Šampionski put Marca Marqueza

Zahvaljujući greškama Yamahinih vozača an trci u Japanu, Marc Marquez osvojio je šampionsku titulu tri trke pre kraja MotoGP šampionata. Kako je Španac došao do titule?

Tokom predsezonskih testiranja videli smo dominaciju Yamahe koja se najbolje uklopila sa novom elektronskom jedinicom i Michelin gumama. Sve je delovalo kao da će se borba za titulu odvijati između Rossija i Lorenza, ali njih dvojica su je želeli previše i na kraju izgubili.

U Kataru je Marquez otvorio sezonu trećom pozicijom, iza Lorenza i Doviziosoa, da bi samo dve nedelje kasnije, na stazi u Argentini zabeležio i prvu pobedu ispred Rossija. Lorenzo je već na ovoj trci izgubio prednost u šampionatu, jer je nije završio.

Na trećoj trci sezone Španac beleži drugu pobedu u sezoni, ispred Lorenza. Ovo je ujedno i prva trka koju Rossi nije završio. Svojom greškom Doktor je završio u šljunku.

U Jerezu smo videli Yamahinu dominaciju. Pobedu je odneo Rossi ispred Lorenza, ali Marquez nije bio daleko iza njih, završio je kao trećeplasirani. U LeManu koji je pripao Lorenzu uz Rossija na drugom mestu, je Marquez imao trku za zaborav. Marquez po prvi put u trci završava pored staze, ali se nije predao. Za razliku od Yamahinih vozača na ranijim trkama, Hondin Marquez se ovog puta nije predao. Podigao je motor i završio sa tri poena „u džepu“.

U Mugellu je pobedio Lorenzo uz Marqueza na drugoj poziciji. Na ovoj trci videli smo i grešku Yamahe, usled čega je Rossi ostao pored staze u oblaku dima. Na sedmoj trci sezone u Barseloni, Marc Marquez zabeležio je drugu poziciju iza Rossija koji je pobedio na ovoj stazi, a Lorenzo je još jednom ostao bez posena.

Do Barselone vozači su bili prilično ujednačeni u generalnom plasmanu. Nakon ove trke krenuo je loš deo sezone, kako za Lorenza koji je vozio nekoliko najgorih trka u svojoj karijeri, tako i za Rossija kome greške u ovom periodu nisu bile strane.

U Assenu, po kiši, Rossi je bio vidno brži, ali je srljao i završio pored staze. Marquez ovog puta nije želeo da rizikuje, jednostavno je završio kao drugoplasirani. U Nemačkoj je Rossi imao još jednu odličnu trku na kojoj je bio brz i još jednu veliku grešku koja ga je koštala titule. U promenljivim uslovima, Marquez je otišao ranije na promenu guma i pobedio, dok je Rossi zakasnio i završio kao osmoplasirani. Lorenzo je na ovoj trci osvojio samo jedan poen.

U Austriji je Ducati pokazao dominaciju u vidu prve dve pozicije za Iannonea i Doviziosoa. Lorenzo je osvojio treću poziciju ispred Rossija i Marqueza. U Brnu je pobedio Cal Crutchlow, ispred Rossija i Lorenza. U Silverstonu ih je sve nadmašio Maverick Vinales, dok su Rossi i Marquez uzeli pozicije tri i četiri, iza Crutchlowa. Na ovoj trci Lorenzo je bio osmoplasirani.

Rossi i Lorenzo nadmašili su Marqueza i u Missanu, ali je ispred njih ovog puta bio Dani Pedrosa. U Aragonu je Marquez odvezao jednu od najboljih trka u sezoni i nadmašio Lorenza i Rossija. Pred odlazak u Japan Španac je imao 52 poena prednosti nad Rossijem i 66 poena prednosti nad Lorenzom. Nije očekivao da će titula biti njegova u Japanu, ali to mu je pošlo za rukom.

Kada sagledamo kompletnu sezonu, na papiru je Yamaha zaista bila bolja. Kada bi završavali trke, Rossi i Lorenzo uglavnom bi bili ispred Marqueza, ali je Marc imao ono što Jorge i Valentino nisu imali – konstantnost.

Marquez je osvojio poene na svakoj od odvezenih trka. I kada je pao, Marquez je ustao i nastavio trku. Tada su ta tri poena delovala veoma mala, ali su u generalnom plasmanu ogromna. To je ono što je nedostajalo Rossiju i Lorenzu.

Međutim, nije samo konstantnost bitna, nego je Marquez pružio i odlične vožnje tokom sezone. Daćemo primer kao bismo objasnili. Rossi i Lorenzo imaju po četiri trke na kojima su ostali bez poena. Kada bismo Marquezu „skinuli“ četiri trke na kojima je osvojio najmanje bodova, dobijamo sledeći rezultat – Marquez 233 poena, Rossi 196, a Lorenzo 182 poena.

Dakle i da nije završio te četiri trke na kojima je osvojio najmanje poena, Marquez bi bio u prednosti u odnosu na Yamahine vozače. Treća po redu titula u „Kraljevskoj klasi“ i peta u celom MotoGP šampionatu osvojena je zasluženo, zahvaljujući sjajnoj vožnji mladog Španca.