Auto trke WTCC

Valente menja tim ili šampionat, Lapjer ne ostaje u WTCC-u?

07 VALENTE Hugo (fra) Chevrolet Cruze team Campos racing action during the 2015 FIA WTCC World Touring Car Championship race at Losail from November 25th to 27th 2015, Qatar. Photo Francois Flamand / DPPI

U svom izdanju od 2. decembra, magazin Auto Ebdo prognozirao je sledeće profesionalne korake nekolicine učesnika Svetskog prvenstva turing automobila.

Neke od tvrdnji su spekulacije, neke počivaju na verovatno pouzdanim saznanjima, a dodatni kredibilitet tezama francuskog časopisa daje činjenica da je prvi najavio angažman Gregoara Demustijea u Sebastijan Loeb racingu.

Auto Ebdo se, razumljivo, najviše interesovao za francuske vozače, a prvi mu se na nišanu našao Hugo Valente. Kamposov trkač završio je svoju treću, a drugu kompletnu WTCC sezonu kao deveti ukupno, a četvrti u Yokohama trofej poretku. Posle mršavih vikenda u Šangaju i na Buriramu, Valente se u Kataru pokazao u odličnom svetlu: u kvalifikacijama je peti put u godini ušao u najbržih pet, a u prvoj trci popeo se na najniži stepenik podijuma, što mu je bio treći izlazak na pobedničko postolje u apsolutnom poretku 2015.

Što se tiče 2016. ključne odluke se još čekaju. Kokpit Citroena tima SLR nedostižan je za Valenteov budžet, pa je pretpostavka da će se 23-godišnji pilot ponovo takmičiti u Chevrolet RML Cruzeu, ali ne više za Campos racing. Alternativa je angažman u TCR Internacionalnoj seriji, u kojoj je Hugo već startovao na rundi na Tajlandu.

Džon Filipi je u Losailu mogao da ima svoj trenutak slave zahvaljujući pol poziciji na inverznom startu poslednje trke u godini. Korzikanac je priliku upropastio jer se njegov Cruze pokrenuo pre gašenja crvenih svetala na semaforu, pa je u suštini bio izgubljen i pre klinča s Ivanom Milerom na prvoj krivini. Posle dve WTCC sezone, 20-godišnjem trkaču su sve opcije otvorene, uključujući i povratak u nižerazredne VdeV trke formula, kojima se uspešno bavio 2013.

Nikola Lapjer nije blistao u Dohi, kao ni ceo Lada sport Rosnjeft tim. Dogovor ruske ekipe i Oreke, čiji je Lapjer štićenik, podrazumevao je nastupe na finalne četiri WTCC runde u 2015, što je u Kataru i ispunjeno. U osam startova, Francuz je tri puta stizao do minornih bodova i ne stiče se utisak da je ekipi išta posebno doprineo. Auto Ebdo tvrdi da bivši Tojotin fabrički vozač u Svetskom endurans prvenstvu nema želju da nastavi svoj turing angažman.

Na zvanična imenovanja i konačni personalni sastav Hondinog WTCC tima za 2016. moraće da se čeka do februara. Francuski magazin tvrdi da je jedno sigurno: Japanci nemaju nameru da ispuste Norberta Mihelisa iz svog vozačkog pula, bilo da se dogodine nađe u fabričkom, ili ponovo u privatnom Civicu.

Konačno, Franso Ribeiro je u intervjuu za Auto Ebdo najavio ulazak novog proizvođača u Svetski šampionat turing automobila 2017, što bi bila neka vrsta kompenzacije za gašenje fabričkog programa Citroena. S druge strane, od promotera prvenstva takve izjave se i očekuju.

Serbiaring

Serbiaring je internet portal koji se bavi auto-trkama na kružnim stazama, sa posebnim akcentom na domaće trkače na internacionalnoj sceni i detaljnim pregledom WTCC i ETCC trka kroz izveštaje, intervjue i autorske tekstove.

Video