Moped Endurance Kup – Ada Huja, 01. i 02. jul 2017

Dugo najavljivani Moped Endurance Kup u organizaciji portala TRKE.rs i Kart Moto Centra Ada Huja održaće se prvog vikenda jula, tačnije u noći između 01. i 02. jula 2017. godine u Beogradu, na stazi Kart-Moto centra Ada Huja.

Trka planirana za prvu nedelju jula ima eksperimentalni karakter, a u zavisnosti od broja interesenata za kup, nakon prve trke biće doneta odluka o narednim trkama.

Pravo učešća na trci imaju sve osobe starije od 14 godina. Maloletna lica sa sobom moraju poneti saglasnost roditelja, overenu u sudu.

Propusna moć staze je 32 mopeda, odnosno 96 takmičara. Trajanje trke je 4 sata i vozi se tokom noći. Kup se ne održava u okviru bilo kog saveza.

Pravila: 

1. Osnovna pravila:

  1. Svaki tim čini tri vozača. Tim može prijaviti i četvrtog, rezervnog vozača. 60 minuta pre starta trke tim je dužan da odredi koja će tri vozača uzeti učešće u trci.
  2. Vozači tokom trke moraju na sebi imati – Full-face kacigu, kožni kombinezon, zaštitne čizme i kožne rukavice.
  3. Tim može prijaviti samo jedan moped za učešće i na prvoj trci kupa nije dozvoljena upotreba rezervnog mopeda. Tim prilikom tehničkog prijema može prijaviti još jedan rezervni agregat koji, ukoliko je to potrebno, sme zameniti tokom trke ili treninga.
  4. Svi delovi na agregatu, kao i kompletan agregat, ne sme se menjati unutar boksa u padoku. Tim može izvesti moped do svog boksa van padoka, gde se smeju vršiti sve izmene.
  5. Svaki tim može prijaviti i jednog mehaničara koji, pored dva vozača, jedini ima pravo da se nalazi u boksu koji je tim zadužio.
  6. Svi takmičari prijavu moraju podneti do 25. juna, popunjavanjem forme klikom OVDE. – Prijave su produžene do petka 30. juna 2017. godine.
  7. Startnina za trku iznosi 1.500 dinara po vozaču, odnosno 4.500 dinara po timu.
  8. Prilikom tehničkog prijema, organizator je dužan da vozačima dodeli oznake u tri boje – po jedna za svakog vozača i reflektujuću nalepnicu koju je svaki vozač u obavezi da zalepi na zadnji deo kombinezona.

2. Trka

  1. Start trke – odvija se po ugledu na EWC. Ugašeni mopedi stoje parkirani uz desnu ivicu startnog pravca. U prvoj trci vozači startuju nasumično, prema broju koji su izvukli „iz šešira“. Na startu, moped može držati prijavljeni mehaničar. Uz levu ivicu startnog pravca stoje vozači. Start se označava mahanjem državne zastave. Vozači pretrčavaju stazu, startuju mopede samostalo i startuju trku.
  2. Izlazak sa staze –  Vozač sa staze izlazi kroz jasno definisan izlaz. Prilikom izlaska vozač mora podizanjem ruke da signalizira ostalim vozačima da će napustiti stazu.
  3. Padok – U padoku vozači moraju prilagoditi brzinu na 30 km/h. Sve izmene na mopedu, kao i zamena vozača mora se odvijati u jasno označenom timskom boksu unutar padoka. Dok je u boksu unutar padoka, moped mora biti ugašen.
  4. Zastave – Sva komunikacija na stazi odvija se pomoću zastava koje pokazuju sudije. Zastave imaju sledeće značenje:
    1. Nacionalna zastava – Označava start trke.
    2. Žuta – Opasnost na stazi, prilagoditi brzinu.
    3. Zelena – Ističe se nakon otklanjanja opasnosti na stazi i označava neometan nastavak trke.
    4. Crvena – Trka se prekida, svi vozači su dužni da napuste stazu.
    5. Plava – Brži vozač vas obilazi za krug, propustite ga.
    6. Crna sa dopunskom tablom – Vozač sa brojem istaknutim na tabli je diskvalifikovan i u tekućem krugu mora da napusti stazu.
    7. Crveno-žuta – Klizava staza, prilagodite brzinu uslovima na stazi.
    8. Karirana crno-bela zastava – Kraj trke, tokom kruga napustite stazu.
  5. Timske table – Timovi mogu komunicirati sa vozačima isticanjem table sa informacijama. Mehaničar koji ističe tablu može stajati na mestu koje odredi organizator.
  6. Dolivanje goriva i zamena pločica i točkova sa novim gumama – dozvoljena je unutar padoka.
  7. Odustajanje od trke – U slučaju da vozač odustaje od trke, dužan je da stazu na mopedu napusti krećući se uz desnu ivicu staze. Ukoliko moped nije u voznom stanju, potrebno je da vozač obavesti najbližeg sudiju i postupi prema njegovim instrukcijama.
  8. Penalizacija tokom trke – Vozači mogu biti kažnjeni tokom trke. Sudije će na vreme vozača dodati vreme izrečeno penalizacijom.
  9. Prekid trke – Usled promene stanja na stazi, organizator trke može da prekine trku, a zatim je nastavi kada se uslovi stabilizuju.

3. Tehnička pravila:

  1. Pravo učešća u trci imaju svi mopedi zapremine do 50 ccm sa automatskim menjačem.
  2. Na mopedu su dozvoljene sve izmene na originalnom cilindru i glavi motora sve dok moped ne prelazi zapreminu od 50ccm. Obavezno je da ostane isti broj usisnih i izduvnih kanala. Veličina i oblik izduvnih kanala su slobodni. Poliranje kanala je dozvoljeno.  Dozvoljena je upotreba neserijskog klipa motora, ali mora ostati u dimenzijama kojima se ne menjaju prečnik i hod.
  3. Auspuhu, karburator i vešanje ne moraju biti originalni i dozvoljene su modifikacije istih.
  4. Dozvoljena je upotreba neserijskih točkova, ali njihova dimenzija mora ostati u skladu sa propisanom od strane proizvođača za dati model.
  5. Izričito je zabranjeno koristiti agregat na ramu(šasiji) za koji nije propisan od strane proizvođača.
  6. Zabranjuje se i postavljanje disk kočnica na mopedima kojima nije propisano od strane proizvođača da su opremljeni istima.
  7. Takođe, zabranjeno je sečenje rama radi modifikacija. Dozvoljeno je zavarivanjem dodati delove na ram mopeda. Dozvoljeno je skidanje delova rama, koji se serijski mogu odvojiti odvijanjem šrafova.
  8. Paljenje mora ostati originalno.
  9. Rezervoar mora ostati originalan.
  10. Zabranjuje se upotreba vodenog hlađenja na mopedima.
  11. Dozvoljene su promene upravljača i sedišta prema potrebama vozača.
  12. Kako se trka održava tokom noći, svi mopedi moraju biti opremljeni kompletnom svetlosnom signalizacijom – Prednje svetlo bele boje koje je propisao proizvođač mopeda i svetlo na zadnjem delu motocikla crvene boje. Na mopedima mora funkcionisati svetlo kočnice – stop svetlo.
  13.  Dozvoljena je upotreba svih vrsta guma za suve i kišne uslove. Zamena kompletnih točkova sa novim gumama tokom trke je dozvoljena u padoku.
  14. Prednji i zadnji lančanik, kao i lanac tim može postaviti prema svom nahođenju, nevezano od propisanih dimenzija.
  15. Sa mopeda moraju biti uklonjeni – retrovizori, truba, registraciona tablica, nogostupi za suvozača, rukohvati za suvozača kao i sve vrste štendera (bočna nogara, centralni štender, …)
  16. Dozvoljava se upotreba zaštitnih plastičnih delova sa obe strane mopeda.
  17. Tim može uložiti prigovor direktoru trke na drugi tim uz depozit od 4.000 dinara. Organizator zadržava pravo da po ličnom nahođenju može izvršiti kontrolu vozila.
  18. Mopedi moraju imati istaknut startni broj ispisan belim slovima na crnoj tabli sa obe strane mopeda.

 

4. Satnica

  1. Tehnički prijem vozača održava se 01. 07. 2017. godine u periodu od 18:30 do 19:30 na parkingu Kart Moto Centra Ada Huja. Na tehničkom prijemu moraju biti prisutni svi prijavljeni vozači i mopedi. Timovi tehničkoj komisiji moraju dozvoliti neometan pregled mopeda.
  2. U 19:45 timovi svoje mopede dovoze u svoj deo padoka. U 19:55 zatvara se kapija padoka, koja se ne otvara do kraja slobodnih treninga.
  3. Od 20:00 startuje prvi slobodni trening u trajanju od 15 minuta, na kome pravo učešća ima prvi vozač tima. Tokom ovog treninga nije dozvoljena zamena vozača.
  4. Od 20:20 startuje drugi slobodni trening u trajanju od 15 minuta, na kome pravo učešća ima drugi vozač tima. Tokom ovog treninga nije dozvoljena zamena vozača.
  5. Od 20:40 startuje drugi slobodni trening u trajanju od 15 minuta, na kome pravo učešća ima treći vozač tima. Tokom ovog treninga nije dozvoljena zamena vozača.
  6. Od 21:20 startuje slobodni trening u trajanju od 60 minuta tokom kog je dozvoljena promena vozača. Trening se završava u 22:20.
  7. U 22:30 otvara se kapija padoka, kada mopedi mogu biti izgurani do boksa, gde se mogu raditi pripreme za trku. Kapija će biti otvorena sve do 23:3o, kada se zatvara, a takmičari koji svoj moped nisu ugurali u padok gube pravo učešća.
  8. U 23:45 takmičari su u obavezi da doguraju moped do startnog pravca. U pratnji prvog vozača, na startu može biti mehaničar.
  9. U 23:55 takmičari se postavljaju na startne pozicije.
  10. Start trke je u 00:00.
  11. Kraj trke je u 04:00.
  12. Pravo na žalbe, timovi imaju u periodu od 04:00 do 04:30.
  13. U nedelju 02. jula 2017. godine u 04:45 održaće se ceremonija dodele priznanja.
  14. Takmičari su u obavezi da stazu napuste 02. jula 2017. godine do 07:30.

Satnica se primenjuje na osnovu sata postavljenog na startnoj liniji, na stazi Kart Moto Centra Ada Huja.

Organizator zadržava pravo da do 25. juna 2017. godine dopuni, ali ne izmeni pravilnik u skladu sa FIM pravilnikom Endurance šampionata.

Kontakt – [email protected] ili 060/0-636-636.

Prijava vozača – Klik ovde!

  • Nikola Milanovic

    Stvarno ne znam ko je ovo organizovao ali deluje dobro.Jedino imam jednu zameru.
    Ok je to da se vozi nocu ali mi se ne svidja sto je napravljeno tako da se takmicimo 4h i da moraju biti 3 vozaca.
    Mislim da bi mnogo bolje bilo kao u kartignu trka 15 kruga jedan clan tima i 2 mehanicara(da budu na primer).

  • Stanko Ivanovic

    Pa da se malo propitamo sta i kako. Koji mopedi mogu da se voze? Molim poimenice i obrazlozenje.