Auto trke WTCC

Terme Rio Ondo: Utisci sa proba u petak

PIT LANE AMBIANCE start of check-down during the 2016 FIA WTCC World Touring Car Race of Argentina at Termas de Rio Hondo, Argentina on August 6 to 7 - Photo Jean Michel Le Meur / DPPI

U cilju smanjenja troškova šampionata, na Termama je u petak predveče po lokalnom vremenu održana polučasovna proba umesto standardnog testa, koja je za cilj imala funkcionalnu proveru sistema pre subotnjih treniga i kvalifikacija.

Sesija je organizovana po principu 10′ vožnje, 10′ pauze i 10′ minuta vožnje. Svi krugovi na pisti pređeni su ograničenim tempom, iza “volvo V60 polstar” WTCC sigurnosnog automobila.

“To je provera sistema, da li sve komponente međusobno komuniciraju”, objasnio je Aleksandar Murdževski, šef sportskog odseka Polstara. “Razume se da bismo kao početnici u šampionatu mnogo više voleli da imamo ozbiljno vreme na stazi, ali izgleda da je sve prošlo prilično dobro.”

“Važno je da vidimo da li je auto u redu i da li se nešto na stazi promenilo pošto smo je obišli peške”, ispričao je Kamposov trkač Džon Filipi. “Važno je preći krugove i na kraju smo videli da je s automobilom sve u redu.”

Nešto drugačije zaključke izvukli su Tom Koronel i njegov ROAL motorsport. S njihovim “ševijem” nije bilo sve u redu, ali su ih neprijatna otkrića na probi poštedela mnogo većih problema u nastavku vikenda.

“Bilo je korisno, jer nam se pokvario senzor na motoru i zato nisam izašao na stazu u drugoj turi. Da to nismo otkrili sada, izgubio bih ceo subotnji prvi trening, zato mi je proba koristila”, ispričao je Holanđanin.

I WTCC debitantu Estebanu Gerijeriju sesija je bila ekstremno vredna, jer je na njoj prvi put vozio TC1 trkački auto.

“Prešli smo samo nekoliko krugova, ali su oni bili dovoljni da ustanovim da je osećaj izvanredan. Impresionirali su me brzina u krivinama i prianjanje na prednjoj osovini, baš vam to i treba u turing automobilu s prednjim pogonom. Moji utisci su veoma pozitivni”, kazao je novi pulen Kamposa. “Dovodili smo u red kočne pločice, pa svakako nisam forsirao. Turbo daje dobar osećaj, iako potpuno drugačiji od onoga na šta sam navikao. Želeo sam da to prvo doživim, a u subotu ću od početka moći maksimalno da forsiram.”

Kompletnu vest pročitajte na sajtu Serbiaring.

Igor Gašparević

Igor je jedan od osnivača sajta. Od 1997. godine ne propušta ni jednu moto trku u Šampionatu Srbije. Voli da piše i trudi se da bude objektivan. Osim pisanja, zadužen je i za društvene mreže, tako da vam uglavnom on odgovara na sva pitanja.

Video