Verne na pol-poziciji ispred Kominija i Monteira, Borković peti.

Vozač Leopardovog Volkswagen Žan-Karl Verne najbolje se snašao u skoro nemogućim kišnim uslovima u Makauu, osvojio je pol-poziciju za 21. ovogodišnju trku TCR Internacionalne serije i održao je svoje šampionske ambicije živim.

Do njega će u nedelju ujutro startovati timski kolega Stefano Komini, koji je zahvaljujući drugom vremenu na kvalifikacijama smanjio zaostatak za liderom prvenstva Džejmsom Nešom na (realno dostižnijih) 13 poena.

Treće vreme vlasništvo je WTCC superstara Tijaga Monteira, samim tim i status najbolje rangiranog pilota Honde. Prijatno iznenađenje priredio je Finac Anti Buri, klasifikovan kao četvrti. Na Makau debiju, srpski takmičar Dušan Borković završio je kao impresivan peti, nadmašivši mnogo veća imena u seriji i već danas može da se pohvali prvim poenom sa najkomplikovanije gradske staze na svetu.

Nijedan od Kraft-Bambuovih aspiranata na tron nema top 5 plasman: Džejms Neš je dobacio samo do sedme pozicije, a Pepe Oriola, koji važi za Makau eksperta, tek do desete.

Kvalifikacije za presudnu rundu šampionata na pisti Makau Guja vožene su u sablasnih 7:30 po lokalnom vremenu. Q1 deonica trajala je 25 minuta i služila je da izdvoji najbržu dvanaestoricu i obezbedi im značajno manju gužvu u finalnih 15 minuta Q2 runde.

Na pistu su prvi izašli Leopardovi i Kraft-Bambuovi vozači, u izmešanom poretku Komini-Oriola-Verne. Komini je hteo čistu stazu i koliko-toliko sigurne ulice bez gužve, pa i po cenu da za sobom vuče konkurente i pravi im zavetrinu.

Već u petom minutu, Mihail Gračov se polupao na superbrzoj krivini Mandarin orijental, ali je istaknuta samo lokalna žuta zastava. Izubijana Honda je brzo uklonjenaa, pa je Rus upropastio život samo sebi, dok su rivali ostali pošteđeni.

Usledio je nešto duži period bez incidenata, vozači su postajali sve brži i na vrhu su se smenjivali kao na pokretnoj traci. Tako su prvu poziciju, makar i nakratko, zauzimali Oriola, Homola, Monteiro, Verne, Neš, Komini i najzad ponovo Oriola, koga do kraja Q1 runde niko nije pomerio s vrha. Piloti poput Borkovića, Fajlsa i Tašija pokazali su da imaju tempo za prolaz.

Tajlanđanin Tin Sritraj zabio je svoj Civic u ogradu kada mu je pobegao zadnji deo auta, ali to nije izazvalo ništa više od lokalnog problema i nije prekinulo tok sesije.

Pet minuta pre kraja Q1 počela je kišica, koja je najpre padala u priobalju, a zatim se proširila i na sekcije piste u brdima iznad širokih bulevara. To je i cementiralo pozicije, pa su vizu za Q2 obezbedili: Oriola, Verne, Monteiro, Borković, Neš, Fajls, Komini, Homola, Afanasjev, Taši, Buri i Morbideli.
S aspekta tehnike, u igri je ostalo sedam Seata, tri Honde (dve Vestkoustove, jedna Targetova) i dva Volkswagena (oba Leopard rejsinga).

Kvalitet je, reklo bi se, izašao na vrh i među pilotima koji su prošli u Q2 nema prevelikih iznenađenja, osim donekle Burija i Tašija. S druge strane, među onima koji su otpali, definitivno najveću glupost napravio je Gračov, koji će u nedelju startovati s 33. mesta. Kadžaja je za svoj poraz optužio gužvu na stazi, a Fulin i Beliki u Alfama ni u jednom trenutku nisu izgledali sposobni da preskoče prvu preponu. Italijanskog vozača je tehnički problem prinudio na dodatno gubljenje vremena u boksu.

Za Q2 nije bilo dileme u pogledu odabira pneumatika, svi su prešli na gume s profilom, a početak sesije pomeren je za 15 minuta zbog sve jače kiše.

Pauza je možda poboljšala uslove, ali je teško reći koliko, jer je staza na startu Q2 bila toliko mokra i asfalt je davao takav odsjaj da je delovalo da se vozi po staklu. Napadačka vožnja bila je ogroman rizik, a u takvoj situaciji najbolje se snašao Verne. U prvom Q2 napadu na štopericu bio je najbrži u svim sektorima i krugom od 3:10.073 izbio je na čelo poretka, ispred Kominija, Burija, Oriole i Monteira.

Druga tura brzih krugova, i dalje u naizgled nemogućim uslovima, popravila je tempo za nekih pet sekundi. Verne i Komini ostali su na vrhu, uz velika tumbanja u poretku iza: Morbideli je iskočio na treće, a Borković na četvrto mesto. Neš je bio peti, Oriola je skliznuo na sedmu, a Monteiro na osmu poziciju.
Spektakularnom reli vožnjom, uz kontrolisana proklizavanja, Komini je umakao konkurentima skoro tri sekunde! Švajcarac je u sledećem, poslednjem ataku na štopericu delovao kao da još bržim krugom može da cementira pol-poziciju, ali je naišao na Oriolu, koji mu je zablokirao prolaz. Verne nije imao takvih problema: izvezao je 3:00.602, vratio se na čelo poretka, ovog puta definitivno, dokazavši da je odličan onda kada je prianjanje na minimumu.

Trkači Kraft-Bambua su nesporno podbacili. Neš je promašio skretanje kod Lisabon hotela, mada bi i bez te greške bilo pitanje da li bi ušao u prvih 5 i osvojio kvalifikacione bodove. Da li je Oriola namerno zakočio Kominija ili ne, ostaće tema za raspravu, ali je činjenica da je Španac u konačnom ishodu ostao zakucan za neslavno deseto mesto.

Prva trka u Makauu počinje u nedelju ujutro u 3:05, a druga startuje u 4:20. Podsećamo da inverzije startnog rasporeda nema, već pobednik trke 1 ima i pol-poziciju za drugi nastup.

Sve o TCR seriji čitajte na www.serbiaring.com