WSBK sezona kreće iz Australije

Manje od nedelju dana deli nas od otvaranja WSBK sezone na stazi Phillip Island u Australiji. Motocikli se već nalaze na australijskom kontinentu gde ih u ponedeljak očekuje dvodnevno predsezonsko testiranje.

Ovogodišnje izdanje trke u Australiji biće jubilarno 25. što je ujedno i rekordan broj rundi voženih na jednoj stazi. Staza je uvrštena u kalendar daleke 1990. godine i uz malu pauzu 1993. godine, sve do danas je domaćin WSBK vozačima.

Pored toga što je reč o najbržoj stazi u kalendaru, na kojoj se postižu prosečne brzine od oko 177 kilometara na čas, Phillip Island je veoma zanimljiv vozačima i gledaocima jer se nalazi u blizini mora, na koje pucaju predivni pejzaži. Staza je izgrađena od sedam levih i pet desnih krivina, a nadmorska visina varira i do 60 metara.

Nova sezona donosi i nove promene. Svetski šampion Sylvain Guintoli pridružio se PATA Hondi, zajedno sa prošlogodišnjim WSS šampionom Michael van der Markom. Nekadašnji vozači PATA Honde, Jonathan Rea i Leon Haslam prešli su u Kawasaki i Apriliju. Rei će društvo praviti WSBK šampion iz 2013. godine Tom Sykes, dok će u Red Devils Apriliji uz Haslama biti nekadašnji Moto2 vozač Jordi Torres.

Jordi Torres je samo jedan od četvorice Španaca koji će pokušati da krenu stopama Carlosa Chece. Svetski šampion u klasi 125cc iz 2011. godine Nicolas ‘Nico’ Terol (Althea Racing Ducati), Santiago Barragan (Team Grillini SBK) i Roman Ramos (Team Go Eleven Kawasaki) jedva čekaju da pokažu svoje veštine na WSBK motorima.

Randy de Puniet će ove godine imati dupli zadatak. Pored testiranja MotoGP motora s kojim Suzuki ove godine ulazi u najprestižnije društvo, Francuz će voziti WSBK sezonu za Voltcom Crescent Suzuki tim u kome će mu timski kolega biti BSB šampion iz 2013. godine Alex Lowes.

Ducati u 2015. godinu ulazi sa novim sponzorom, Italijanskim hosting kompanijom Aruba, a vozači Chaz Davies i Davide Giugliano su tokom predsezonskog testiranja pokazali da Panigale R može biti konkurent za titulu ove godine.

Očekuje se da će i promene tehničkih pravila smanjiti troškove i učiniti trke zanimljivijim, ali da li će to i uspeti, saznaćemo već sledeće nedelje, nakon prve trke.

Igor Gašparević

Igor je jedan od osnivača sajta. Od 1997. godine ne propušta ni jednu moto trku u Šampionatu Srbije. Voli da piše i trudi se da bude objektivan. Osim pisanja, zadužen je i za društvene mreže, tako da vam uglavnom on odgovara na sva pitanja.

Video