Auto trke Kružne trke

Spektakl na Ušću za kraj sezone

Izveštaj koji smo pripremili da podelimo sa Vama započinjemo prepuni utisaka o fenomenalno održanom vikendu na beogradskom Ušću.

Sportski auto karting savez Srbije uz pomoć grada Beograda, AMS Srbije i Ministarstva omladine i sporta ispunilo je obećanje dato pre nekoliko meseci da će se legendarna staza ponovo vratiti na nivo koji zaslužuje i da će se u prestonici ponovo čuti zvuci trkačkih automobila i škripa guma.

Više od 70 takmičara u 7 različitih klasa pojavilo se u subotu u ranim jutarnjim časovima na tehničkom pregledu i verifikaciji, što je već tada slutilo da će vikend koji je pred nama biti krajnje zanimljiv. Već na subotnjim treninzima videlo se da je organizacija i bezbednost dovedena do najvišeg nivoa, pa smo tako u jednom trenutku imali i prekid treninga od strane organizatora, sve dok publika ne bude na mestima koje je propisano za posmatranje ovakvog događaja.

Krenućemo prvo od same organizacije pred nedeljnu trku. U današnje vreme kada je jako teško održati bilo kakav događaj, veliki entuzijasti i zaljubljenici auto sporta gledali su da sve protekne po planu, pa nam tako i kašnjenje, tj ceremonijalno otvaranje trke, nije teško palo. Kada smo čekali punih šest godina, sat-dva gore-dole nije nas nateralo da promenimo mišljenje o celom spektaklu.

DSC_2006.jpg

Duž cele staze vijorile su se zastave AMS Srbije i FIA federacije, a VIP loža za publiku postavljena je nesto niže od ciljne rampe, dok su redari, sudije, sanitetska i šlep vozila bila rasporedjena na mestima gde bi mogli najbrže da intervenišu. Duple bankine, ogroman broj zaštitnih guma, traka za obeležavanje prostora za publiku, veliki broj sudija i redara uticala je da bezbednost ovoga puta bude primarni cilj ove trke.

Intoniranjem himne Republike Srbije svečano je otvorena „Velika nagrada Beograda“ na oduševljenje preko 10.000 posetilaca.

Televizija SKY+ imala je ekskluzivno pravo direktnog prenosa cele trke, pa su tako na najzanimljivijim krivinama bile postavljene kamere.

DSC_2007.jpg

Prvu trku dana otvorila je klasa Super Production. Pol poziciju na subotnjem treningu imao je Aleksandar Tošić, a pratili su ga Darko Božilović, Dragan Stojković, Nemanja Milovanović i Mirko Milovanović. Već posle nekoliko krugova ova klasa je pokazala publici da će se tokom čitava 22 kruga voditi zanimljiva borba. Mirko Milovanović koji je do tada imao šanse za titulu par krugova kasnije odustaje zbog problema sa autom i tako omogućava Aleksandru Tošiću malo lakši put do titule. Na čelo kolone izbija Dragan Stojković Verba, koji je sjajnim prolazima dovodio svoju Alfu 147 do iznemoglosti. Darko Božilović posle kvara menjača na subotnjem treningu, uspeva da popravi svoj auto i da se domogne druge pozicije. Na poziciji broj tri smenjivali su se Milovanović i Tošić, čime je Nemanja pokazao da konačno sa dobro pripremljenim autom može da se nosi sa ostalim konkurentima u klasi. Međutim par krugova pred kraj Tošić obilazi Milovanovića i tako dolazi do treceg mesta koje mu obezbeđuje još jednu titulu prvaka Srbije u klasi SP. Nakon toga uložen je prigovor na nesportsku vožnju Tošića od strane Nemanje, a konačnu odluku disciplinske komisije još uvek ne znamo. Na kraju poredak na postolju: Stojković, Božilović, Tošić.

DSC_2015.jpg

Divizija 2, klase KUP 2 i 2000N bile su zanimljive po borbama izmedju mladog Nikole Miljkovića u svom Seat Leon autu spremljenom za ETCC šampionat i velikana Zorana Kastratovića u svom Cliu. Publika je imala priliku da vidi dva legendarna auta koja se takmiče na evropskoj sceni. Nikola je pokazao u prvim krugovima da odlično vlada i dosta jačim automobilom, medjutim elektronika na menjaču ga sprečava da do kraja trke ostane na vodećoj poziciji. Prvo mesto u ovoj klasi odlazi Zoranu Kastratoviću, dok drugo mesto zauzima Slobodan Petošević. U klasi 2000N lepo trkanje viđeno je izmedju Viktora Davidovskog i Vladimira Zečevića. Medjutim prednost Honde u nekim segmentima donela je jos jednu dvostruku pobedu Davidovskom, dok se Dika Zečević mora zadovoljiti pozicijom broj dva. Treće mesto zauzeo je Slobodan Radosavljević sa svojom Hondom Type R.

DSC_2050.jpg

Divizija 3 okupila je vozače klasa 1400N i KUP 1 do 1600 kubika. Od samog starta klasa 1400N pokazala je da može da bude zanimljiva jer se na startu našlo 10 automobila. Iskreno se nadamo da će se u bliskoj budućnosti klasa još više omasoviti i time pored malog N-a i hibrida dostići pristojnu cifru takmičara. Već posle prvog kruga dolazi do prekida trke jer Nemanja Radović, glavni pretendent na titulu izleće na krivini broj dva i završava na krovu sa svojim VW Polom.

DSC_0695

Dragan Filipović, popularni Gagi, vodio je veliku bitku, medjutim dve greške na krivini kod starog boksa koštale su ga visokog plasmana. Kako Filipović izjavljuje za portal trke.rs problem je bio u prednjem sistemu oslanjanja, u dosta tvrdim oprugama za ovu stazu, koje je usled kasnog kočenja i izbočenja na samoj stazi blizu te krivine dovodilo do toga da gubi upravljivost svog Pežoa 106. Branko Ćuja Ćopić do kraja trke tačnim i brzim prolazima privodi rutinski trku kraju i tako dolazi do pobede u klasi 1400N. Drugo mesto zauzima Vuk Radenković, a treći je Radmilo Vojnović. Zanimljivo je napomenuti da su ovoga puta sva tri auta vozača sa podijuma marke VW Polo.

DSC_2103.jpg

KUP 1 klasu, sa nažalost samo dva auta predvodio je Mile Cvjetičanin, koji je sa svojim nekadašnjim Yugom grupe A sa relija pokazao maestralnu vožnju koju je publika sa oduševljenjem komentarisala. Tako se Cvjetičanin u par navrata vozio i sa modelima marke Pezo 106 i Suzuku Swift. U svom Yugu on zauzima prvo mesto u svojoj klasi, dok je drugi Borko Vukić sa Suzuki Swiftom.

DSC_2099.jpg

Divizija 4, popularni Hibrid u dva navrata dovodio je do restarta trke zbog izletanja i otkazivanja takmičara ove klase. Tako je na kraju trku od mogućih 18 takmičara, završilo svega deset. Poveo je od starta Viktor Davidovski, dok se iza njega redovno smenjivala grupa u kojoj su bili Marko Pavlićević, Damir Ilić, Predrag Lambaša i Zvezdan Jovanović. Petar Miloradović koji je imao drugo startno vreme, odmah na početku ima peh usled čega je odmah otišao u boks. Na kraju trke Viktor Davidovski stiže do druge pobede tog dana, Lambaša sa drugim mestom obezbeđuje titulu prvaka na kružnim stazama, a do trećeg mesta domogao se Aleksandar Pantelić.

DSC_21775431c0379c8ac.jpg

Divizija 5, ujedno i najbrojnija divizija, sa 22 takmičara na startu ostavljena je za kraj trkačkog vikenda, kao klasa sa najviše duela. Aleksa Radojković, mladi momak koji je zbog kvara na svom Yugu u subotu imao loše vreme na treningu, nije se plasirao za nedeljnu trku i time izgubio svaku šansu u borbi za titulu. Preticanja iz kruga u krug je ono što ovu klasu čini posebnom. Moramo pohvatili takmičare ove klase na maksimalnoj fer i korektnoj vožnji, jer svi poznavaoci auto sporta u Srbiji znaju da su ove klase poznate po velikim duelima, udaranjima i blagim incidentima. Ovoga puta slučaj nije bio takav, pa nismo imali priliku da gledamo polomljene branike, farove i ostale delove karoserije.

Trku je poveo Nikola Jovanović, koji je imao pol poziciju, dok su iza njega redosled nizali Đorđe Milošević, Vladimir Djurović i Petar Jovanović. Najviše je publiku na noge dizao Branislav Cvetić koji je sa šeste pozicije iz kruga u krug dolazio do sve boljeg plasmana, pa je tako nekoliko krugova bio na samom čelu kolone, vodeći borbu sa Nikolom Jovanovićem. Međutim samo krug pre kraja, usled kvara na menjaču ostaje bez plasmana na žal publike i njegovih fanova. Vodeću poziciju preuzima Nikola Jovanović koji dolazi do svoje prve pobede na Ušću. Drugo mesto odlazi u ruke isto momka iz Čačka, Vladimira Đurovića, dok je treći Đorđe Milošević. Četvrto mesto pripada Petru Jovanoviću, kome je i četvtra pozicija bila dovoljna za osvajanje druge uzastopne titule u klasi mali N.

DSC_2204.jpg

Sta reći dalje, sem da već sada sa nestrpljenjem isčekujemo sledeću godinu i ponovno održavanje ovakve trke na Ušću. Sezona na kružnim stazama je gotova, sa svega tri trke u kalendaru, ali ako nam je za utehu, posle Mišeluka, uspeli smo da vratimo još jednu legendarnu stazu i publiku u velikom broju.

Kako je to sve izgledalo na Ušću možete pogledati u našoj FOTO GALERIJI.

Kompletni rezultati i vremena po krugovima

Predrag Grujić

Peđa se timu priključio neposredno po osnivanju. Razvoj sajta podstiče kroz vesti i fotografisanje domaćeg auto i karting šampionata, jer kao nekadašnji vozač malog N-a ima najsvežije informacije.

Video