Završena prva trka na Ušću

Nakon otkazivanja dugo najavljivane noćne trke na beogradskom Ušću, organizatori su se odlučili da se ovog vikenda voze dve trke, jedna u subotu druga u nedelju.

Prema planu koji je unapred predstavljen, automobili su se trebali naći na stazi već od 10:30 časova, za kada je planiran trening svih klasa, ali je kompletan događaj kasnio, te su prvi treninzi krenuli oko 12:30 časova.

Prvi trening vožen je u popularnom Fića Kupu gde je prvo vreme imao gost iz Nemačke, Hubert Nagl u Abarthu TCR 1000. Drugo vreme imao je Savo Jančević, a treće Aleksandar Japundžić.

Usledio je trening klase Yugo mali N čije smo rezultate objavili, ali nakon što su takmičari uvideli propust u obačunavanju vremena takmičari malog N vozili su još jedne kvalifikacije na kraju.

Sledeći na stazu izašli su popularni Hibridi među kojima je najbrži bio Danijel Panić, ispred Dušana Nastasijevića i Marka Pavličevića. Na startu hibrida pojavilo se čak 20 automobila.

Treći trening vozili su takmičari klasa 1400 N, 1400 A i E1. Dejan Petković, vozač klase V bio je najbrži, ispred Vuka Radenkovića i Dragana Filipovića(klasa III).

U četvrtom treningu krenuli su prvi incidenti. Najpre se okrenuo Nemanja Milovanović, da bi Dragan Stojković naleteo na njega, te je istaknuta crvena zastava kako bi se vozila sklonila sa staze. Zatim je usledio još jedan incident, tako da je većina vozila u klasi ostala van staze.

Za kraj treninga na stazu su ponovo izašli mali N-ovi kako bi se ponovo izmerila njihova, ranije pogrešno obračunata, vremena. Ovog puta najbrži je bio Zoran Milisavljević Kinez, ispred Petra Jovanovića, Branislava Cvetića i Jovana Lazarevića.

Usledio je i start prve trke u Fića Kupu u kome nam je gost iz Nemačke Hubert Nagl priredio lepu trku u svom Abarthu, nadmašivši Nikolu Ekmescica i Sava Jančevića u borbi za pehare.

Kako su vozači klase Yugo mali N vozili dva treninga, njihov start pomeren je za kraj, a na stazu su izašli vozači klase Hibrid koji su nam priredili zaista lepu trku. Pošto smo na kraju trke dobili samo zvanične rezultate za prvoplasirane, pobednik rezultate za ostale pozicije u svim klasama su samo na osnovu naših zapažanja, dok će zvanični rezultati biti objavljeni sutra.

Trka klase Hibrid nakon starta obećavala je dobre borbe, ali je prekinuta je u jednom trenutku, kada je veći broj vozila doživeo sudar. Nismo bili svedoci, ali prema rečima očevidaca nakon okretanja jednog od vozača sa kraja, sudije nisu pokazale zastavu kojom bi obavestili vozače da je vozilo na stazi, pa je došlo do udesa u kome je učestvovao veći broj automobila.Većina vozila je oštećena i pitanje je da li će startovati sutrašnju trku.

Nakon restarta trke u klasi Hibrid najbrži je bio Dušan Nastasijević, koji je u nekoliko navrata bio u borbi sa Pavličevićem koji trku završava na drugom mestu. Za treće mesto borili su se Nenad Mijaljević i Viktor Davidovski.

Drugi su na stazu izašli takmičari klase 2000 N i SP, ali zbog kvalifikacijama u kojima je bilo mnogo izletanja u kojima su vozila oštećena, te se na startu našao mali broj takmičara. Mirko Milovanović završio je trku SP-a na prvom mestu, ispred Čolovića koji je vozio najbrži krug trke, dok je u klasi N Igor Bogatinovski bio najbrži.

Treća trka dana pripala je vozačima klasa 1400 N, 1400 A i E1, a najbrži u svojim klasama bili su Vuk Radenković, Dejan Ilić i Aleksandar Marinković.

Poslednji su na start izašli takmičari klase mali N čija se sudbina nije znala do poslednjeg trenutka. Kako je prvobitno objavljeno, zbog vremenski ograničenog vremena zakupa staze, nije se znalo da li će vozači ove klase uopšte startovati danas. Na kraju je odlučeno da će oni voziti, ali je informacija bila objavljena nekoliko minuta pre početka,kada je nekolicina takmičara već bila spakovana za polazak,pa je bilo vidno nezadovoljstvo takmičara.

Na kraju je trka prošla bez većih incidenata, borba između Cvetića i Jovanovića je bila odlična, a kao pobednik je izašao Branislav Cvetić. Petar Jovanović izvukao je deblji kraj iz ove borbe i trku završio na drugom mestu. Za treću poziciju vodila se borba između Jovana Lazarevića i Nikole Jovanovića, ali je Nikola sredinom trke uspeo da izbije na poziciju tri, koju je uz razliku uspeo da sačuva do kraja trke.

Opšti komentar vozača s kojima smo porazgovarali nakon trke bio je da je, nakon odlično organizovane prve trke, današnja trka imala ogroman broj propusta. Nedostatak toaleta je jedan od primetnijih nedostataka, o čemu su mnogi komentarisali, kao i nedovoljno dobre reakcije sudija i nepoštovanje satnice, zbog čega je publika već sredinom druge trke polako napuštala stazu. Nadamo se da su ovo samo „dečije bolesti“ koje će već sutra biti ispravljene.

Takođe, apelujemo na sve posetioce da su auto trke veoma opasan sport i da pretrčavanjem preko staze, koja su danas bila vidljiva na Ušću, ugrožavaju kako svoje, tako i živote takmičara. Zarad vaše bezbednosti, molimo vas da poštujete savete redara.