Valente predviđa crne dane za WTCC privatnike

Bivši privatnik u Svetskom turing prvenstvu, sada fabrički trkač Lada Sporta Hugo Valente, zabrinut je za budućnost nezavisnih WTCC učesnika, samim tim i za sudbinu cele serije.

On tvrdi da su troškovi takmičenja previsoki, a da privatnici imaju premalo šansi da se pokažu konkurentnim.

Bivši vozač Campos Racinga proveo je nepune četiri WTCC sezone kao nezavisni takmičar, od toga dve kompletne za volanom „Chevroleta RML Cruz“ TC1 specifikacija, automobila dramatično skupog za nabavku i eksploataciju. Česti udesi i incidenti nisu mu WTCC karijeru učinili jeftinom zabavom, ali je uprkos brljanjima pokazao dovoljno brzine i performansi da zaradi fabričko sedište za 2016.

Za ovu takmičarsku godinu i Norbert Michelisz je napredovao iz redova privatnika u oficijelnog pilota Honde. Uprkos takvim prelascima i povećanom nagradnom fondu koji je organizator spremio za WTCC trofej, Valente ne vidi ružičastu budućnost za vozače koji bi se seriji priključili kao privatnici.

„To je komplikovana situacija“, rekao je 23-godišnji Francuz portalu TouringCars.Net. „Mislim da je stvar funkcionisala sa prethodnim pravilima, ali sada je teško. Nova pravila su otežala stvar i brine me da u budućnosti neće biti dovoljno privatnika da bi prvenstvo moglo da živi, jer ako preostane samo 12 ili 14 fabričkih automobila, to nije dovoljno da se organizuje Svetski šampionat.“

Novi Ladin pulen priznaje da mu se Fortuna osmehnula, pošto je put do fabričkog kokpita prešao za mnogo kraće vreme nego Michelisz.

„Mislim da sam ja imao sreće, jer ponekad treba da se nađete na pravom mestu u pravom trenutku, i čini mi se da sam se prvi put u karijeri našao u takvoj situaciji. Norbi je bio izuzetno dobar tokom prošlih četiri ili pet godina. U 2015. je bio drugi među Hondinim pilotima, godinu pre toga je bio najbolje plasiran, pre toga opet prvi ili drugi. Uvek je bio „najbolji od ostalih“, bio je u jednom od najboljih privatnih timova, a opet mu je trebalo sedam ili osam godina da od privatnog postane fabrički vozač.“

valente1

Valente je potpuno svestan da mu se Ladina vrata nikada ne bi otvorila da celo tržište nije „otključano“ odlukom Honde da ne nastavi s Gabrielom Tarquinijem. Rob Huff je popunio mesto u italo-japanskoj ekipi, a pošto Nicolas Lapierre nije bio u igri za ostanak u Lada Sportu, postava iz Toljatija je odjednom imala dva slobodna automobila.

„Tu ima nečeg pogrešnog, to pokazuje da mesta u fabričkim timovima zapravo nema“, primećuje Valente. „Meni se posrećilo jer Honda nije produžila Gabrieleov ugovor, pa se tržište zavrtelo i završio sam u trećoj „ladi“. Čim se pročula vest o Hondi i Gabrielu, stigle su mi ponude Westcousta i Craft-Bambooa da se trkam u TCR seriji. Razgovarao sam s mnogim timovima jer sam znao da u WTCC-u nema prilike. Onda se ona odjednom pojavila i prošao sam dobro.“

Za razliku od vozača koji nišane što bolje mesto u inverznom startnom rasporedu, francuski trkač postavio je drugačije prioritete. Kako bi bio zapažen, on je naumio da taktički ide na što bolje realne kvalifikacione rezultate, pošto je znao da ionako neće moći da juriša na pobede. U njegovom slučaju, takav pristup je upalio.

valente

„Teško je biti privatnik, jer to košta mnogo novca, a i pored sveg tog novca, nemate čak ni šanse da se borite za pobede. Znao sam da će kvalifikaciona brzina biti ključni faktor. Ljudi gledaju trke, ali posmatraju i ko je sposoban da vozi brzo. Ako ste brzi bez obzira na to šta se dogodi u trci – možete se slupati, možete imati problem – ljudi će i dalje znati da ste brzi. Na sreću, bio sam brz u kvalifikacijama i pošlo mi je za rukom da postignem nekoliko dobrih trkačkih rezultata, mada je bilo vrlo teško.“

„Mislim da sam neku trku 2 i mogao da osvojim, ali važne su performanse. Uvek sam puno forsirao na treninzima kako bih pripremio auto za kvalfikacije, a onda nisam birao da se opustim i završim osmi ili deseti. Ako vozite „ševrolet“ ili „hondu“, morate maksimalno da se trudite i tek onda ćete videti koji je vaš pravi potencijal.“