SBK Tajland: Rea u svom stilu

Jonathan Rea upisao je svoju prvu pobedu u novoj sezoni, na prvoj trci trkačkog vikenda na stazi Chang International Circuit u Buriramu. Ovom pobedom smanjio je zaostatak u generalnom plasmanu za Melandrijem na samo dva poena.

Rea je na startu trke imao prvo startno mesto, na Superpole2 sesiji bio je brži od svog klupskog kolege Tom Sykesa za samo tri hiljadita dela sekunde. U prvom startnom redu sa Kawasaki dvojcem našao se i odlični Leon Camier na Hondi.

Sykes je poveo trku, pratili su ga Rea i Camier, u prvim krugovima smenjivali su se Rea i Sykes na vodećoj poziciji dok Rea nije ustalio svoj ritam. Već u trećem krugu posle ciljnog pravca, Rea i Camier obilaze Sykesa i sve oko pobednika je već rešeno. Sa dva uzastopna najbrža kruga na trci, Rea odlazi na bezbednu sekundu prednosti u odnosu na drugoplasiranog i tu razliku održava do kraja trke.

U bitku za ostala dva mesta pobedničkog postolja prvo se umešao Španac Xavi Fores, u petom krugu obilazi Sykesa, a u dvanaestom i Camiera i rutinski završava na drugoj poziciji. U tom poslednjem duelu, priliku za najniži stepenik vidi i Chaz Davies. Do dvanaestog kruga Britanac se probijao u duelu sa Melandrijem i Torresom do četvrte pozicije i sustigao Camiera i Foresa. Camier posle gubitka drugog mesta, nastavlja da pruža otpor naročito na kočenju Daviesu ali dva kruga pred kraj morao je da popusti. Na kraju kroz cilj u razlici od samo tri sekunde prolaze Rea, Fores, Davies i Camier.

Vozači Yamahe Alex Lowes i Michael van der Mark, su tokom trke postajali sve brži i na kraju su se našli na petom mestu, Alex Lowes ispred Tom Sykesa, i Michael van der Mark na sedmom.

Dupli pobednik prve runde vožene u Australiji, Marco Melandri na Ducatiju bio je razočaravajuće loš, završio je trku na osmom mestu, sa prednošću manjom od sekunde ispred Lavertyja i Torresa na devetoj i desetoj poziciji.

Trka je protekla bez padova, i uz samo jedno odustajanje Ondrej Jezeka zbog kvara na motoru. Gledajući prošlogodišnja vremena, novi tehnički pravilnik, koji obuhvata i restrikciju broja obrtaja motora, pojedinačno za svakog proizvođača, na početku sezone i nakon svaka tri trkačka vikenda, čini se da već daje rezultate. Poređenja radi, na prošlogodišnjoj prvoj trci razlika između pobednika i vozača na desetom mestu na kraju trke iznosila je 35 sekundi, dok je danas ona iznosila samo 11.

Druga trka na programu je u nedelju od 11 časova, po našem vremenu.

Video