Šta je bilo prošle, a šta nas očekuje ove godine – Sepang

Sepang 2015. godine ostaće upamćen kao istorijska MotoGP trka, koja je odlučila šampiona u 2015. godini. Ovako je izgledalo tada.

Prošle godine imali smo jednu od najnezivesnijih sezona. Toliko neizvesnih da su Rossi i Lorenzo nakon trke u Brnu, a pre trke u Silverstonu imali izjednačen broj poena, a nakon te trke razlika je krenula da raste u Rossijevu korist.

U Australiji je Lorenzo došao do drugog mesta, a Rossi do četvrtog. Tada se razlika smanjila na svega 11 poena – Rossi je imao 296, a Lorenzo 285.

Četvrtak 17. oktobar 2015. godine – Na konferenciji za novinare Doktor dolazi sa zaključkom da ga je Marquez usporava i to objavljuje svim prisutnima i na taj način objavljuje rat Marquezu i Lorenzu. Tokom kvalifikacija Rossi je stigao do druge, a Lorenzo do treće pozicije.

Na nedeljnoj trci videli smo duel između Marqueza i Rossija koji se neslavno završio – Padom Marqueza usled kontakta sa Rossijem. Na snimku ispod je pad, a mišljenja o krivici su podeljena.

Nakon ove trke, Dorna je odlučila – Rossi se kažnjava s dva kaznena poena i s jednim koji je imao sa pređašnjih trka, na poslednjoj trci u sezoni startuje kao poslednji. Nakon trke u Maleziji razlika između Rossija i Marqueza je svega 7 poena. Rossi ih ima 312, a Lorenzo 305. Na poslednjoj trci sezone Lorenzo je trijumfovao i stigao do titule sa 5 poena prednosti.

Dornina odluka više puta je bila pod znakom pitanja. Rossi je ulagao prigovor koji nikada nije prihvaćen, a na kraju je i odustao od slučaja i povukao se. Godinu dana nakon trke i dalje se govori o njoj, a napravljen je i 3D model u kome se situacija objašnjava.

Ovog vikenda imamo još jednu trku u Sepangu koji nam je svašta doneo, od smrti Marca Simoncellia, do istorijske trke. Situacija u šampionatu je znatno drugačija, Marquez je već osvojio titulu. Za drugu poziciju u generalnom plasmanu se bore Rossi i Marquez. Sada ih deli 24 poena. Ko će do kraja dobiti ovaj duel?

Po padoku se šuška kako će Crutchlow dobiti ponudu za prelazak u neku od fabričkih ekipa. Niko od timova nema slobodno mesto, da li neko razmišlja o uvođenju trećeg motocikla? Ovu situaciju smo već videli u HRC Hondi2011. godine, kada su za nju vozili Dovizioso, Pedrosa i Stoner.

Staza u Sepangu duga je 5.5 kilometara. Najduži pravac dug je 920 metara, a stazu odlikuje duplo više desnih, u odnosu na leve krivine. Levih je pet, a desnih deset. Najviše pobeda na ovoj stazi ima Rossi – šest, u odnosu na tri Pedrosine i dve Stonerove. Najbrži krug odvezao je Pedrosa 2015. godien.

Treninzi počinju već noćas od 03:00 uz prenos na SK3, dok će drugi treninzi od 07:10 biti na SK1. Na SK1 pratićemo i celi subotnji program s početkom od 03:00.

U nedelju trke počinju od 05:00 sa Moto3 klasom. Moto2 startuje od 06:20, a MotoGP od 08:00. Direktan prenos trka biće na TV SK1.