Šta vozači kažu o Michelin gumama

Juče su u Valensiji vozači po prvi put zvanično seli na motore sa Michelin pneumaticima, koje će koristiti u narednim godinama. Francuski proizvođač je zamenio Bridgestone i uveo neke izmene u podešavanju motocikala.

Jučerašnji dan obeležio je veliki broj padova. Čak dvanaest vozača izgubilo je prednji kraj i završilo u pesku. Nakon test sesije oglasili su se vozači i izneli svoje mišljenje.

Marc Marquez – „Nisam dobro počeo, imao sam mali pad u četvrtom krugu. Ove gume rade drugačije u zavisnosti od staze na kojoj se voze. Probao sam ih na Misanu i Aragonu i sada potpuno drugačije rade. Možda je to i do temperature. U Aragonu smo imali problema, zadnja guma je bila istrošena nakon deset krugova. Prednju gumu je teško razumeti. Videli smo mnogo padova, jer prednja guma ne daje upozorenje. Idete dobro, dobro, dobro, dobro, … i onda pusti. Velika je razlika u tome što je Bridgstone imao fantastiču prednju gumu, kod Michelina je zadnja guma vrhunska. Moramo se prilagoditi novom stilu vožnje.“

Andrea Iannone – „Veoma sam zadovoljan gumama. Malo sam iznenađen jer većina priča kako su gume puno gore, pogotovo prednja… Kada sma ih prvi put probao u Misanu, nisu bile dobre kao ovog puta. Prednja guma je za mene savršena. Zaista ne morate toliko da obratite pažnju na kočenje. Sa Michelinom više koristite prednju gumu, sa Bridgestoneom ste koristili zadnju. Potpuno je različit stil.“

Dani Pedrosa – „To je kao da ste u prošlosti vozili Hondu, pa se onda ponovo vratili na Hondu. Svaki proizvođač, bilo to motocikala, pneumatika ili testenine, uglavnom ima isti stil. Možda su motocikl i stil vožnje drugačiji, ali način na koji oni umeju da naprave gumu je isti. Da, na ovim gumama se osećam prijatno.“

Maverick Vinales – „Dan smo proveli uglavnom tražeći najbolja podešavanja za nove gume. Mogu reći da se osećam ugodno na njima. Mogu biti efektivniji na kočenju, jer je zadnja stabilnija, pa mi omogućava efektivniji ulaz u krivinu i veću brzinu. Karakter ovih guma se dosta razlikuje u odnosu na prethodne. Potrebno je bolje ih razumeti. Prednji kraj se gubi bez ikakvog upozorenja, što se i videlo prilikom mog pada. Moj osećaj je da imaju mnogo bolje prijanjanje na zadnjoj strani, ali da na prednjem kraju i dalje postoji doza nesigurnosti.“

Jorge Lorenzo – „U početku je bilo teško napraviti dobro prolazno vreme, ali kako smo menjali podešavanje malo, po malo, dobili smo bolji osećaj na prednjem kraju. Međutim, još uvek nismo rešili problem do kraja. Imam osećaj da gubimo stabilnost prilikom ulaska u krivinu, i da u krivini ukoliko damo maksimum, prednji kraj lako može da se zatvori. Zadnja je suprotna, fantastična je. Moraćemo više da radimo na prednjem kraju.“

Cal Crutchlow – „Imao sam malu nesreću na stazi, ali sam za nju sam kriv. Mnogo sam pritiskao u tom krugu i pao sam. Danas sam testirao par delova za Hondu i gume, tražili smo granicu. Marc ju je pronašao tri puta, ja osam. Michelin radi dobar posao i došli su ovde gde je 24 vozača cele godine vozilo Bridgestone gume svakog vikenda. Tokom sezone niko nije podešavao motor prema Michelin gumama, sada to svi čine. Gume nisu mnogo unapređene u odnosu na test koji smo imali u Aragonu. Uostalom, ne pamtim da smo videli ovoliko padova na testiranju.“

Pol Espargaro – „Bilo je mnogo nezgoda, jer su svi pokušavali da se prilagode novim gumama i ne možemo očekivati da će sve biti savršeno čim počnemo. Znam da Michelin naporno radi na poboljšanju prednje gume koja je problematična, zadnja je zaista dobra.“

Bradley Smith – „Ne mogu da govorim za druge proizvođače, ali znam da smo mi morali da pomeramo balans na napred, kako bismo dodatno opteretili prednji točak. Takođe sam primetio da je profil prednje gume drugačiji nego kod Bridgestonea. Osećam se kao da je trouglasta, što je OK ako bude stabilnija.

Aleix Espargaro – „Ovaj dan je pomalo čudan, jer sam po prvi put u karijeri pao dva puta za redom. Naravno, nove gume znače da moramo da uložimo mnogo truda da bismo se prilagodili. Oba puta sam pao jer sam iznenada izgubio grip na prednjem točku. Sigurno je da moramo da promenimo stil vožnje. Moramo se pomeriti na napred, a isto tako moramo iskoristiti prednost zadnje gume i otvarati gas znatno ranije.“

Andrea Dovizioso – „Dobra stvar je da gume imaju zaista dobar potencijal. Prolazna vremena su dobra, a dodatno je potrebno pomeriti tačke kočenja. Sve zavisi od vozača i proizvođača koliko će se prilagoditi novim pneumaticima. Od nas zavisi kako će se gume unapređivati, moraćemo da im dajemo dobre smernice. Za mene je najbitnije da se poboljša pokretljivost. Primetio sam da kada smo u krivini moramo da prebacimo težinu napred, što nije lako i mnogi su zbog toga padali.“

Scott Redding – „Osećam se veoma dobro na Michelinu. Probao sam tvrdu zadnju, ali ona nije za ovu stazu. Probao sam napred meku, ali je premekana. U sredu ću probati sa tvrdom prednjom. Zadnju gumu nikako nisam mogao da zagrejem, prednja nije loša, ali morate da promenite svoj način vožnje, ulaze u krivine konkretno. “

Valentino Rossi – „Zadnja guma je veoma slična i Michelin je veoma dobar, ima dobar grip. Prednja je skroz različita. Moramo da shvatimo koliko opterećenje je potrebno prednjoj gumi da bi radila kako treba. Treba nam još malo vremena. Prvo treba da uštelujemo motor, a onda i da promenimo stil vožnje. Ali je postavljanje ispravnog štelovanja motora najveći izazov.“

Igor Gašparević

Igor je jedan od osnivača sajta. Od 1997. godine ne propušta ni jednu moto trku u Šampionatu Srbije. Voli da piše i trudi se da bude objektivan. Osim pisanja, zadužen je i za društvene mreže, tako da vam uglavnom on odgovara na sva pitanja.

Video