Auto trke TCR

Rekordan broj prijavljenih za TCR finale

Aktuelna verzija provizorne liste učesnika prijavljenih za poslednju, jedanaestu rundu TCR Internacionalne serije objavljena je 12. novembra. Iako je već doživela dve promene, u ovom trenutku je najmerodavnija kao deo najave onog što će se od danas pa do 22. novembra odvijati na uličnoj stazi Makau Guja.

Na TCR trkama treba da startuje 31 vozač, što je novi rekord takmičenja, a omogućio ga je treći uzastopni zajednički nastup Internacionalne i Azijske serije.

Od timova koji čine okosnicu novog međunarodnog turing prvenstva najozbiljniju sliku ponovo je ostavio Kraft-Bambu Lukoil, koji u Makau dolazi u punom, cele godine neizmenjenom sazivu. To je slika jedne dobro zamišljene i finansirane operacije, a o plodovima takvog rada rečito govori činjenica da su dvojica od trojice pretendenata na krunu upravo iz ove ekipe.

Tim Target radio je drugačije i tokom sezone je mešao vozački sastav, a za Makau je prijavio čak šest automobila. U slučaju ekipe iz severne Italije najvažnije je da učešće Stefana Kominija nije dovedeno u pitanje, iako je ovaj tokom sezone strahovao za budžet. Lajavi Švajcarac, možda i najbrži od stalnih trkača TCR Internacionalne serije, u Makau stiže kao lider na tabeli, ali bez iskustva u vožnji njegovim ulicama.

Vestkoust racing se maksimalno pojačao za sezonsko finale: uz Đanija Morbidelija i Kevina Glisona, jednu od njegovih Hondi voziće i WTCC šampion Rob Haf. Šveđani su objavili da ih na stazi Guja ne zanima ništa manje od pobeda – uz takvu postavu pilota svaka manja ambicija bila bi neumesna.

Alan Menu će drugi put uzastopno biti u kokpitu Subarua tima Top ran motorsport nažalost jednog i jedinog. Nastup u Makauu biće prilika za nastavak razvoja Subarua STi i dobra reklama za potencijalne klijente u 2016, pošto na tako spektakularnoj pozornici nijedan rezultat neće proći nezapaženo.

U TCR seriji predstojećeg vikenda debituje Džejms Neš. On će voziti Ford Focus, automobil koji je izradio Oniks inženjering, a kasnije preuzeo Protim. Englez je osvajač WTCC Jokohama trofeja 2013. i na pisti Guja ima četiri starta u Svetskom turing prvenstvu, što predstavlja nezanemarljivi kapital.

Beležimo i povratak Andree Belikija u tim Target i TCR Internacionalnu seriju uopšte. Italijan se za ekipu iz Trentina trkao od starta sezone, ubeležio je pobedu u Šangaju, ali je iz igre nestao posle Red bul ringa. I pored izostanka sa singapurske i tajlandske runde prvenstva, Beliki je na prvih šesnaest trka osvojio dovoljno poena da se i dalje nalazi na šestom mestu u generalnom.

U Makauu će se pojaviti i Rob Holand, ali ne za volanom Forda kao u Singapuru, već kao pilot Seat Leona.

Vredi pratiti TCR premijeru Engleza Džoša Fajlsa u Opel Astri Kampos rejsinga. Specijalista za prednju vuču, osvajač Evropskog i Britanskog klio kupa, prvi put će se naći za volanom automobila s turbopunjačem i od 320 KS.

Iako su na ranije objavljivanim listama učesnika figurisali, u Makauu neće startovati: Loris Hezemans, Tomas Engstrem, Franc Engstler, Luka Rangoni, Salvatore Tavano, Dijego Romanini i Igor Skuz.

Hezemans je trebalo da vozi Targetov Seat Leon, u kojem se u Singapuru, a još više na Tajlandu, pokazao kao brz i koristan ekipi.

Engstrem i Engstler bili su najavljeni kao piloti VW Golfova Liqui moly tima Engstler. U jednoj kompoziciji personala i tehnike drugačijoj od one koja se na kraju ostvaruje, bavarska ekipa trebalo je da startuje sa četvoricom trkača, tri Volkswagena i jednim Seatom, ali se premijerni nastup tri TCR Golfa neće dogoditi ni u Makauu.

Rangonijevo ime stajalo je pored provizorno prijavljenog drugog Subarua, ali će se na stazi Guja, kao i u Singapuru i na Buriramu pojaviti samo jedan, sa Menuom za volanom. Pitanje je da li italijanski  Top ran uopšte ima dva automobila spremna za trkanje.

Tavano je bivši fabrički pilot Alfa Romea, koji je u Svetskom turing šampionatu 2006. kao pilot Alfe 156 osvojio trku na autodromu Puebla u Meksiku. On je u Makauu trebalo da vozi TCR Giulietu, čija bi pojava verovatno bila najatraktivniji prizor završne runde šampionata. Nažalost, tim Romeo Feraris, tvorac automobila, okasnio je s pripremama i neće se pojaviti u azijskoj prestonici igara na sreću.

Na osnovu ovogodišnje prakse Protim rejsinga može se pretpostaviti da je Romanini samo pro forma upisan kao vozač Focusa italijanske ekipe i da su mu šanse da zaista i nastupi bile prilično mršave, pošto se čekalo neko „isplativije“ rešenje. Italijan se poslednji put na TCR sceni pojavio na „produženom testu“ Protima na takmičarskom vikendu u Austriji.

I Skuz je poslednji put startovao na Red Bull ringu i nije se takmičio od Singapura naovamo. Na listi prijavljenih Ukrajinac je bio označen kao vozač Kamposove Opel Astre, ali je španski tim u poslednji čas poverio to sedište Britancu Denu Velsu. Start na Velikoj nagradi Makaua je prestiž, a trgovina kokpitima za taj vikend je unosnija nego inače i ta činjenica može objasniti brojna na prvi pogled i nelogična personalna rešenja za 21. i 22. trku TCR Internacionalne serije 2015.

Organizator najavljuje da će TCR kvalifikacije i trke u Makauu biti emitovane putem strimova na zvaničnom sajtu šampionata www.tcr-series.com. Satnicu vikenda već smo objavili, sada samo podsećamo da se kvalifikacije voze u subotu od pola jedan ujutro (centralnoevropsko vreme). Trka 1 biće puštena u snimku od 2:50 u nedelju, a za njim sledi direktno emitovanje trke 2.

Serbiaring

Serbiaring je internet portal koji se bavi auto-trkama na kružnim stazama, sa posebnim akcentom na domaće trkače na internacionalnoj sceni i detaljnim pregledom WTCC i ETCC trka kroz izveštaje, intervjue i autorske tekstove.

Video