Trke ubrzanja (402m) vraćene u Srbiju

Posle nekoliko godina pauze trke ubrzanja (402m) konačno su vraćene u Srbiju. Uz dosta truda i rada, a pre svega volje Sportski auto karting savez Srbije, u kombinaciji sa vozačima ove discipline, ali i prijateljima iz Hrvatske, organizovali su pored kružne trke i ovu vrstu manifestacije.

Posebno raduje što se u subotu na startu našlo nešto više od 65 takmičara, dok je u nedeljnoj trci taj broj bio iznad 70. Za povratak ove vrste trka, izuzetno lepa brojka. Publike je bilo u velikom broju, a prema komentarima na narednim trkama očekuje se još veća posećenost. Dobra strana ovih trka je što se za minimalnu svotu novca možete takmičiti i to sa automobilom koji koristite u svakodnevnoj vožnji. Neki su serijski, neki dorađeni, a neki pravljeni isključivo za ovakva takmičenja. Uz zavisnosti od izlazne brzine auta, u toj klasi nastupate.

Dario Konopek uveličao je ovaj događaj, pa je tako beogradskoj publici predstavio svoj Audi S2 sa preko 1300ks sa kojim je do sad osvojio pregršt trofeja. Od domaćih takmičara Esad Došljak nastupao je sa svojom Opel Corsom Turbo sa oko 1000ks, kao i Ivan Vulović posle kratke pauze sa svojim Golfom V.

Zanimljivi su jos bili automobili marke Opel Ivana Džagića i Zorana Nikina, Fićobusa Damira Ožegovića sa preko 500ks, kao i Suzuki Maruti Zorana Slavkovića.

Rudolf Kalkan, uz čiju pomoć je sve ovo realizovano nije krio oduševljenje oko povratka ove vrsta trka u Srbiju. AutoKlub Slavonija iz Osijeka radio je kompletnu tehničku podršku, počev od razglasa, Starter timinga i kompletnog merenja vremena.

„Dugo vremena vec dogovaramo utrku u Srbiji i da se ovaj sport konačno vrati kod vas, što nije nimalo lako i put do ovoga je bilo sve samo ne jednostavno. Ali eto, na kraju, dobili se utrku i to kakvu… skoro pa u samom centru grada Beograda. SAKSS i Goran Toroman su pokazali dobru volju, svi vozači iz Srbije su se našli tu da pomognu, a mi smo sretni što smo mogli pomoći da se utrka i realizira tehnički. Naravno, bilo je jako zahtjevno sve to složiti, ali to samo znači da može to još puno bolje, sada kada znamo jedni druge (savez i „stare discipline“). Temelj je udaren, sada je na svima nama da zidamo dalje. „ – izjavio je za naš portal predstavnik AutoKluba Slavonija iz Osijeka.

Najbrži tokom oba dana takmičenja bio je Dario Konopek, koji je sa svojim Audijem S2 stazu dugu 402m prelazio za nešto manje od 10 sekundi, tačnije 9,8xxx uz izlaznu brzinu veću od 230km/h.

U klasi 11, na subotnjoj trci prvo mesto zauzeo je Esad Došljak, drugi je bio Zoran Slavković u Suzuki Marutiju, a treći Ivan Džagić sa Opel Corsom A. U nedelju je do pobede stigao Zoran Slavković, drugi je bio Zoran Nikin, a treći Esad Došljak.

U klasi 12, poredak je bio isti tokom oba dana takmičenja. Pobedu je odneo Almin Gredić iz Hrvatske u BMW-u E30, drugi je bio Peđa Urošević sa Audi TT, a treći Nebojša Blagojević u Nissan GTR-u.

Klasa 13, tokom subotnje trke prvi je bio Ivan Vulović sa svojim Golfom V. Drugi je bio Nemanja Petošević sa Mercedesom E55 AMG, dok je treći Edin Mujkanović sa Opel Corsom. U nedelju je poredak bio drugačiji, Nebojša Petošević stigao je do pobede, drugi je Boško Grudić sa Opel Kadett Turbo, a treći Ivan Vulović.

Klasa 14, u oba dana dominirao je Dušan Petrović sa Opel Astrom. Drugo mesto u subotnjoj trci pripalo je Zvonimiru Ivankoviću sa Hondom Civic, a treće Filipu Erešu sa Renault Meganom. U nedelju drugo mesto Filipu Đuroviću sa zanimljivim Mini Morisom od 1600 kubika, odnosno treće Ivanu Andriću u Nissan 350z

Klasa 15, pobednik subotnje trke bio je Jovan Trivković u Alfi 156, dok je drugi bio Bogdan Urošević sa Opel Corsom A, odnos treći Veljko Kovačev u Lancia Delti. Na nedeljnoj trci najbrži u ovoj klasi bio je Nebojša Jokić sa Hondom CRX, drugo mesto ide Igoru Vukojičiću u Opel Corsi, dok je treći Edin Alić sa Golfom 1.

Naslabijom klasom 16 vladali su Božidar Popović sa Alfom 147 u subotu, odnosno Dragan Ninković sa Puntom u nedelju. Drugo mesto u subotu pripalo je Borisu Iliću u Suzuki Swiftu, dok je u nedelju pehar za drugo mesto uzeo Nenad Milićević sa Opel Astrom. Treće mesto u subotu Igor Milojević u Pežou 106, dok u nedelju treće mesto ide pobedniku od subote, Božidaru Popoviću.

Voditelj programa, čovek koji je kao i mnogo puta zabavljao publiku bio je Aleksandar Veliki, a u prilogu koji smo vam pripremili možete čuti i neke od pravila vezane za ovu disciplinu trka u Srbiji, kao i videti najbitnija dešavanja sa nedeljne trke ubrzanja.

foto: Vitiello Silvano