Verstappenu prva pobeda

Vremenski uslovi pred početak trke za VN Španije bili su pravi letnji. Temperatura vazduha iznosila je 22 a staze 39 stepeni, bilo je sunčano i bez oblaka. Pet zelenih svetala označilo je da trka može da krene a Nico Rosberg je preuzeo prvo mesto od Lewisa Hamiltona sve do treće krivine kada kada je Britanac otišao preširoko, izgubio kontrolu nad bolidom i u šljunak izbacio sebe i timskog kolegu.

Zbog toga na stazi se pojavio sigurnosni auto a trku je predvodio Ricciardio ispred Verstappena, Sainca, Vettela, Raikkonana, Bottasa, Pereza, Buttona, Alonsa i Grosjeana.

U četvrtom krugu trka je ponovo poštena, a Sainc je bio pod stalnim pristikom Ferrarija. U 8. krugu Vettel je uspeo da obiđe vozača Toro Rossa koji je u tim trenucima kasnio oko 4 sekunde za Danielom Ricciardom. Felipe Massa je u ovoj fazi rano otišao do boksa, montirao meke gume, što je ukazivalo da će možda da upotrebi strategiju sa tri zaustavljanja. U 10. krugu, Raikkonen je kao i Vettel obišao Sainca na prvoj krivini, koji je odmah kasnije otišao do boksa. Ricciardo je u 12. krugu otišao na servis i uzeo medijum pneumatike, malo kasnije istu stvar uradio je i Verstappen. 15. krug donosi nam Vettela na prvi servis koji je takođe uzeo medijum komponentu i na stazu se vratio iza dvojca Red Bulla.

Nemac u Ferrariju od tada krenuo je da vozi brže krugove, pa je tako smanjivao zaostatak za Verstappenom. Nico Hulkenberg morao je da odustane zbog problema sa agregatom, u monmentima kada je vodeća trojka naišla na zaostale vozače. U 28. krugu Ricciardo je otišao na još jedan servis gde je uzeo meku komponentu, Ferrari je odgovorio na ovaj potez Red Bulla, pa je Vettel takođe montirao mekši pneumatik. Tada je bilo evidentno da je tim iz Milton Kinsa podelio svoje strategije među vozačima, gde je Verstappen tek u 35. krugu otišao na servis za medijum gume, što ga je na stazi vratilo na treću poziciju. Na to je odgovorio Kimi Raikkonen koji se odlučio za istu kombinaciju kao i Holanđanin.

Dva kruga kasnije i Vettel se odlučio na još jedan servis, gde je ponovo uzeo medijum gumu i na stazu se vratio na četvrtu poziciju. Daniel Ricciardo je u 43. krugu otišao na završni redovan servis, a na stazu se sa medijum pneumatikom vratio na četvrtom mestu iza Vettela. Verstappn je od tada preuzeo vodeće mesto a u stopu ga je pratio Kimi Raikkonen. Koji momenat kasnije Fernando Alonso morao je da parkira bolid pored staze, jer je prijavio da je njegov McLaren ostao bez snage. Ricciardo se polako približiao Vetelu, dok je Raikkone bio u samom repu Red Bulla za koji je bio Max Verstappen.

Na 7 krugova do kraja Ricciardo je napao Vettela na prvoj krivini, ali je morao da kasnije koči, što je omogućilo Nemcu da sačuva poziciju na trećoj krivini. Razlika između vodeće četvroke bila je oko 6 sekundi. U tim momentima vodila se veika borba, a gde su vodeći nailazili i na vozače koji su zaostajali po krug. U samom finišu Ricciardo je ostao bez zadnjeg levog pneumatika, ali je uspeo da trku završi na četvrtom mestu. Verstappen je do kraja sigurno predvodio trku dok je Raikkonen kroz cilj prošao sa 6 desetinki zaostatka. Vettel je bio treći ispred Ricciarda, Bottasa, Sainza, Pereza, Masse, Buttona, Kvyata i prvi bod uzeo je i Esteban Gutierrez.

F1 Serbia

F1 Serbia je portal koji se bavi vestima iz auto-moto sporta, pre svega iz Formule 1. Na našem portalu možete naći puno informacija o vozaćima, timovima, stazama kao i da se družite sa našim članovima na forumu.

Video