Auto trke WTCC

RML poboljšava WTCC Chevrolet Cruze

WTCC takmičari koji voze Chevrolet RML Cruze automobile željno isčekuju četiri finalna događaja sezone.

Duži vremenski period između trke u Argentini i naredne u Kini, RML je iskoristio za uvođenje određenih tehničkih izmena od kojih se očekuje da će poboljšati performanse Kruza (Cruze). Mark Way, RML-ov šef dizajna objašnjava kako.

Iako je Cruze TC1 projektovan i izgrađen za veoma kratko vreme, od samog starta se pokazalo da je konkurentan i najbliži Citroenov konkurent u ranom delu sezone. Da li ste očekivali uspeh tako brzo?

“Imamo puno poštovanja za našu konkurenciju, ali mi takođe znamo kako brzo napraviti touring automobil. Naš dizajn i kompletan razvojni ciklus je veoma kratak, postoji oblasti koje se još mogu poboljšavati, ali za to koristimo slobodno vreme. Automobil je imao veoma ograničen broj testiranja na stazi pre početka sezone, jedva dovoljna da se otklone najvidljiviji nedostaci. Druga zanimljiva stvar sa tako velikom promenom pravila  je da izgubite referentne okvire. Imali smo našu “trku” pre sezone za projektovanje, proizvodnju i isporuku šest automobila kupcima u roku od samo 22 nedelje, rekao bih da nismo očekivali ali smo oduševljeni brzinom tih automobila”.

Kako je sezona napredovala Kruz nije poboljšavao performanse kao Hondini i Ladini automobili. Da li je   ovo zbog nedostaka testiranja?

“Da, kao i razvoja. Tri velika tima su naši kupci, ali oni imaju ograničene resurse i budžet. Testiranja van trka su ograničena i zbog toga se faza optimizacije odvijala sporo. Podešavanje automobila tokom trke je jedna a podešavanje automobila za narednu trku je druga stvar. RML Cruze je jedini automobil pored Citroena osvojio pol poziciju i pobedio u trci do sada, što mislim da je uspeh celog tima”.

Koja su nova tehnička dostignuća koja RML predstavlja za prestojeću trku u Aziji?

“Naporno smo radili sa našim klijentima kako bi napravili poboljšanja vredna uloženog novca. Imamo tri različita tima i svi imaju slične zahteve. Tako da smo reagovali na povratne informacije vozača i inžinjera za razvoj nove geometrije suspenzije i poboljšamo određene oblasti za koje nismo imali vremena u početnoj fazi projekrovanja, kao što je Aero”.

Da li ste testirali nove delove na stazi?

“Delove su testirali stari ali i novi vozači, što smataram da je još jedan korak napred”.

Kakva su Vaša realna očekivanja u pogledu performansi i rezultata za trku u Aziji?

“Ne očekujem da su ostali proizvođači vreme provodili pored bazena. Zbog konfiguracije staze očekujem da pokažu više u Šangaju nego u Pekingu”.

Da li ste planirali dalju tehničku nadogradnju za sezonu 2015?

„Da, imamo dobru ideju za oblasti u kojima možemo naći dodatnu dobit. Naravno da nismo u mogućnosti da napredujemo u pravcu koji bi bio očekivan od  RML ali poštujemo ograničenja u okviru kojih su naši timovi posluju. Aktivno diskutujemo o opcijama za 2015 sa našim timovima u ovom trenutku”.

Nemanja Božić

Nemanja je skoro počeo da se bavi trkama i za kratko vreme specijalizovao se za MotoGP. Vikendima se ne odvaja od televizora i prati svaki korak koji načine GP vozači, kako bi na sajt preneo sve novine. Ume da iznenadi sa najneverovatnijim informacijama. Voli da gleda trke uživo, mada nije čest posetilac.

Video