Šta nas čeka u Misanu?

Pred nama je još jedan MotoGP vikend. Vikend pun uzbuđenja. Ukoliko bude upola dobar kao prethodni ili kao Misano prošle godine, bićemo zadovoljni.

Prošle godine imali smo uzbudljivu trku u kojoj je, prema mišljenju mnogih, Rossi izgubio titulu šampiona sveta. Malezija jeste trka u kojoj je došlo do kontakta između Rossija i Marqueza, nakon čega je u Valensiji Rossi startovao kao poslednji izgubio titulu, ali najveći broj poena izgubio je baš u blizini svog rodnog mesta.

Trka u Misanu 2015. godine krenula je po vlažnom, da bi ubrzo kiša stala i staza krenula da se suši. Problem sa zamenom motora nije napravio Lorenzo koji je izleteo sa staze. Rossi, koji se borio za pobedu, kasno je otišao u boks, ostao krug duže na kišnim gumama i zato završio kao petoplasirani. Da je pobedio, nadoknadio bi 25 poena u odnosu na Lorenza, ali mu je pošlo za rukom da osvoji samo 11 poena više od klupskog kolege.

Bili smo na licu mesta u Misanu, pa ukoliko niste pročitali kako nam je bilo, učinite to sada.

Trku u Silverstonu koja se vozila prethodnog vikenda nećemo komentarisati. Ako je do sada niste pogledali, ne znamo šta čekate?

Bacimo se malo i na statistiku. Kako su Italijani i Španci najbrojniji u šampionatu, uporedimo države – Rossi je dva puta trijumfovao u Španiji, Marquez je to jednom učinio u Italiji. Da li mu je vreme da ponovo trijumfuje u „neprijateljskoj“ zemlji. Da li će ga Rossijeve komšije mirno dočekati ili je potez iz Silverstona u njima ponovo pokrenuo veliki rivalitet? A možda će se i Doktor opravdati za Mugello kada mu je motor ostao u kvaru i doći do pobede.

Možda je ipak vreme za nekog novog. U prethodnih sedam trka, imali smo sedam pobednika. Od njih sedam, četvorica su ostvarila svoje prove MotoGP pobede.

Bacimo pogled na startni grid, ko tu još može trijumfovati? Vremenska prognoza kaže da će tokom celog vikenda sijati sunce, tako da možemo isključiti Ducatijeve satelitske vozače, do sada su pokazali da mogu da budu konkurentni kada su kišni uslovi u pitanju. Mada, ne bi čudilo da iznenade.

Dani Pedrosa nije zabeležio ni jednu pobedu u 2016. godini, možda će baš on biti osmi različiti pobednik. Ili to može biti Dovizioso, kome je Iannone uskratio mogućnost da bude prvi Italijan koji je trijumfovao na Ducatiju u novijoj istoriji. Videli smo da Suzuki može biti brži od Honde i Yamahe, ali da li je Aleix Espargaro dovoljno brz da to i učini? Na kraju, možda je došlo vreme da se probudi i Lorenzo, koji se u Barseloni uspavao i od tada se ne budi. Osim Austrije, kada se na kratko prodrmao.

Sama staza je veoma popularna i svake je godine poseti preko 100.000 ljudi, ali Italijane to ne dotiče, pa je neretka situacija da neki koji žele ni ne stignu do staze. Takođe i put kući predstavlja problem.

Kada pogledamo samu stazu, duga je 4,2 kilometra, uz šest levih i deset desnih krivina. Najduži pravac ima samo 530 metara, što znači da snaga motora ovog puta neće toliko biti u igri. Najveći broj pobeda imaju Rossi i Lorenzo, po tri, dok ih sledi Marquez sa jednom. Lorenzo, Pedrosa i Stoner zabeležili su po dve pol pozicije na ovoj stazi u MotoGP klasi.

Trku, kao i slobodne i kvalifikacione treninge prenosiće televizija Sport Klub u standardnim terminima.

foto: Đorđe Krstić