Upoznajte glavnog Hoonigana: P&O sa Direktorom Tima Derekom Daunceyem

Kao što se kaže; uspeh se ne postiže slučajno, već usled velikog truda. Naročito u motosportu, to je još više slučaj. 2016 FIA Svetski Rallycross Šampionat zapečatiće sezonu poslednjim događajem u Argetini, za samo dve nedelje. Dok svakom timu u paddocku, takmičenje u svih 12 stopova predstavlja ogroman napor, postoji ekipa koja će verovatno imati više razloga nego obično da odradi sjajan posao ove godine.

Još kad je počinjala sezona, tokom prve runde u portugalskim planinama u aprilu, Hoonigan Racing Divison Tim su uspešno lansirali dva nova i netestirana automobila – i napravili neverovatne rezultate, uključujući i dve pobede i četiri podijuma. Šta više, oni su trenutno četvrti u ukupnom plasmanu za timove. Nije lose za sezonu  koja je u velikoj meri zabeležena kao razvojna.

Početnička sreća? Nema šanse. Tim je na stazi vođen kombinacijom talenta Kena Blocka i Andreasa Bakkeruda, kao i podrškom svetske klase inženjera iz M-Sporta, Ford Performance-a, kao i pune podrške iznutra. Cela okolina naporno radi, da bi vozači ostali fokusirani samo na njihov posao, kao i na točkovima svojih 600bhp Ford Focus RSRX autimobila. Nadgledanje čitave operacije je ogroman zadatak, koji nikako ne treba potcenjivati.

Upoznajte Dereka Daunceya. Sa dugačkom karijerom u off-road trkanju iza sebe, uključujući i napore u vođenju Mitsubishijevog Svetskog Rallyja tokom Makkinen ere i osvajanja šampionata.

2016 FIA World RX Rallycross Championship / Round 08, Loheac, France, September 2-4 2016 // Worldwide Copyright: Colin McMaster/Monster/McKlein
2016 FIA World RX Rallycross Championship / Round 08, Loheac, France, September 2-4
2016 // Worldwide Copyright: Colin McMaster/Monster/McKlein

Šta više, Dauncey se udružio sa Kenom Blockom još kad je Glavni Hoonigan ušao u rally priču, pre skoro deceniju. 51-godišnjak Dauncey označava impozantnu figuru u paddock svetu, a mi smo ugrabili priliku da nam ispriča malo o vođenju tima od 30 članova, ovogodišnjem šampionatu, dinamici između Kena i Andreasa, kao i ciljevima tima za 2017.

Za neupućene – koja je vaša uloga u timu?

Moja zvanična pozicija je Tim Direktor u Hoonigan Racing Division. To znači da treba da nadgledam strategiju timova i pravac u kom idu performase, podrške, logistike, planiranja i budžeti. Tako da zapravo pomalo od svega; da šou nikad ne prestane, takoreći.

Koja je vaša pozadina u motorsportu? 

Imao sam tu sreću da radim već 30 godina u motorsportu. Bio sam u Mitsubishiju 15 godina – sa (Kenjiro) Shinozuka, i onda sa Makkinenom u random timu. Richard Burns, [Francois] Delecour, Marcus Grönholm – zlatna era rallyija zaista. Osvajali smo četiri tiule za vozača, kao i titlule proizvođača; bio sam tamo u svemu, u parvo vreme.

2016 FIA World Rallycross Championship // Round 01 // Montalegre, Portugal // 15-17 April, 2016 // Worldwide Copyright: Colin McMaster/Monster/McKlein
2016 FIA World Rallycross Championship // Round 01 // Montalegre, Portugal // 15-17 April, 2016 // Worldwide Copyright: Colin McMaster/Monster/McKlein

Pored osvajanja šampionata, koja vam je omiljen auspomena do sada?

Sve je to bila jedna avantura – odradili smo Asia Pacific Šampionat, Hong Kong to Beijing rally – sada nikada ne biste mogli da vozite kroz Kinu kao što smo mi onda. Mi [tim] odradili smo sve runde Svetskog Šampionata, kao i naravno najteži na svetu Safari rally. To nam je omogućilo da putujemo po svim delovima sveta, što je bilo fenomenalno. Sa rally America pobedama, bio sam deo 16 titula; sjajno je osvrnuti se na to.

Poznajete Kena već neko vreme – recite nam malo o tome; kako to izgleda?

Završio sam poslovanje sa Mitsubishi timom 2004. godine, onda sam 18 meseci radio u RED-u sa Alistair McRae, a onda sam dobio tečefonski poziv od Vermont Sports Car na Subaru America. Rekli su da su planirali da angažuju mladog momka koji se zove Travis Pastrana i lika koji se zove Ken Block da voze za njih 2006. Otišao sam tamo krajem 2005. i počeo da radim na njihovom budžetu.Počeo sam da radim sa Kenom narednog februara. Ostalo je istorija, zaista – radim sa njim sad već 10 godina.

2016 FIA World RX Rallycross Championship / Round 08, Loheac, France, September 2-4 2016 // Worldwide Copyright: Colin McMaster/Monster/McKlein
2016 FIA World RX Rallycross Championship / Round 08, Loheac, France, September 2-4
2016 // Worldwide Copyright: Colin McMaster/Monster/McKlein

Kako je raditi sa njim kao vozačem?

On je fantastičan vozač, fantastična osoba i sjajan za saradnju. Krajnje profesionalan, iskreno. Da ima dvadesetak godina, ko zna šta bi bio u stanju da uradi. Njegov talenat je neverovatan. Zajedno zaista rasturamo.  U početku, tri ili četiri godine smo radili u Subaru, a onda smo napravili Monster Svetski Rally Tim u kom nas Monster i Ford podržavaju i od tada se nismo osvrtali. To je ogromni uspon koji konstantno uspinjemo; svaka godina postaje sve uzbudljivija.

Vi radite zajedno i mimo takmičenja?

Mislim da je to kod nas ličnije, a opet, puno vozača ima tu prisnost sa svojim timom. Znam da neću biti u potpunosti srećan dok Ken ne osvoji šampionat – on definitivno zaslužuje titulu šampionata. Mislim da od svih vozača sa kojima sam radio – preko njih 50 u svetskom šampionatu – on je šampion među fanovima. Usled svih tih napora i truda koji ulaže, on zaslužuje titulu, samo baš nije imao sreće. Lično mislim da nismo u potpunosti završili posao, ukoliko ne osvojimo nešto sa njim. U suštini, svaki put kada Ken vozi neki od svojih automobile, tu sam da pomognem. To se proširuje na snimanje projekata, Gymkhana GRiD, rallyji, sve što ima veze sa reallyjem. Ja sam tu da bih se uverio u održavanje i spremnost njegovih takmičarskih automobila i da su u tom stanju. Bilo šta da radimo, shvatamo zaista ozbiljno. Uvek se trudimo da budemo konkurentni i da napravimo najbolji mogući rezultat. Veoma je važno da Ken može da priušti spektakl svojim fanovima, sponzorima i celom timu.

Da li su rezultati prijatno iznenađenje ili su bili deo master plana?

Definitivno su veoma prijatno iznenađenje. Puno ljudi je uložilo neverovatne napore da bismo dospeli tug de smo, a kad budeš dobar u nečemo; očekuješ da se desi nešto zauzvrat.  Tokom trajanja sezone, ustanovili smo ključ uspeha po pitanju kola, koji smo rešili. Uzimajući u obzir da auto nije postojao u nacrtima inženjera početkom godine, bio je to izuzetan start. Morate da budete praktični po pitanju vremena – najbitnije oko razvojne godine automobila je da se držimo plana, oko toga šta možemo da postignemo i pristupa svakoj trci u pozitivnom smislu. Sve je u tome da se postignu što bolji rezultati, koji će nas lansirati u sledeću sezonu. Fantastično je osvajati pobede i podijume, samo moramo da ostanemo čvrsto na zemlji i da nastavimo sa napretkom.

2016 FIA World Rallycross Championship / Round 05, Hell, Norway / June 10-12 2016 // Worldwide Copyright: Colin McMaster/Monster/McKlein
2016 FIA World Rallycross Championship / Round 05, Hell, Norway / June 10-12 2016 // Worldwide Copyright: Colin McMaster/Monster/McKlein

Da li je vaša podloga koju ste imali u rallyju pomogla sa Hoonigan Racing Division postavkom u World RX-u?

Ako gledamo našu postavku, uvek imaš taj osećaj da želiš da budeš kod kuće u servisnom delu paddocka. Bilo da su u pitanju mehaničari, ljudi iz gostoprimstva ili vozači. Nismo imali baš puno vremena na početku sezone, ali smo neverovatno puno napora uložili u razmišljanju i pravljenju strategije oko toga kako da naš tim upravlja i organizuje svaku trku. Naša postavka deluje dobro, deluje prirodno. Definitivno jedan od najizazovnijih stvari koje sam radio u poslednjih tridesetak godina u motosport svetu, ali svakako veoma korisno. Kad smo otišli u Portugaliju (prva runda) bilo je prilično emotivno. Nama kao timu je neverovatno važno da dobro predstavljamo naše sponzore – kao što su Monster i Ford –  da se održi dobar nivo njihove izloženosti.

Kako je bilo raditi sa Andreasom? 

Andreas je prvo došao kod mene na kraju GRC sezone u Las Vegasu, pre dve godine. Zapravo mi je prišao i pitao me šta treba da bi ušao u neki od naših automobila. Zanimljivo je bilo to što smo mi na njega već obratili pažnju. Celo sklapanje dogovora oko zajedničkog programa sa Fordom, trajalo je oko 15 meseci, tako da smo Ken i ja imali vremena da procenimo vozače. Mislili smo da bi se Andreas dobro uklopio u tim, i definitivno smo mislili da ima potreban talenat. Pratili smo puno vozača sa ogromnim iskustvima iza sebe, ali smo se stalno vraćali na istu osobu, kojoj možemo da pomognemo, a sa kojom bismo se sjajno uklopili, koji ima isti mentalni sklop i koji ide u istom smetu u kojem bismo mi voleli. Iskreno – sjajno je imati ga u timu. Naporno radi, vrlo je prijatan za druženje, ali je i veoma gladan uspeha. Upravo je ono što smo želeli. Još jednom, pokušavamo da ih sve držimo čvrsto na zemlji.  Njegov tempo i stav su vrlo dobri, moramo da se poboljšamo u nekim delovima, ali sam siguran da naši vozači sledeće godine mogu da napadnu za titulu proizvođača sledeće godine.

Kakva je dinamika između dva vozača?

Sa moje tačke gledišta, funkcioniše sve super. Poenta je što je Ken bio ekstremno dobar biznismen, tako da kod njega nema prevelikog pritiska. To mu dozvoljava da se koncentriše na performans i samu vožnju kola. Sjajan je balans što sa druge strane imamo Andreasa koji dolazi iz skoro čistog trkačkog sveta.  Vizija koju obojica imaju, ostavlja veoma malo netaknutih oblasti. Imati u timu mlado naoružanje, pored tako iskusne osobe kao što je Ken je fantastično. Njih dvojica se i jako dobro slažu. Ne možete da ne vidite zategnutost između timskih kolega u nekim drugim sportovima, što ostavlja dobar osećaj unutar tima. Sa ova dva vozača, mi imamo veoma otvoren odnos i pozitivne stavove i ponašanja. Veoma uživamo u tome što radimo! Ako uspete da napravite dobar balans, sa svim mehaničarima, inženjerima, ljudima iz ugostiteljstva, da svi radimo zajedno zarad jednog cilja – pobede – onda ste u najboljoj mogućoj poziciji; a ja najiskrenje mislim da mi to imamo.

2016 FIA World Rallycross Championship / Round 04, Lydden Hill, GB / May 27 - 29 2016  // Worldwide Copyright: Colin McMaster/Monster/McKlein
2016 FIA World Rallycross Championship / Round 04, Lydden Hill, GB / May 27 – 29 2016 // Worldwide Copyright: Colin McMaster/Monster/McKlein

Koja je strategija za poslednju trku i za dalje?

Na početku godine, imao sam ideju oko toga šta želimo da postignemo po pitanju pozicija i kraja sezone.  Potpuno smo prevazišli to, tako da je sve dalje samo dodatni bonus. Imali smo dve pobede, dva druga i dva treća mesta. Bili smo na podujumu četiri puta zaredom između Norveške i Francuske. Zapravo, u Francuskoj smo imali oba automobile u finalu, što je uvek važan korak tokom trkačkog vikenda. Kao što sam već ranije rekao, voleo bih da osvojimo što bolje mesto u borbi za konstruktorsku titulu u šampionatu, kao i da imamo oba automobila u finalu sa gomilom osvojenih poena – cela suština je u tome.