Sedamnaestoro kandidata za ‘Gospodara prstena’

Na zaista istorijskoj premijeri Svetskog prvenstva turing automobila na Nirburgringu-Nordschleife startovaće sedamnaestoro takmičara.

Izostanak Rikarda Rajdela zbog bolesti nažalost više i nije vest, ali jeste informacija. Šveđanin i NIKA rejsing nastupili su samo u Argentini, a pošto propuštaju i treću uzastopnu WTCC rundu, to znači da gube već četvrtinu trka u 2015. i njihova sezona sa Hondom ozbiljno je obesmišljena.

Pošto se posle razlaza sa Dušanom Borkovićem nije pojavio u Mađarskoj, italijanski Protim racing nije pronašao vozača ni za Nordschleife, pa će nemački takmičarski vikend proći i bez Civica ekipe Valmira Prezencinija.

Startna lista kraća je i za jednu Ladu. Posle skorašnjih težih udesa, tim iz Toljatija nema tri spremna automobila i zato je na privremeno povlačenje prinuđen Mihail Kozlovski.
Kako vozački kadar za ovu priliku pojačava „kraljica Ringa“ Sabine Šmic, koja će se trkati u Chevrolet RML Cruzeu Minih motorsporta, broj učesnika četvrte ovogodišnje WTCC runde dobacuje do sedamnaest. Gledano po markama automobila, startovaće sedam Chevroleta, pet Citroena, tri Honde i dve Lade. Njihovi piloti su:

9 – Sebastijan Leb – FRA – Citroen Total WTCC – Citroen WTCC
25 – Mehdi Benani* – MOR – Sebastijan Loeb rejsing – Citroen WTCC
33 – Ma Ćinghua – CHN – Citroen Total WTCC – Citroen WTCC
37 – Hose Marija Lopes – ARG – Citroen Total WTCC – Citroen WTCC
68 – Ivan Miler – FRA – Citroen Total WTCC – Citroen WTCC

2 – Gabrijele Tarkvini – ITA – Honda racing tim JAS – Honda WTCC
5 – Norbert Mihelis* – HUN – Zenge motorsport – Honda WTCC
18 – Tijago Monteiro – POR – Honda racing tim JAS – Honda WTCC

12 – Robert Haf – GBR – Lada sport Rosnjeft – Lada WTCC
46 – Jap van Lagen – NED – Lada sport Rosnjeft – Lada WTCC

3 – Tom Čilton* – GBR – ROAL motorsport – Chevrolet TC1
4 – Tom Koronel* – NED – ROAL motorsport – Chevrolet TC1
7 – Igo Valente* – FRA – Kampos racing – Chevrolet TC1
8 – Zabine Šmic* – GER – Minih motorsport – Chevrolet TC1
11 – Gregoar Demustije* – FRA – Kraft-Bambu – Chevrolet TC1
26 – Stefano D’Aste* – ITA – Minih motorsport – Chevrolet TC1
27 – Džon Filipi* – FRA – Kampos racing – Chevrolet TC1

* – označava vozača s pravom bodovanja za Jokohama trofej

Hendikep težine ostaju iste kao za Hungaroring: Citroeni imaju 1.160 kilograma, a svi ostali su na minimumu od 1.100 kg

Napomenimo i to da se WTCC vraća u Nemačku posle četiri godine pauze. Od obnavljanja šampionata 2005. godine, pa do 2011, trke su vožene na Motorsport areni Ošersleben u blizini Magdeburga. Staza u saveznoj državi Saksonija-Anhalt bila je poznato uporište BMW-a i, u čast tom delu istorije Svetskog prvenstva, pobrojaćemo dosadašnje osvajače nemačkih WTCC trka.

2005: Endi Priol (BMW 320i); Alesandro Zanardi (BMW 320i)
2006: Endi Priol (BMW 320si); Jerg Miler (BMW 320si)
2007: Ivan Miler (Seat Leon); Augusto Farfus (BMW 320si)
2008: Augusto Farfus (BMW 320si); Feliks Porteiro (BMW 320si)
2009: Endi Priol (BMW 320si); Augusto Farfus (BMW 320si)
2010: Alan Menu (Chevrolet Cruze LT); Endi Priol (BMW 320si)
2011: Ivan Miler (Chevrolet Cruze 1.6T); Franc Engstler (BMW 320 TC)

Serbiaring

Serbiaring je internet portal koji se bavi auto-trkama na kružnim stazama, sa posebnim akcentom na domaće trkače na internacionalnoj sceni i detaljnim pregledom WTCC i ETCC trka kroz izveštaje, intervjue i autorske tekstove.

Video