Whiting: Zatvoreni kokpit još nema podršku

Charlie Whiting je u intervjuu za AMuS priznao kako izvršno telo F1 trazi način za primenu zatvorenog kokpita na bolidima, radi zaštite vozača od opasnih krhotina raspadnutog bolida.

Nastojanje je još pospešila nedavna tragedija IndyCar vozača Justin Wilsona, koji je pre par dana stradao na trci ovog šampionata. On je u toku trke zadobio teške povrede glave od krhotina uništenog nosa drugog bolida, da bi posle trke i podlegao zadobijenim povredama.

„Me možemo sigurno znati jesu li nosevi F1 bolida urađeni i proizvedeni kvalitetnije ili lošije u odnosu na IndyCar automobile. Samo mogu tvrditi da su testovi za kontrolu kod nas rigorozni i jako strogi.“ rekao je on za Auto Motor und Sport.

„U svakom slučaju, mi ćemo razgovarati sa našim kolegama iz Indy šampionata da bismo videli da li možemo naučiti nešto iz ove strašne nesreće.“

Usled Wilsonove nesreće, FIA je već reaktivirala testove zatvorenog kokpita, koji uključuju i predloženi modeli Mercedesa tzv. „halo “ strukturu, na kojoj oni insistiraju. Što se tiče potpuno zatvorenog kokpita, Whiting je rekao:

„Ne mislim da će ova nesreća nešto značajno promeniti u našem pogledu na ovakvu vrstu bolida, koliko god to čudno bilo. Verujemo da za sada, nedostaci odnose pobedu nad pozitivnim stranama ovakve strukture bolida, što je veoma značajno.“

„Ipak, mi ćemo nastaviti naš rad u smislu sprečavanja krhotina da dopru do kacige vozača u slučaju pucanja delova bolida. Za to postoji mnogo drugih mogućnosti.“

Rezultati testa koji zvanično počinje sledećeg meseca javnosti će biti prezentovani početkom oktobra.

F1 Serbia

F1 Serbia je portal koji se bavi vestima iz auto-moto sporta, pre svega iz Formule 1. Na našem portalu možete naći puno informacija o vozaćima, timovima, stazama kao i da se družite sa našim članovima na forumu.

Video