Rosi u poslednjoj sekundi osvaja pol poziciju!

Valentino Rossi osvaja prvu MotoGP pol poziciju od 2010, u poslednjim sekundama kvalifikacija u Valensiji.

Rezultat je posebno iznenađujući jer se zvezda Yamahe borila tokom treninga za pozicije ne veće od pete. Ali doktor je izvukao keca iz rukava i kroz cilj prošao 0.132s ispred zemljaka Andrea Iannonea.

Nastup Iannonea je takođe iznenađujući s obzirom na njegovu povredu ruke iz Sepanga.

Dani Perdosa kvalifikovao se u prvi startni red u danu kada je njegov Repsol Honda timski kolega Marc Marquez pokušao da osvoji svoju rekordnu 14. pol poziciju, što se na kraju žavršilo padom u žavršnim minutama kvalifikacija.

Marquez i dalje ima šanse da u nedelju postane prvi vozač u MotoGP koji trijumfovao na 13 trka u jednoj sezoni, u trci na kojoj startuje sa pete pozicije, poziciju iza Rossijevog timskog kolege Jorge Lorenza.

Rossi želi da odbrani dvanaest poena prednosti nad Lorenzom za drugu poziciju u šampionatu.

Suzuki će početi svoj prvi Grand Prix od 2011 sa 20. pozicije na gridu, nakon što je Randy de Puniet doživeo drugi tehnički problem tokom kvalifikacija. Druga nova mašina na stazi Honda RC213V-RS za 2015 Hiroshia Aoyame startuje sa 18. pozicije.

 

Q2:
1. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 30.843s [Lap 8/8] 323km/h (najveća brzina)
2. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1m 30.975s +0.132s [6/8] 330km/h
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 30.999s +0.156s [9/9] 330km/h
4. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 31.049s +0.206s [6/7] 324km/h
5. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 31.144s +0.301s [6/6] 329km/h
6. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 31.307s +0.464s [9/9] 328km/h
7. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 31.324s +0.481s [8/9] 325km/h
8. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 1m 31.359s +0.516s [6/8] 332km/h
9. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 31.426s +0.583s [6/7] 329km/h
10. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1m 31.443s +0.600s [3/9] 328km/h
11. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 31.486s +0.643s [9/9] 319km/h
12. Michele Pirro ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 32.617s +1.774s [2/8] 327km/h

Q1:
13. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 32.160s
14. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 1m 32.315s
15. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1m 32.321s
16. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 32.395s
17. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici) 1m 32.443s
18. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RC213V-RS) 1m 32.449s
19. Alex De Angelis RSM NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 32.453s
20. Randy De Puniet FRA Team Suzuki MotoGP (GSX-RR) 1m 32.509s
21. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 1m 32.683s
22. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1m 32.808s
23. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1m 33.019s
24. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1m 33.972s
25. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 1m 34.510s

 

Plavo ime = Fabrika – Kontrola ECU hardvera, jedinstven proizvođač softvera, 20 litara goriva za trku, 5 motora po sezoni, svi motori su identični tokom cele godine u okviru istog tima.

Crno ime = Farbika (sa koncesijom) – Kontrola ECU hardvera, jedinstveni proizvođač softvera, 24 litra goriva za trku, 12 motora za promenu, mekša zadnja guma, bez mogućnosti razvoja motora i prilika za dodatne testove kao u otvorenoj kategoriji. Primenjuje se za fabričkog proizvođača koji nije osvojio pobedu po suvom u 2013 (jedino Ducati) kao i na bilo kakvog novog proizvođača u MotoGP. Gorivo se smanjuje na 22 litre ako Ducati osvoji pobedu, dva druga mesta ili tri podijuma na suvoj stazi. Ukoliko Ducati osvoji tri pobede takođe će izgubiti mogućnost korišćenja mekše zadnje gume.

Crveno ime = Otvorena kategorija – Potpuna kontrole ECU sistema, hardvera i softvera, 24 litra goriva za trku, 12 motora za promnu, mekše zadnje gume.
* Početnik