Auto trke Događaji koji su obeležili 2015. godinu Kružne trke

Trka za pamćenje – Mišeluk 2015

Ne znamo kojim rečima bi započeli celokupni rezime i izveštaj trke u Novom Sadu. Nešto više od 48h prošle je od zavšetka trke na Mišeluku, a već jedva čekamo da se i dogodine nađemo na istom mestu sa još boljom organizacijom. Sportski auto moto karting klub Novi Sad 021, u saradnji sa čelnicima grada Novog Sada i Agencijom za bezbednost saobraćaja, na čelu sa gospodinom Zoranom Alimpićem mesecima se spremala da gradu napravi manifestaciju od velikog značaja i pravi spektakl za sve prisutne. Krenućemo redom…

Kao što ste već pratili  na našem portalu, petak je bio rezervisan za izlaganje trkačkih automobila na Gradskom trgu. Svojim prisustvom taj dan je uveličao Žarko Terzić koji je izložio svoj auto Pežo 306, klase Super Production. Na samom trgu postavljen je i simulator Agencije za bezbednost saobraćaja, gde su učenici Novosadskih škola imali priliku da se upoznaju sa saobraćajnim propisima i kako se ne treba ponašati i voziti pod uticajem alkohola.

terzic

gradski trg

Subotnji dan, prvi dan trkačkog vikenda… početak onoga što smo čekali mesecima. Zvuci trkačkih motora, škripa guma i miris benzina, pretila je da pokvari kiša koja je neprestano padala do samo nekoliko minuta pre početka prvog treninga. Međutim, sjajna organizacija i mukotrpan rad morao se nagraditi i lepim vremenom.

Iz kruga u krug vozači su skidali svoja vremena, dok je publika mogla da uživa u majstorima volana. Tehnički kvarovi su sastavni deo ovog sporta, pa je tako Aleksandar Tošić u klasi SP već prvog dana imao problema sa svojom Hondom. Senzor radilice i neprestano prekidanje rada motora rezultovalo je da mora startovati sa nešto niže pozicije na nedeljnoj trci.

Jedini veći incident zabeležen je na subotnjem treningu kada je vozač klase mali N izleteo i poprilično oštetio svoj autmobil, usled čega je usledila kraća pauza.

Nedeljni dan i prva trka šampionata Srbije za ovu sezonu. Intoniranjem himne Srbije tačno u podne startovala je prva divizija i vozači klase SP i 2000N/A.  Borbe u svim klasama dodatno su zagrejale publiku i komentarisanjem sjajnog Aleksandra koji je vodio program, kao npr u klasi SP, gde je Tošić posle par krugova uspeo da se bori za sam vrh. Međutim problemi sa menjačem koštaju ga podijuma, a borbu nastavljaju Božilović i Dragan Stojković. Ovog puta uspešniji je bio Darko Božilović, koji posle pobede na brdskoj trci, dolazi i do prve pobede na krugu.

sp

Divizija dva, klasa do 1400 kubika, uzbudljiva borba vodila se između iskusnog Branka Ćuje Ćopića i Dragana Filipovića. Iz kruga u krug smenjivali su se u samom vrhu, pa je tako publika koje je bilo preko 10.000, sa nestrpljenjem čekala svaki sledeći krug. Očigledno da je iskustvo presudilo pa je tako Ćuja Ćopić došao do pobede, dok je Dragan Filipović završio drugi, doslovno Ćopiću „na braniku“.

gagi i cuja

Klasa Hibrid, od prvog trenutka borba između branioca titule Predraga Lambaše i Marka Pavlićevića. Fer i korektna vožnja oba takmičara, sa preticanjima iz kruga u krug potvrdila je činjenicu zašto su klase jugića najzanimljivije publici. Na prvom mestu završava Predrag Lambaša, drugi je Pavlićević, a treći Viktor Davidovski.

hibrid
Klasa mali N, od samog starta veliku prednost pravi Branislav Cvetić, dok su se za preostala dva mesta na podijumu borili Milisavljević, Ristić, Jovanović Petar, Jovanović Nikola, Filipović i Jovan Lazarević. Na kraju Filipović odustaje zbog pucanja gume, Jovanović Nikola odustaje, a najbolje se snalazi Jovan Lazarević koji stiže do prvog podijuma na krugu i zauzima treće mesto, iza drugoplasiranog Zorana Milisavljevića.

mali n

Prolaskom poslednjeg takmičara kroz cilj, na licima organizatora moglo se videti oduševljenje što je tokom celog vikenda sve prošlo u najboljem mogućem redu. Najveći utisak ostavila je tačna satnica, i start svake klase koja nije kasnila nijednog minuta. Time je ispoštovan i dogovor sa gradskom upravom da ulice budu otvorene za javni saobraćaj odmah posle 16h, što je i urađeno.

Đorđe Dizdar i Marko Sandiki, vodeći ljudi SAMKK 021, izjavili su da su ponosni na celu ekipu, kao i satnicu koja je ispoštovana i zadovoljni su što je napravljen korak više u odnosu na prošlogodišnju trku koja je isto hvaljena.

„Izuzetno sam zadovoljan urađenim poslom. Najbitniji aspekti organizacije kao što su bezbednost publike, vozača i sportskih funkcionera i poštovanje satnice su bili besprekorni. Vatrogasna jedinica je blagovremeno reagovala i sanirala sve posledice udesa u situaciji kada je takmičar u klasi 1 (mali N) na treningu u subotu izleteo u krivini broj 1 nakon čega mu se vozilo zapalilo. Vozač je preventivno pregledan od strane glavnog lekara trke i sa njim je sve bilo u redu.

Sve službe su ispoštovale svoje rokove, od Tehničke i Verifikacione komisije pa sve do ekipe koja je nakon trke u najkraćem vremenskom roku vratila saobraćajnu petlju »Mišeluk« u prvobitno stanje, kakvo je bilo pre samog takmičenja. Posebne pohvale bih želeo da uputim sudijskoj ekipi koja je još jednom pokazala visok nivo ozbiljnosti i pripremljenosti. Zahvaljujući njihovom efikasnom radu satnica je strogo poštovana, a samim tim je u rekordno kratkom roku most Slobode bio ponovo otvoren za javni saobraćaj nakon trke.

Želeo bih da čestitam svim osvajačima pehara ali i ostalim vozačima na fer i sportskoj borbi sa nadom da će i na narednim trkama poštovati svoje rivale na stazi ali i van nje.

Za mene je ova trka imala poseban značaj jer sam na njoj debitovao kao direktor. Iz toga razloga želim da se zahvalim svima koji su mi pomogli a pogotovo doajenu našeg auto sporta Radmilu Pavloviću-Džemsu na čiji sam predlog postavljen na ovu funkciju. Dao sam sve od sebe da opravdam poverenje koje su mu ukazali moji prijatelji iz SAMKK »021« i nadam se da smo ovom trkom svi zajedno podigli auto sport u našoj državi na jedan viši nivo.

Za kraj, iskazujem ogromnu zahvalnost svim strukturama Grada Novog Sada na bezrezervnoj pomoći u organizaciji trke, svim sponzorima, publici koja je došla u velikom broju, angažovanim sportskim funkcionerima i svim ostalim ljudima koji su nesebično dali doprinos da ova trka bude organizovana na visokom nivou, a čija je lista imena prilično dugačka.“ – izjavio je za naš portal direktor trke Goran Ratković.

ratković

Na kraju, pohvalićemo sve ljude, sudije, funkcionere i one koji su na najmanji mogući način pomogli organizaciji sjajne trke. Ne možemo, a da se ne osvrnemo i na negativne komentare koji su stigli u našu redakciju povodom zatvaranja saobraćaja u Novom Sadu.

Kao što biciklisti imaju svoju trku, tako je i automobilizam grana sporta. Zatvaranjem staze i promocijom bezbednosti o saobraćaju, najmlađi učesnici u saobraćaju uče se baš kroz ovakve manifestacije, da svoj adrenalin treba ispoljavati na mestima koja su za to predviđena i zatvorena za javni saobraćaj. Kako Srbija nema zvanični autodrom, trka se može održati i u gradu, ako uslovi to dozvoljavaju elaboratom koji se dostavljava čelnim ljudima grada. Ne zaboravite da se i trke Formule 1 voze na gradskim ulicama. Nekoliko sati dnevno, dva dana u godini, treba razumeti i dozvoliti da i ovaj sport u Srbiji ima svoje mesto. Prošetati se do Mišeluka, gde sa svojom porodicom i prijateljima možete uživati u oktanskim sportovima, a tih par sati kroz promociju sigurno da će sprečiti broj nesreća na putevima.

 

foto: Vladimir Ognjanović / Tijana Cvijović

Predrag Grujić

Peđa se timu priključio neposredno po osnivanju. Razvoj sajta podstiče kroz vesti i fotografisanje domaćeg auto i karting šampionata, jer kao nekadašnji vozač malog N-a ima najsvežije informacije.

Video