Auto trke

Uzbudljivo Ušće, Jugići ponovo najzanimljiviji

Pod nemirnim beogradskim nebom, na popularnoj stazi Ušće, vožena je druga kružna trka šampionata Srbije pod organizacijom Sportskog auto i karting saveza Srbije. Subotu je obeležio pljusak i loši vremenski uslovi, dok je nedelja bila topla i sparna, praćena gromoglasnim zvukom trkačkih automobila, svaka od trka bila je puna atraktivnih obilaženja i škripe guma. Kao što je i tradicija, poslednja krivina pred startno-ciljni pravac, popularni Asteriks, bila je najčešće mesto za izletanje, a najveći broj incidenata dogodio se bas tu.

Organizacija je bila na zavidnom nivou, sa satnicom koja je bila maksimalno ispoštovana ovaj put, uz par prekida zbog izletanja, sve ostalo je proteklo po planu. Imali smo tu čast da budemo domaćini i mnogim takmičarima iz regiona, jer se trka bodovala za CEZ šampionat.

Prvi su na stazu izašli vozači divizije 4, u kojoj su bile objedinjenje klase 7,8 i 9. Tokom cele trke Mirko Milovanović je ubedljivo vodio da bi nekoliko krugova pre kraja trke počeli problemi na automobilu, iako je do tada pružao sjajnu vožnju. Pratili su ga Aleksandar Tošić, Darko Božilović i Dragan Stojković. Darko Božilović posle problema sa lamelom na subotnjem treningu nije imao sreću ni na trci, pa je njegova trka završena usled pucanja zupčastog kaiša. Tošić na kraju dolazi do pobede, ispred Stojkovića, dok treće mesto odlazi Mirku Milovanoviću koji je uspeo da odveze auto do poslednjeg kruga i nađe se na podijumu. Vladimir Dika Zečević bio je usamljen u klasi 7, kao i Vlada Kostić u klasi 9, jer je Nemanja Milovanović odustao već na startu usled defekta sa menjačem.

Diviziju 3 činili su automobili klase 1400N, 1400 E1 i 1600 E1. U klasi do 1400 kubika pobedio je Vuk Radenković ispred makedonskog takmičara Martina Deleva i Radmila Vojnovića. I ova klasa za razliku od prethodnih trka, bila je zanimljiva za publiku jer su tokom čitave trke smenjivali takmičari u borbi za drugo i treće mesto u kome su još učestvovali i Mirko Deretić, Milovan Ratković i Srđan Jevtić.

Klasa 4, do 1400 E1, Goran Dojčinović u svojoj Hondi i Nenad Savić sa odličnim Yugom vodili su sjajnu borbu koju su nažalost zbog udesa morali da privedu kraju par krugova pre kraja. Na sreću oba takmičara prošla su bez ikakve povrede. U klasi 4 do pobede dolazi Mario Zahirović sa Yugom, dok je drugi Marko Vukasinović u P106.

U klasi 5, do 1600E1, jedino je do cilja stigao Sava Petković, koji je iskoristio odustajanja Saleta Marinkovića i Uroša Brkića, a ujedno je bio najbrži u celoj diviziji 3.

U Fićama, u dve različite klase do pobede su stigli Milen Simić u klasi do 924ccm, a pratili su ga Savo Jančević i Bojan Filipović. U drugoj Fića klasi do 1100 kubika E1, prvi je bio Radiša Radisavljević ispred Aleksandra Japundžića.

Najzanimljivije su kao i uvek bile klase hibrid i mali N. Već posle prvog kruga klase hibrid došlo je do incidenta kada je van staze ostao Zoran Panić. Damir Ilić Šinđi već u drugom krugu usled kontakta sa drugim takmičarom ostao je bez prednjeg levog točka i time završio trku. Časlav Tošić poveo je od samog starta žustro, ali se ubrzo Dušan Nastasijević umešao u borbu za prvo mesto na podijumu. Kako je trka odmicala, tenzija je sve više rasla, a publika je uživala u okršaju ova dva sjajna vozača. Na kraju, posle pobede na Mišeluku ponovo je prvi Dušan Dux Nastasijević, Časlav Tošić zauzima poziciju broj dva, a Viktor Davidovski je treći.

hibrid

Mali N obeležila je sjajna borba prošlogodišnjeg šampiona Branislava Cvetića i ovogodišnjeg pretendenta na titulu Petra Jovanovića. Usled izletanja Nebojše Babića većih incidenata nije bilo. Tokom cele trke u vodstvu su se smenjivali Cvetić i Jovanović, da bi krug pre kraja u poslednjoj krivini Jovanović izbio na vodeću poziciju i zasluženo pobedio. Po komentarima publike, ovakva borba u klasi mali N skoro nije viđena. Do trećeg mesta stigao je mladi Aleksa Radojković.

mali n

Naredna kružna trka vozi se 3. jula na Beranovcu kraj Kraljeva, dok se već narednog vikenda, 11/12. juna vozi brdska trka na Košutnjaku.

 

foto: Damir Dizdarević

Predrag Grujić

Peđa se timu priključio neposredno po osnivanju. Razvoj sajta podstiče kroz vesti i fotografisanje domaćeg auto i karting šampionata, jer kao nekadašnji vozač malog N-a ima najsvežije informacije.

Video