Auto trke WTCC

Tarquini i Valente već su testirali „ladu“

TARQUINI Gabriele (ita) Honda Civic team Honda racing Jas portrait ambiance during the 2015 FIA WTCC World Touring Car Championship race of Slovakia at Slovakia Ring, from June 19 to 21st 2015. Photo Florent Gooden / DPPI.

Sada već fabrički vozač Lada sporta, Hugo Valente je otkrio kako ga je s ruskim proizvođačem povezao niko drugi do WTCC direktor Fransoa Ribeiro.

Valente je inače već ozbiljno razmatrao mogućnost angažmana u TCR Internacionalnoj seriji, i čak je počeo i pregovore u tom smislu. Tamo bi verovatno i nastavio karijeru da „francuska WTCC veza“ nije urodila plodom.

Devetoplasirani u apsolutnom poretku Svetskog šampionata 2015, Francuz je ne tako davno priznao da više nema novca da bi se trkao u svojstvu privatnika. Pomeranja na tržištu vozača omogućila je odluka Honde da ne obnovi ugovor s Tarquinijem.

„Prvo je bilo teško, jer je sve bilo uglavnom blokirano pre nego što je izašla vest o Tarquniju“,ispričao je Valente portalu TouringCars.Net. „Nije bilo načina da nastavim kao privatnik, jer je to isuviše skupo i nije dovoljno delotvorno, naročito sada kada više nema razvoja automobila.“

162183

„Bilo bi veoma teško nastaviti sa Ševroletom, a ja za to ionako nisam imao budžet. Razmatrao sam brojne alternative, uključujući i TCR, zato što je vrlo jeftin u poređenju s WTCC-om. O tome sam puno razmišljao, a onda je došla vest o Tarquiniju i pomislio sam da mi to možda otvara šansu s Hondom ili sa Ladom.“

„Stupio sam u kontakt s Ribeirom, pa a onda sa Viktorom Šapovalovom u Ladi i tako se desilo, nije bilo posebno komplikovano.“

Valente je potvrdio pretpostavke da su se u Toljatiju nosili mišlju da WTCC kampanju nastave sa samo dve „Lade Veste“, kao i da je odluka o trojnoj postavi pala u poslednji čas. Kada su u pitanju vozačka imena, lista želja ruske ekipe uopšte nije bila dugačka.

„Prvo nisu bili sigurni da li žele da učestvuju sa dva ili sa tri automobila. Morate imati tri automobila da biste učestvovali u MAC3 (timski sprint koji donosi dodatne proizvođačke poene – prim.). Takođe, mislim da su znali da će sa tri automobila biti efikasniji u razvoju i usavršavanju – uvek dobijate više podataka s tri automobila nego ako imate samo dva.“

„Nisam pojma imao da ću biti Tarquinijev timski kolega do pre tri ili četiri nedelje. To sam saznao početkom januara. Ne mislim da je Ladu zanimao bilo koji drugi WTCC vozač i ne mislim da su želeli bilo kog od GT trkača, jer su već imali Nickyja (Catsburga).“

Posle burne svađe i teških reči razmenjenih u Šangaju, Valente i Tarquini su sada timske kolege. Trideset godina mlađi od Italijana, novi pulen Lade konačno dobija priliku da uči od bivšeg šampiona sveta i jednog od najboljih vozača u disciplini. Konflikt je već davna prošlost, a Valenteovo divljenje prema Tarquinijevom umeću postalo je još veće na prošle nedelje održanom prvom zajedničkom testu u tehničkoj bazi tima u Neveru.

„Veoma sam srećan jer sam prošle nedelje video Gabrijela na Manji Kuru. Ostali smo tamo celu nedelju, testirali smo, prvo on pa ja. Sjajno je testirati s Gabrijelom jer on ima tako ogromno znanje o automobilu i motoru.“

„Zadivljen sam jer on zna sve – on je kao desetorica inženjera u jednoj osobi. Bilo je neverovatno, i za mene dragoceno iskustvo. Dolazim iz Campos Racinga i, mada mi se tamo dopadalo jer smo svi bili kao velika porodica, bio sam prilično usamljen i nisam imao nikoga s čijim bih podacima mogao da se uporedim. Ja sam davao smernice za podešavanja automobila.“

„Mislim da je to sve ispalo prilično dobro, ali kada ste uz nekog kao što je Gabrijel, koji o automobilu zna bukvalno sve, to je prosto nestvarno. Sada hvatam beleške, zapisujem skoro sve što on kaže. Uzbudljivo je biti njegov timski kolega i mislim da imamo moćnu vozačku postavu i da ćemo unaprediti auto.“

Serbiaring

Serbiaring je internet portal koji se bavi auto-trkama na kružnim stazama, sa posebnim akcentom na domaće trkače na internacionalnoj sceni i detaljnim pregledom WTCC i ETCC trka kroz izveštaje, intervjue i autorske tekstove.

Video