Moto trke MotoGP Priče iz boksa

Prolaze godine bez njega – Marco Simoncelli

Marco Simoncelli, usled niza nesrećnih okolnosti, 23.10.2011. izgubio život na stazi Sepang u Maleziji, na kojoj se predstojećeg vikenda vozi pretposlednja trka MotoGP šampionata. Svi ga pamtimo po čupavoj kosi, specifičnom stilu vožnje i beloj Gresini Hondi, ali ko je Marco Simoncelli zapravo bio?

Marko Simončeli (Marco Simoncelli) rođen je 20. januara 1987. godine u gradu Catolica u Italiji. Kao devetogodišnjak postaje šampion italijanskog Minimoto šampionata, a tu je titulu osvajao još 5 puta u periodu između 1996. i 2000. godine.

Marco 2002. godine postaje šampion evropskog prvenstva u klasi do 125ccm, a iste godine vozi i šest trka u okviru MotoGP šampionata. Naredne, 2003. godine Marco vozi svoju prvu celu sezonu u MotoGP šampionatu za Matteoni Racing tim. Rauch Bravo tim preuzeo ga je 2004. godine i sa njima osvaja svoju prvu pobedu u kišnom Jerezu, ali sezonu završava tek na 11. mestu. Naredna sezona bila je nešto povoljnija za njega, pa je uz jednu pobedu(ponovo na kišnom Jerezu) i pet podijuma, sezonu završio na petoj poziciji.

Marco Simoncelli of Italy takes a curve

2006. godine Marco vozi klasu 250 na povratničkoj Gilleri i sezonu završava na slabašnoj desetoj poziciji. Svoju prvu pobedu ostvaruje tek 2008. godine na domaćem terenu – staza Mugello. Za ovu pobedu mnogi su tražili kaznu za Simoncellia jer je na ovoj trci zatvorio Barberu, zbog čega je Barbera i pao.

Simoncelli 250 GP Mugello 2008

Na trci u Katalunji, Marco je nastavio svoj pobednički niz obišavši Alvara Bautistu u poslednjem krugu, pet krivina pre kraja trke. Treću pobedu u ovoj sezoni ostvario je 13. jula 2008. u Sachsenringu ispred Bautiste i Barebere. Do svoje četvrte pobede došao je 5. oktobra 2008. godine u Australiji u tesnoj borbi sa Bautistom. 19. oktobra 2008. godine osvaja treće mesto u Maleziji, na stazi Sepang i osvaja svoju prvu šampionsku titulu.

Simoncelli 250 GP

Tokom 2009. godine, vozio je trku u Imoli u okvriu WSBK šampionata na Apriliji. U prvoj trci je pao, dok je u drugoj osvojio treće mesto.

Simoncelli WSBK

25.juna 2009. godine popularni Super Sic potvrdio je da će naredne, 2010. godine voziti u kraljevskoj klasi u okviru San Carlo Gresini Honda Racing tima.

Nakon veoma lošeg starta sezone, kada je u okviru testova u Sepangu doživeo dva pada, gde je u drugom padu došlo do loma kacige, Super Sic je svoju prvu trku završio na 11. mestu. Posle toga, stvari su krenule na bolje, pa je Marco od 18 trka koliko se te godine vozilo u šampionatu, 16 završio u bodovima. Sezonu je završio na osmom mestu, sa 125 poena. Najbolji plasman u ovoj godini mu je bio četvrto mesto u Portugalu, a svega 0.06 sekundi ga je delilo od Dovizioso-a i prvog podijuma.

Simoncelli MotoGP 2010

U sezoni 2011 Simoncelli je postao iznenađenje sezone. Na prvoj trci u Kataru osvaja petu poziciju. U kišnom Jerezu Super Sic pada dok se nalazi na vodećoj poziciji. U Estorilu je imao drugo startno vreme, ali je ponovo doživeo pad i to u prvom krugu. U Le Manu, u Francuskoj, Simoncelli se sudara sa Dani Pedrosom u borbi za drugo mesto. Pedros doživljava prelom ključne kosti i udaljavanje sa staze narednih nekoliko trka. Simoncelli dobija „prodji kroz“ kaznu, ali na kraju trku ipak završava kao peti. Odbio je krivicu za ovaj sudar, tvrdeći da je kočio u granicama normale. Pre trke u Katalunji, uprava trke ga je posavetovala da razmisli o svom stilu voznje. Simoncelli je osvojio prvu pol poziciju, ispred Casey Stonera, ali nakon lošeg starta, trku završava na tek šestoj poziciji. Svoj prvi podijum Marco Simoncelli osvaja na Velikoj nagradi Česke Republike u Brnu. Najveći uspeh u MotoGP klasi SuperSic je ostvario na Velikoj nagradi Australije, kada je stigao do druge pozicije u trci.

23. oktobra 2011. godine, tri godine nakon osvajanja šampionske titule u klasi 250 ccm, Marco Simoncelli je ponovo bio na stazi Sepang u Maleziji. Tokom drugog kruga, kada se nalazio na četvrtoj poziciji, Marco proklizava, ali pokušava da se nekako vrati na stazu. To mu polazi za rukom, ali se vraća sirektno na idealnu trkačku putanju gde u punoj brzini na njega nailaze Colin Edwards i Valentino Rossi. Edwards završava u pesku pored staze sa dislociranim ramenom, a Super Sic ostaje da leži na stazi bez kacige koja mu je u trenutku sudara spala.

Simoncelli Sepang 2011

Trka je momentalno prekinuta, a Marco je prevezen u bolnicu koja se nalazi u okviru staze. Uz sav trud lekara, Marco Simoncelli je u 16:56 po lokalnom vremenu podlegao povredama. Doktor Michele Macchiagodena na konferenciji za novinare je izjavio kako je Marco preminuo od povreda zadobijenih na vratu, a u nekoliko navrata neposredno posle pada mu je čak i srce stajalo.

Poznato je da je Marco Simoncelli, popularni Super Sic bio miljenik publike, a po mišljenju mnogih i jedini dostojan Rossijev naslednik. Osim što je bio veliki šaljivdžija, Marco je bio i veoma brz vozač kome je nedostajalo iskustva kako bi njegovi uspesi postali kontinualniji. Najbolji opis celokupne situacije tada je dao Valentino Rossi, koji je skrhkan bolom, izjavio samo jednu rečenicu – „MotoGP nece biti isti nakon odlaska Marca Simoncellia“.

Igor Gašparević

Igor je jedan od osnivača sajta. Od 1997. godine ne propušta ni jednu moto trku u Šampionatu Srbije. Voli da piše i trudi se da bude objektivan. Osim pisanja, zadužen je i za društvene mreže, tako da vam uglavnom on odgovara na sva pitanja.

Video