Vettel i Ferrari: Pobeda za Bjankija

Dok tuguju, neki imaju osećaj da nas oni koji su preminuli nikada ne napuštaju.
Ako je tako, onda Jules Bianchi je iz svoje nebeske perspektive posmatrao trku u Hungaroringu kao trku na kojoj je mogao nešto da uradi.
Bila je trka za pamćenje, na kojoj su dominirali oni koji retko zablistaju i stignu do vrha, slično prošlogodišnjoj trci u Monaku gde su on i Marusija postigli neverovatan rezultat.
Da bude još zanimljivije, pobedio je tim prema za koji je Bjanki bio predodređen da vozi, da mu okrutna sudbina to nije oduzela.
Pred početak Grand Prixa Bianchijeva porodica, njegov tim, kao i rivali sa staze su se okupili u krugu na stazi kako bi mu odali počast minutom ćutanja. Kada je trka počela, vozači su dali sve od sebe da to bude jedna od najzanimljivijih trka u poslednjih nekoliko sezona.
Ferarri u prvom planu
Drugu trku za redom Mercedesi su posustali na startu. Sebastian Vettel je trku započeo sa čiste strane startnog reda, vozio paralelno sa Lewisom Hamiltonom duž startno ciljnog pravca i kasnim kočenjem u prvoj krivini preuzeo vođstvo ispred srebrnih strela. Rosberg je bio sa leve strane, Ferrariji su mu bili sa desne, Hamilton je lagano kočio u prvoj krivini i tako pao na četvrto mesto. Dok su u drugoj krivini Mercedesi pokušavali da zadrže spoljnu stranu krivine, Kimi Raikkonen se probio na drugu poziciju i tako osigurao vrh za Ferrari.
Taman kada je delovalo da ne može biti gore za Hamiltona, situacija se pogoršala. U šestoj krivini, možda zato što je njegov timski kolega držao unutrašnju stranu krivine, Hamilton je jednim točkom izleteo u šikanu i dok se sa šljunka vratio na stazu, pao je na deseto mesto iza celog karavana. Snovi o obaranju rekorda sa uzastopnih pobeda na Hungaroringu su nestali samo minut nakon starta trke.
Na kraju prvog kruga, Vettel je imao sekund prednosti nad klupskim kolegom, a Rosberg je bio čak tri sekunde iza njih. Valteri Bottas se popeo na četvrto mesto, a prvih pet je upotpunio Hulkenberg tako što se provukao pored Danila Kvyatta čiji Red Bull je varničio kao vatromet preko neravnina u prvoj krivini.
Kvyattu su blokirali točkovi tokom prvog pritiska kočnica nakon starta. Sada je bio u sendviču između Force Indije i Daniela Ricciarda, koji je bio poljuljan nakon kontakta sa Bottasom u prvom krugu.
„Propusti Ricciarda“
Red Bull je ubrzo odlučio da promeni raspored vozača. Kvyatt nije lako prihvatio naređenje pa mu je ponovljeno „Propusti Riccarda“.
Kvyatt je već u 13. krugu stao u pit stop, kako bi zamenio već istrošene gume. To je poguralo Hamiltona na sedmo mesto, pošto je već prošao Felipea Massu i Sergia Pereza pomoću DRSa. Namerio se na Nica Hulkenberga, koji je u 19. krugu otišao na zamenu guma i tako se vodeći u šampionatu domogao pete pozicije.
Nije bilo ni traga od uobičajenog tempa Mercedesa dok je Nico Rosberg sve više padao za Ferrarijima. On je otišao u pit stop jedan krug nakon Hamiltona, kada je razlika između Ferrarija i njega bila skoro 10 sekundi.
Mercedes je Rosbergove srednje gume zamenio tvrdim gumama, s namerom da ga pred kraj trke stave na meke gume. Ferrari se držao standardne strategije, stavili su oba bolida na meke gume za sledeću etapu, što im je dozvolilo da obezbede svoju prednost. Ali, to je značilo i da su ranjiviji u slučaju da vozilo bezbednosti izađe na stazu, što se i dogodilo.
Hulkenberg u problemu
Force Indija je još u petak na treningu imala probleme sa vešanjem na bolidu Sergia Pereza. U 42. krugu, pet krugova pred poslednju zamenu guma, Nico Hulkenberg je bio taj koji se neprijatno iznenadio.
Približavajući se zoni kočenja za prvu krivinu, Hulkenbergu je otpalo prednje krilo. Srećom, krilo se raspalo pod točkovima, a Hulkenberg je uspeo da spusti brzinu pre nego što je završio u gumama. Ovo je već bilo zabrinjavajuće, jer je to drugo krilo koje se raspalo tokom ovog vikenda, prvo se raspalo Kimiju Raikonnenu na treningu u petak.
Virtualno vozilo bezbednosti je uključeno kako bi se delovi krila pokupili sa staze. Mercedes je odmah odgovorio, i Rosberg je krenuo u pit i pre nego što je Hulkenberg uspeo da izađe iz kola. Brzina kojom su Rosberga sklonili sa staze nije im dala vremena da razmisle da li je izbor srednje tvrdih guma najbolji za njega.
Nakon što se Rosberg vratio na stazu, VSC je zamenjen pravim vozilom bezbednosti, pa su vozači prošli kroz pit kako bi izbegli krhotine na prvom delu staze. To je izbrisalo i 22 sekunde prednosti Vettela nad Rosbergom. Mercedesi su žalili nad prilikom da stave Rosberga na meke gume kako bi mogao napada za pobedu.
Jedan od Ferrarija je već bio ranjiv. MGU-K problem na Raikkonenovom bolidu ga je usporio u 41. krugu, a vozilo bezbednosti je uklonilo svu prednost koju je on imao nad preostalim vozačima u prvih 10. Kada se trka nastavila, Rosberg ga je bez problema pretekao, a ubrzo zatim je Kimi otišao u boks na prvi od nekoliko neuspešnih pokušaja da poprave problem.
Ricciardo vs Mercedes
Restart trke je doneo poplavu zanimljivih dešavanja na stazi, akcije je bilo toliko da je više ličilo na IndyCar nego na neke prethodne trke F1. Hamilton je pikirao Rosberga, ali sudbina je bila takva da im se putevi ne poklope. Dok se Rosberg borio sa Raikkonenom, Hamilton se našao na udaru Ricciarda koji je bio na mekim gumama.
U prvoj krivini Ricciardo je krenuo sa spoljne strane Hamiltona, koji je previše kočio pa je udario u trup Red Bulla. Hamiltonu je ovakav potez otežao povratak ka vrhu- prednje krilo mu je bilo jako oštećeno, a stjuarti su mu ubrzo dodelili i kaznu prolaska kroz boks zbog incidenta koji je mogao da izbegne (avoidable contact).
Na uzbrdici Kvyatt je ubrzao i obišao Bottasa, pa se u četvrtoj krivini otišao preširoko gde je Hamilton pravio istu grešku. Kvyatt je okrznuo Hamiltona u mimoilaženju, čime je zaradio kaznu od 10 sekundi. Dok su njih dvojica vozila bok uz bok kroz petu krivinu, Bottas je pokušao da ih sustigne na ulazu u petu krivinu, samo da bi mu se približio Max Verstappen.
Bottas je bio bolji na kočenju od Hamiltona kroz šikanu, ali je vozaču Williamsa otkazala zadnja desna guma, tako da su ubrzo oba vozača morala do pit stopa.
Hamilton je odradio i kaznu i redovno stajanje u pit stopu, i dok je izašao ponovo na stazu nalazio se van bodova. Drugi Mercedes je bio u bodovima i Nico Rosberg je u toj situaciji mogao da dođe do poena koji bi mu doneli vođstvo u šampionatu. Na tom putu nalazio se jedan problem, Daniel Ricciardo.
Ricciardo vs Mercedes: drugi deo
Adrian Newey je dizajnirao RB11 koji je sad imao aerodinamiku kao i bolid Lewisa Hamiltona, Ricciardo je sada jurio za drugim Mercedesom. Pet krugova do kraja, smešilo mu se drugo mesto.
Ricciardo je očekivao previše od svojih mekih guma, jurio je ka Rosbergu sa unutrašnje strane, prednja leva guma se pušila, iako je prošao kroz krivinu ispred njega Rosbergu se vratila inicijativa. Na izlasku iz krivine došlo je do kontakta, Ricciardovo prednje krilo je probušilo gumu Nica Rosberga.
„Ne znam da li je mislio da me se otresao“, rekao je Ricciardo,“ali imali smo kontakt i on je završio sa probušenom gumom a ja sa oštećenim prednjim krilom.“
Rosbergovo viđenje udesa je bilo sa težištem na Ricciarda. „To je bila moja krivina. On je postavio svoje prednje krilo tako da je probušio moju gumu.“ S obzirom na to šta se desilo prošle godine u Spa, ova verzija se ne može da se posmatra bez doze ironije. Ne iznenađuje što sudije nisu prihvatile tu verziju događaja, presudili su da „niko nije u potpunosti kriv“.
Ovaj incident je koštao oba vozača, Ricciardo je išao na zamenu prednjeg krila i pao iza Kvyata, dok je Rosberg „došepao“ do garaža na još jednu zamenu guma. To znači da Hamilton, koji je nekoliko krugova ranije pitao tim da li je poslednji i izvinio se na glupim greškama, ponovo ispred timskog kolege.
Mercedes je došao u Mađarsku, uveren da će osvojiti rekordni broj podijuma za oba vozača. Nisu ispunili ta očekivanja na suvoj trci gde su oba bolida bila bez većih tehničkih problema, što je neverovatno.
Maldonado u problemu
Za skoro sve vozače ova trka je bila neverovatna od samog početka pa do cilja. Kvyatt se i pored kazne domogao drugog mesta i prvog podijuma u karijeri. Ricciardo je zauzeo treće mesto i dva Red Bulla su se posle dugo vremena našli na podijumu.
Verstappen, koji je odradio kaznu prolaska kroz boks zbog prebrze vožnje iza vozila bezbednosti, je zauzeo četvrto mesto- koje je moglo da pripadne i njegovom klupskom kolegi da je pouzdanost Torro Rossoa bila u najboljoj formi.
Zahvaljujući prebacivanju na mekše gume tokom izlaska vozila bezbednosti, Fernando Alonso se u McLarenu domogao pete pozicije. Jenson Button se nije prebacio na mekše gume, s toga je završio deveti, između dva MP4-30 bolida nalazili su se Hamilton, Grosjean(koji je dobio kaznu za nebezbedno napuštanje boksa),i Rosberg. Poslednji poen je otišao vozaču Saubera Marcusu Ericssonu.
Iza Felipea Nasra nalazila su se oba vozača Williamsa. Massa na 12. poziciji jer je dobio kaznu za kašnjenje na rasporedu za start i jer je uzrokovao da se start prekine.
Sve to deluje smešno kada pogledamo Pastora Maldonada, koji je dobio tri kazne tokom jedne trke. U svoj dosije je upisao i kazne za: izazivanje sudara sa Perezom, preticanje Willa Stevensa tokom vozila bezbednosti i prebrza vožnja kroz boks.
„Danas je sve za Žila!“
Vettel je bio prilično neupućen u haos koji se odvija iza njega, tokom cele trke niko ga nije pokolebao na čelu karavana. Iznenađujuće, Hungaroring je jedna od retkih trka u kalendaru na kojoj on nije pobedio do sada, i pored vladavine Red Bulla šampionatom dok je on vozio za njih.
Ovo je bila pobeda prepuna simbolike. Ne samo da se tako završila vrlo emotivna nedelja za sve koji učestvuju u šampionatu F1, već se i izjednačio po broju pobeda sa Ayrtonom Sennom. Vettel je na konferenciji rekao da je to izjednačavanje „nešto neverovatno“, ali za njega ipak je mnogo bitnije bilo „Sve što smo postigli danas je za Žila, i za njegovu porodicu.“

Video