WTCC testovi: Gde je ko vozio ovog leta

Duga letnja pauza u Svetskom turing šampionatu u teoriji je počela odmah posle WTCC runde u Villa Realu. U praksi, timovi su odabrali da slobodne termine sredinom i krajem jula i početkom avgusta iskoriste za još poneku test sesiju, da bi se tek zatim uputile na odmor. Evo gde je ko testirao.

Odmah posle portugalskih trka, timovi i vozači Chevroleta, ROAL, Campos i Craft Bamoo samo su promenili lokaciju na Iberijskom poluostrvu i izašli su na asfalt španske piste Navarra. Tamo su isprobali nova rešenja koja treba da poboljšaju performanse „kruza“ već na idućoj rundi šampionata na Motegiju. Za volanima su bili Tom Chilton, Hugo Valente i Gregoire Demoustier.

Pre letnjih ferija Honda je svoje pilote poslala na radne zadatke, takođe u Španiju, ali na autodrom Motorland Aragon koju je u blizini gradića Alkanjis projektovao Herman Tilke. Tamo su Tiago Monteiro i Gabriele Tarquini ponovo vozili probne krugove u unapređenom i modifikovanom „civiku“.

Prema rečima portugalskog trkača, izgleda da je vredelo prosuti još malo znoja, pošto je zabeležen napredak. „Bilo je jako vruće, ali smo izvezli puno krugova. Sve u svemu, vrlo produktivan četvorodnevni test, a cela ekipa bila je stopostotno motivisana“, ocenio je Monteiro. Tarquini je rutinski opisao: „Pokušali smo da značajno unapredimo auto kako bismo poboljšali performanse.“

Italo-japanska kombinacija ove godine već je izvela evolucije svojih automobila, poboljšavajući im motor, oslanjanje i aerodinamiku i u tu svrhu iskoristila je dva od tri sezonska džokera. Vožnje na Aragonu upriličene su kako bi J.A.S. i Honda znali na koje pozicije da utroše i poslednju priliku za evoluciju u 2015, priliku koja se izvanredno poklapa sa septembarskim nastupom na domaćem terenu, u Japanu.

2015_wtcc_slovakia_0482

I pored svega preduzetog, „civik“ cele sezone zaostaje nekoliko koraka za „C-Elysseom“.

Zahvaljujući Norbertu Michelizsu u Budimpešti i Monteiru u Moskvi, Honda je ove godine ubeležila dve pobede, a u bilans japanske kuće spada još sedam plasmana na podijumu. Najbolje rangirani vozač „civika“ je petoplasirani Michelizs, koga na tabeli neposredno slede oficijelni piloti Tarquini i Monteiro.

U isto vreme i takođe na Motorland Aragonu, testirali su fabrički vozači Citroena, a Lopez se tim povodom vratio sa kratkotrajnog odmora u Argentini. Ako se neko zapitao čemu te probe služe pri ovakvom odnosu snaga u šampionatu, njegovoj znatiželji udovoljeno je sa merodavnog mesta.

„Nismo testirali tokom evropskog dela šampionata, pa smo ovu priliku iskoristili da rešimo sve sitne probleme koji su se pojavili u prvom delu sezone. Testove smo vozili sa jednim automobilom, ali su učestvovala sva četvorica vozača, Lopez, Muller, Loeb i Ma. Da sumiram, mogu reći da smo vrlo zadovoljni obavljenim poslom“, izjavila je Marie Pierre Rossi, šef komunikacija Citroen Racinga.

Kako smo već pisali, Citroen je u tolikoj prednosti nad svim WTCC konkurentima da tokom ove sezone nije iskoristio nijedan od homologacionih džokera i vrlo je ilustrativno da Francuzi ni ne planiraju da to učine. Kada ekipa dominira, osvoji 14 od 16 trka i sve svoje fabričke pilote upiše u pobednike u 2015, jasno je da za tako nečim jednostavno nema potrebe…

Ni Lada sport nije sedeo skrštenih ruku. Na trodnevnom testu na Manji Kuru za volanom „Veste“ su se izređali Rob Huff, Nyck Catsburg i Nicolas Lapierre, kome je ovo već drugi probni angažman u ruskom timu. Englez, Holanđanin i Francuz bavili su se unapređenjem oslanjanja na automobilu i plan je da se delovi nove evolucije pojave na takmičarskim „Vestama“ tokom dve završne runde sezone 2015.

19217537271_bb9605b9dd_z

Azijska WTCC turneja ove godine obuhvata četiri trkačka vikenda, Japan, Kinu, Tajland i Katar, a šampionat se vraća u život od 11. do 13. septembra na Motegiju.