U WTCC smo uložili tri puta manje nego u WRC

Posle prve sezone u turing trkama, Iv Maton, direktor Sitroen rejsinga oseća da je ispunio važnu misiju u sportskoj istoriji francuskog proizvođača automobila. Bolji start Sitroena na kružnim stazama nije se mogao ni zamisliti: osvojena su dva trofeja, proizvođački i vozački.

Maton važi za šefa kome su interesi tima neprikosnoveni, ali u okviru njih dopušta da se njegovi piloti istaknu onako kako im najviše odgovara. Frankofoni Belgijanac je za LePoint.fr objasnio značaj transparentnosti i dijaloga u ekipi u kojoj se zajedno nalaze zvezde poput Milera, Leba i Lopesa, ispričao šta zna o dolasku novih proizvođača u WTCC i izrazio žaljenje što konkurencija u 2014. nije bila moćnija.

Zadovoljan ne samo trijumfom tima koji vodi, već i karakteristikama šampionata u koji je Sitroen ove godine ušao, Maton bi voleo da se u WTCC konceptu ništa ne promeni. Gledano iz njegove perspektive, tom se stavu ne može ništa zameriti…

Šta odlikuje novog svetskog prvaka Pečita Lopesa?
Pre svega, njegova integracija u tim, veoma brza. S njim se lako radi, njegove najčešće reči su „nema problema“. Uz njega nikad nema briga! Uvek ima pozitivan stav, čak i u teškim trenucima. On je istinski prijatan i veoma odlučan čovek.

Kakva je bila Milerova i Lebova reakcija na Lopesov uspeh?
Oni smatraju da je Pečito izvezao izvanrednu sezonu, da ima izuzetan talenat i da ga je pratila i šampionska sreća. Mnoge situacije završavale su se u njegovu korist. A Ivanova sezona bila je teža – pred njim su se ponekad vrata zatvarala, potpuno suprotno onome što se događalo Pečitu. Iako sva trojica žele da pobeđuju, svi su bili izuzetni profesionalci.

Da li to objašnjava koheziju unutar vaše ekipe?
Kada pregovaramo sa vozačima, mi ističemo važnost timskog rada u Sitroen rejsingu. I vozači to moraju da prihvate pre nego što nam se pridruže, to verovatno nije slučaj u svim drugim ekipama, ali takav je naš način rada. S jedne strane, postoji transparentnost, a s druge, uvek pokušavamo da razgovaramo, čak i o komplikovanim temama.

Takav je, na primer, bio slučaj posle sudara Leba i Milera u Šangaju?
Pokušavamo da se nikada ne bavimo detaljnom analizom dok su stvari još vruće.  Uobičajeno to radimo petkom i raspravljamo o događajima da bismo izbegli da nam se takve situacije ponove. Ponekad prava rešenja ne postoje: tenzije su neizbežne kada se vozi vrata uz vrata i kada ste na čelu kolone. Ali, atmosfera je sve vreme bila dobra.

Jeste li zadovoljni prvom Lebovom sezonom u WTCC-u?
Naravno. Na određeni način, neke stvari su mu se možda dogodile prebrzo. Pobeda u Marakešu izbacila ga je u prvi plan pozornice i očekivalo se još više od njegovih performansi. Sebastijan mora da stiče još iskustva u trkama.

U njima mora više da reskira?
Da, iako je trkanje na krugu manje opasno od relija. Mora da reaguje u pravom trenutku. Nasuprot onome što mnogi misle, Sebastijan je vozač koji vrlo malo rizikuje. Na reliju je retko vozio na limitu. Na stazi se odluke ponekad donose dok se vozi u grupi i ne možete biti sigurni da ste odabrali pravo rešenje. Postepeno se adaptira.

Kako ocenjujete prvu WTCC sezonu u kojoj ste učestvovali?
Smatram da je nova TC1 kategorija sačuvala suštinu WTCC-a: automobili koji se bore uz povremena češanja i koji su očuvali svoju agresivnost na pisti. Tehnička pravila su takođe lep uspeh. Dolazak Sitroena i Leba dao je dobar podsticaj publici, koja je u svakodnevnom porastu. Ono zbog čega ponekad žalimo jeste što se naši suparnici nisu razvijali kao mi i što su zbog toga bili manje konkurentni.

Da li se ponekad pribojavate hoćete li i u idućoj sezoni održati isto stanje duha?
Ja uvek sumnjam i strepim. Naravno da se od nas očekuje da pobeđujemo, ali takav je slučaj bio i ove sezone. Činjenica da ste šampion ne predstavlja dodatni teret. Na sreću za Sebastijana koji ima devet svetskih titula (smeh)! Imaćemo vozača koji će braniti svoju titulu i dvojicu koji žele da mu je preotmu. Ali, mi ćemo nastaviti da primenjujemo naše radne metode, šta god da se dogodi.

Šta mislite o napretku koji su ostvarili vaši konkurenti i o najavama ulaska drugih proizvođača u WTCC?
Znam da naši rivali sada treniraju i to mnogo više nego mi. Što se nas tiče, postoje stvari koje ćemo korigovati na našim automobilima. Ali, u ovom momentu, u toku je razvojna faza našeg WRC programa i njoj je posvećeno sve vreme naše projektnog odeljenja. Kasnije, što nas u šampionatu bude više, biće više borbi i biće zanimljivije. Govorim o dolasku Volvoa u drugom delu iduće sezone i, dugoročno, o dolasku Alfa Romea: to je izuzetno pozitivno!

Postoje li neke izmene u kalendaru koje biste voleli da vidite?
U idealnom slučaju, rekao bih da ne želim gotovo nikakvu promenu. Kad je reč o formatu trka i o samim automobilima, imamo dobar proizvod. A da bi sve to moglo da se razvije dalje, potrebna je stabilnost. Zato – bez ikakvih promena u ovom trenutku.

Da li je WTCC Sitroenu zanimljiv i sa stanovišta ulaganja?
Naravno. Svota je mnogo manja od one koja se ulaže u Svetsko reli prvenstvo. U godini u kojoj smo ušli u disciplinu (WTCC), ulaganja su više nego tri puta niža. Svakako, reli donosi više pogodnosti, ali razlika u odnosu na WTCC nije tako velika i odnos je zanimljiv. Jedna od glavnih prednosti WTCC-a je mogućnost da iskoristimo naše prisustvo u Kini, Južnoj Americi i Rusiji, a to su Sitroenu jako važna tržišta.

Serbiaring

Serbiaring je internet portal koji se bavi auto-trkama na kružnim stazama, sa posebnim akcentom na domaće trkače na internacionalnoj sceni i detaljnim pregledom WTCC i ETCC trka kroz izveštaje, intervjue i autorske tekstove.

Video