U Portugalu svi krećemo od nule – Tarquini

Tradicija trkanja na uličnoj stazi Vila Real u Portugalu vodi poreklo iz davne 1931. godine. Istoimeni gradić bio je poprište uzbudljivih automobilističkih nadmetanja na kojima je učestvovalo mnogo poznatih pilota, uključujući i međunarodne zvezde pređašnjih epoha poput ser Stirlinga Mosa, Klementea Bjondetija, Euđenija Kastelotija i Ronija Petersona.

Ovogodišnji WTCC nastup biće prvi dolazak jednog FIA svetskog šampionata u Vila Real. Staza je svim zvezdama svetskog turinga potpuno nepoznata, pa čak i lokalnom heroju Tijagu Monteiru.

Smešten istočno od Porta, Monteirovog rodnog mesta, Vila Real (u prevodu „kraljevski grad“) se danas diči stazom dužine 4,7 kilometara. Nju čini splet od 24 krivine različitih konfiguracija i brzina, uz izražene promene elevacije trase. Tiago opisuje pistu kao „mešavinu Makaua i Nordšlajfea“, ona je brza i čeka da svoje prve WTCC rekorde i pobednike.

Portugalska runda Svetskog turing prvenstva biće i poslednja koja se vozi u Evropi, takođe i poslednja pre dvomesečne letnje pauze.

„O stazi znam jako malo, tu sam gledao trke kad sam bio mali, ali se na njoj nikad nisam trkao. Veoma je brza, ali za razliku od većine drugih uličnih ima izuzetno tečan tok. Ima puno promena pravaca i brzih krivina, što je neobično za gradsku stazu i jedva čekam da se pojavim na njoj“,rekao je lokalni heroj Tiago Monteiro.

„Nastup pred domaćom publikom dodatno pojačava pritisak i moj raspored čini gušćim i napornijim, ali je to sve pozitivno. Mnogo mi znači podrška mojih zemljaka, pa ću biti fokusitran 100% i nadam se da ću im pružiti uzbudljivu i uspešnu trku“, dodao je Portugalac.

„Nemam iskustva na ovoj stazi“, priznao je Gabriele Tarquini. „Gledao sam nekolicinu snimaka onbord kamera sa trka drugih serija, biće zanimljivo kako ćemo se snaći. Teško je predvideti rezultat, ali mislim da moramo biti oprezni. Staza je brza, sa dugim krivinama, nije uska i krivudava kao druge ulične piste. Raduje me što ću se trkati na Vila Realu jer volim ulične trke i dobro je znati da svi ovde kreću od nule. To će svima nama biti izazov, ne samo tokom takmičenja na stazi, već i u pronalaženju pravog set-apa. Šetnja po stazi sa inženjerima biće zaista veoma važna“.

Osim navedenog, za Hondu je značajna činjenica da će njeni automobili biti lakši, jer im je balast posle Francuske smanjen sa 40 na 30 kilograma.

Svoj drugi WTCC nastup u Portugalu će imati i Argentinac Nestor Đirolami. Kao i u Slovačkoj, on će se trkati u Civocu Honde Švedska.

Serbiaring

Serbiaring je internet portal koji se bavi auto-trkama na kružnim stazama, sa posebnim akcentom na domaće trkače na internacionalnoj sceni i detaljnim pregledom WTCC i ETCC trka kroz izveštaje, intervjue i autorske tekstove.

Video