Zoran Ćalić: Biće teško održati prednost na tabeli

“Što se samih trka tiče, ne spremam ništa posebno. Pomalo vežbam , trčanje , malo teretana, ali isključivo rekreativno, čisto zbog kondicije. Karting je prilično zahtevan u tom smislu, a momci sa kojima vozim su dosta mlađi od mene tako da im treba parirati. Daću sve od sebe tako da neće biti lako da me stignu i prestignu”

Zoran Ćalić je aktuelni Šampion B lige SOR Karting Šampionata. Jedan je od najiskusnijih trkača u SOR i trenutno vodeći na tabeli B lige. Za SOR Vesti, a povodom nastavka sedme sezone, govorio je o sebi, drugim vozačima, o A ligi, o svetskim stazama na kojima je vozio karting…

Jel se odmaraš? Da li ti nedostaje karting?

Trenutno se nalazim na godišnjem odmoru kod roditelja u Češkoj Republici i vrlo se aktivno odmaram.  Priroda je fantastična, planine, stene, šume, vode… Mnogi filmovi su u našem komšiluku snimani, među njima čak i delovi Narnie. Svakodnevno sam sa decom u nekim pustolovinama, a, što je za mene jako važno, temperatura je u proseku za sedam stepeni niža, tako da sam izbegao Beogradske vrućine. U blizini ima nekoliko karting staza, jedna je čak profi, na njoj se voze međunarodni šampionati (Vysoke Myto), tako da sam ih povremeno obilazio, čisto da ne zaboravim…

Zbog onih koji ne znaju, pomenimo sve tvoje hobije. Osim kartinga u SOR-u, gde još voziš?

Do prošle godine sam aktivno učestvovao u KAL-u,  šampionatu koji je dosta sličan SOR-u, međutim, zbog određenih obaveza, morao sam na neko vreme da prekinem trkanje sa njima. Kad se stvore uslovi , verovatno ću nastaviti… Jedan od hobija mi je skupljanje autića, nisam preterano pasionirani kolekcionar, ali ih imam oko hiljadu. Uglavnom malih, Matchbox, Majorette… Za velike nemam mesta, mada su oni lepši, detaljniji. I ovako je problem, treba to negde držati, a moja supruga nema previše razumevanja za ove igračke. Osim malih modela, imam kolekciju autića na struju, takozvanih auto pista, pa povremeno sklopim stazu, zauzmem dve sobe i sa decom se valjam po podu i trkamo se sa autićima.

Gde si sve vozio karting po svetu?

Uglavnom su to zemlje u okruženju: Hrvatska, Slovenija, Austrija, Bugarska, Grčka, Češka… Po profesiji sam muzičar, dosta putujem, tako da svako gostovanje u gradovima gde postoji karting staza koristim da se provozam, da proširim svoje iskustvo, da vidim šta oni voze…

Mene je karting prvi put privukao pre oko osam godina. Ponekad mi je žao što to nije bilo ranije. Nekada, pre 20, 30 godina, sam mnogo više putovao, obišao sam skoro ceo svet i žao mi je tih staza pored kojih sam samo prošao, a na kojima sam mogao da vozim.

Ono što je, recimo, interesantno za Češku, a bogami i za druge Evropske države, je da nigde ne može odmah da se sedne u Hondu 390, kakvu mi vozimo na Huji, bez prethodne provere vozačkih kvaliteta, u smislu voženje slabijeg kartinga i postizanja određenog vremena. Tek nakon ispunjavanja tog zadatka, dobija se dozvola za ulazak u Hondu. U Krškom, u Sloveniji, sam se iznenadio da karting koji ima na papiru 17 konjskih snaga ide sporije nego ovi naši na Huji, koji imaju 13, valjda. Mehaničar na stazi mi je objasnio da po njihovim propisima rentali za građanstvo ne smeju da idu preko 60 kilometara na sat, tako da na njima postoje blokade. Dakle, tek kada se vozač pokaže da može da vozi ispod zadatog vremena, može da sedne u brzu mašinu. U Češkoj sam tako vozio Hondu 390, sa sportskom šasijom i sa njom sam izmerio brzinu od oko 100 kilometara na pravcu, tako da, to više nije šala.

Zvuči kao da ti je slobodno vreme ispunjeno zabavom, adrenalinom i dobrom energijom. Kako sve to uspevaš da organizuješ i ispuniš?

Za sada nailazim na razumevanje ukućana, pa kad dođe takmičarski dan, zna se da me nema kod kuće. Sa druge strane, malo me služi i sreća. Posao mi je takav da može da se desi da otputujem na više dana, čak i nedelja, meseci, međutim, za sada su mi se termini koncerata „uspešno“ mimoilazili sa takmičarskim danima u SOR-u.

Trenutno si prvi na tabeli B lige sa 23 boda ispred Srećka Novakovića. Brineš li se o tome da li je to dovoljno da odbraniš titulu?

Tek smo na pola sezone. Ta 23 boda uopšte nisu mnogo. To je jedna trka. Biće zaista teško da se održi ta prednost.

Kad već pominješ Srećka, naročito će biti teško odbraniti se od njega, on je u ovoj sezoni pokazao izuzetne kvalitete i sposobnosti. Ne treba zaboraviti ni iskusnog Milana Đurića, pa Đorđa Štulića, to su odlični vozači i svi zaslužuju da voze u A ligi.

Javna tajna je da trkači B lige svoju strategiju prilagođavaju činjenici da li si ti došao na trkački dan ili ne. Imaš najviše iskustva među trkačima B lige, najveći si favorit za šampionsku titulu, prilično im remetiš planove… Da li ti to stvara neku vrstu pritiska? Ti uvek ističeš rekreativni odnos prema SOR takmičenjima, fer plej, zabavu…

Tačno je da karting vozim da bi se zabavio i rekreirao tako da ne osećam neki veliki pritisak ili odgovornost da li ću odbraniti prošlogodišnju titulu. Mislim da su hladna glava uz malo sreće odlučujući faktori za uspeh.

Koliko ti je ova sezona drugačija od ranijih? U prvih deset trkača na tabeli generalnog plasmana B lige ima čak pet novajlija…

Meni se ova sezona ne razlikuje mnogo od prethodnih. Čini mi se da je i ranijih sezona bilo novih vozača koji su se jako brzo snašli, prilagodili i pokazali da umeju da voze. Uvek je zadovoljstvo voziti sa takvim momcima. Neki od njih su već sada zreli za A ligu, kao što rekoh.

Koliko je gužva na stazi promenila samo trkanje? Koliko je “nova krv” u B ligi promenila atmosferu na stazi i van nje?

Uvek je dobra nova krv. Što je više ljudi to je trkanje interesantnije. Jeste da su prve trke pomalo rizične, opasne, u smislu da nisi sto posto siguran šta će neki novi vozač da uradi, kako će da odreaguje u određenim situacijama, želja je prevelika, pa se ponekad dešavaju i incidenti. Ali, posle nekoliko trka, to se sve sredi.

Već si neke pomenuo, ali ko ti se od novajlija čini kao najveći potencijal? Ko ti je “zapao za oko” ili branik?

Pomenuo si Srećka, on je svojim vožnjama pokazao da apsolutno zaslužuje sam vrh i biće zaista teško takmičiti se sa njim, a kamoli pobeđivati ga. Tu je i Marko Tomanović, koji  takođe odlično vozi, mlad je, ima vrelu krv i to je ono što će morati da nauči da kontroliše. Ima tu još vozača, koji možda nisu u prvih deset a dobro voze. Nik Vaj, na primer, on se prošle sezone pojavio na kratko, prilično nam pomutio planove, onda je nestao i evo ga ponovo.

Imaš li neku strategiju za drugu polovinu sezone?

Što se samih trka tiče, ne spremam ništa posebno. Pomalo vežbam , trčanje , malo teretana, ali isključivo rekreativno, čisto zbog kondicije. Karting je prilično zahtevan u tom smislu, a momci sa kojima vozim su dosta mlađi od mene tako da im treba parirati. Daću sve od sebe tako da neće biti lako da me stignu i prestignu.

Pratiš li A ligu? Kakve su ti tu prognoze? Ana je za sada prva, ali je bodovna razlika u vrhu tabele veoma mala.  Ko će biti Šampion?

Uf, teško pitanje. Pošto svaki trkački dan nosi najmanje, čini mi se, 40 poena, mislim da se pobednik neće znati do poslednje trke. Po mom mišljenju, Šampion može da bude svako iz prvih sedam, osam na tabeli. Možda bih blagu prednost dao Đapi, Gošiću i Džoniju. Oni nekako imaju najstabilnije vožnje, najujednačeniji su. Mada, bio bi red da i neka devojka pobedi, a mislim da i Ana i Milena imaju za to potencijal. O starim liscima, Gagiju, Ermanu, Damjanu ne treba posebno pričati, uvek su tu. Moj lični favorit je Ivan Gošić.

Autor: Mirko Rudić

Igor Gašparević

Igor je jedan od osnivača sajta. Od 1997. godine ne propušta ni jednu moto trku u Šampionatu Srbije. Voli da piše i trudi se da bude objektivan. Osim pisanja, zadužen je i za društvene mreže, tako da vam uglavnom on odgovara na sva pitanja.

Video