Moto trke MotoGP

Tech3 i Yamaha prekidaju saradnju posle 20 godina

Monster Energy Tech3 tim, zadnjih nekoliko dana ne prestaje da iznenađuje MotoGP scenu. Pre samo dva dana objavili smo vest, da je mladi Malezijac, Hafizh Syahrin, zamena za Jonasa Folgera tokom predstojeće sezone, danas, da YZR-M1 motori od sledeće sezone više neće biti pogon ovog tima.

“Sumirati dvadeset godina neverovatnog partnerstva između Yamahe i Tech3 ekipe u par reči, bila bi zaista nemoguća misija. Bilo je to jedno neverovatno putovanje, i sve što pamtim su fantastične uspomene, odlični rezultati, sjajna atmosfera i osećanja koja smo delili sa Yamaha porodicom. Očigledno je da je za kraj jednog takvog partnerstva, potrebna velika odluka. Sve što mogu da kažem je hvala Yamahi, i svim ljudima koji su nas podržavali i pomagali nam. Tech3 je mala kompanija, koja mora da misli na svoju budućnost, i ponuđeno nam je nešto što ne možemo odbiti, jer je to ono čemu težimo još od samog osnivanja tima.“ izjavio je osnivač tima, i tim menadžer, Herve Poncharal.
Francuz je dodao i to, da ova odluka neće imati nikakvog uticaja na predstojeću sezonu, i da će vozači Johann Zarco i Hafizh Syahrin, dati sve od sebe da se pokažu u što boljem svetlu i braniti boje Monster Yamaha Tech3 tima do poslednjeg kruga u Valensiji.

Koji su tačni razlozi za ovakvu odluku, još nije jasno. Sve spekulacije u ovom trenutku ukazuju na timove bez satelitskih ekipa, KTM, Suzuki, Aprilia. Aprilia je otpisana već pri prvoj pomisli o njenom najmanjem budžetu u MotoGP karavanu, sa druge strane Suzukijev menadžer Davide Brivio je izrazio želju za satelitskim timom ali u isto vreme cela javnost zna da nailazi na veliki otpor u vrhu Japanske fabrike. Mnogo verovatnije izglede za krivca ove Poncharalove odluke, ima KTM iz više razloga. Jedan od njih je Johan Zarco, vozač koji ne prestaje da impresionira svojim rezultatima, rookie sezone 2017, dva puta nadomak najviše stepenice pobedničkog postolja, i koji na predsezonskim testiranjima odaje bolji utisak od kolega iz fabričkog tima Yamahe, koji su u više nego očiglednim problemima. KTM već dugo prati Zarca, i ne krije da ga želi u svojim redovima, ovakav potez bi za njih bio idealan, zadovoljile bi se sve strane, KTM, Zarco, i Tech3. Prelazak Zarca u fabricki tim, otvorilo bi mesta Tech3 ekipi, da kao satelitska, ima potpunu podršku fabrike i dovodi najbolje vozače iz Moto2, poput Miguel Oliveire ili Brad Bindera. Uz sve ovo pretpostavljamo i da će razilaženje na kraju sezone biti ne samo od Yamahe, već i od glavnog, Monster Energy, sponzora. Red Bull kao glavni sponzor KTM ekipe, bi mogao od Tech3 napraviti nešto nalik Toro Rosso ekipe u F1.
Ovo sve samo navodimo kao primer, za dalji razvoj događaja ćemo još sačekati, ne sumnjamo da će nas Tech3 ekipa uskoro ponovo iznenaditi nekim novim informacijama.

Šta ovo sve znači za Yamahu? Odgovor na to pitanje ćemo isto sačekati, pre svega se ekipa mora koncentrisati na prevazilaženje problema u predsezonskim testiranjima, a istovremeno i pronalaženje alternative u vidu osnivanja satelitskog tima ili snabdevanju već nekog postojećeg. Osnivanje bi moglo biti teže nego što se to očekuje, jer je Dorna jasno stavila do znanja da joj je dovoljno 12 timova i 24 vozača, uz naravno jedini ustupak Sky VR46 timu, Rossi je bitan za MotoGP. Sve ovo je malo verovatno da će se dogoditi sledeće godine, jer se vlasniku tima i dalje ocigledno vozi, a i najbolji vozač njegovog tima u Moto2, Francesco Pecco Bagnaia, je već potpisao dvogodišnji ugovor za Pramac Ducati. Možda Yamahina prilika leži u Marc VDS timu koji je, sudeći po glasinama, spreman da raskine ugovor sa Hondom.

Poslednja predsezonska testiranja nas očekuju 1. marta na stazi Losail, Qatar, a šampionat počinje, na istom mestu, 18. marta.

Video