Rekapitulacija: Prva sezona ADAC TCR Nemačka, činjenice i brojevi

Inauguralna sezona ADAC TCR Nemačka okončana je prvog vikenda oktobra, a redovi koji slede predstavljaju njen najpotpuniji činjenični i brojčani rezime.

Posle 14 uzbudljivih trka, prvi šampioni serije su 25-godišnji Englez Džoš Fajls u vozačkoj i njegov tim, italijanski Target kompetišn, u ekipnoj konkurenciji.

Status viceprvaka izborio je 40-godišnji Austrijanac Harald Hari Pročik sa sopstvenim timom HP rejsing, a sezonska bronza pripala je 37-godišnjem Stivu Kiršu iz Kemnica, koji je nastupao za Honda tim ADAC Saksonija.

Šampion Fajls sezonu je završio sa 222 boda, 53,5 više od srebrnog Pročika, a ovaj 5,5 bodova ispred Kirša. Titula je odlučena “prevremeno”, u pretposlednjoj, trinaestoj trci serije.

U ekipnom poretku, iza Targeta su se poređali Honda tim ADAC Saksonija i Pročikov HP rejsing.

Trofej u kategoriji juniora pripao je 17-godišnjem Tomu Lautenšlageru, pilotu Likvi moli tima Engstler, koga su u završnom poretku 19-godišnji Dominik Fugel iz Kemnica i 16-godišnjak Majk Bekhuzen iz Berlina.

Na sedam takmičarskih vikenda učestvovalo je ukupno 37 vozača iz 12 zemalja, od toga 11 iz Nemačke i 7 iz Švajcarske, što svedoči da je šampionat nemački samo po imenu, dok mu je suština sasvim internacionalna. Austriju i Finsku reprezentovalo je po četvoro pilota, Švedsku, Veliku Britaniju i Belgiju po dva, a po jedan trkač stigao je iz Španije, Italije, Holandije, Poljske i Portugala.

Okosnicu prvenstva činilo je 17 stalnih takmičara, dok je 20 njih bilo angažovano u nekompletnom programu.

Od tehnike, na stazama su redovni bili “seat leon”, “folksvagen golf GTI TCR” i “honda sivik TCR”, dok se “opel astra TCR” pojavila na dve runde, na Nirburgringu i Hokenhajmu.

Pobrojanih 37 trkača – 35 muškaraca i dve dame – startovalo je braneći boje 17 timova iz osam zemalja. I u toj kategoriji, prirodno, dominiraju nemačke postave: bilo ih je 6, Švajcarsku su zastupala tri tima, po dva iz Austrije i Belgije, te po jedan iz Italije, Finske, Velike Britanije i Holandije.

Čast lepšeg pola branile su 24-godišnja Švajcarkinja Jazmin Prajzig i 23-godišnja pilotesa iz Poljske, Gosija Rdest. Takmičarski, Poljakinja je prošla bolje i na poslednjoj trci sezone na Hokenhajmu stigla je na cilj osma, dok Prajzigova nije imala top 10 plasman, već joj je najbolji rezultat bilo 12. mesto, takođe na trci 2 u Baden-Virtembergu.

Najmlađi učesnik TCR Nemačka bio je 16-godišnji Bekhuzen, dok su najstariji piloti bili braća blizanci, 55-godišnji Švajcarci Hans i Jerg Šeri. Prosečna starost svih pilota koji su u 2016. startovali iznosila je 29,6 godina.

Trke su osvajala petorica takmičara: Džoš Fajls je slavio šest puta, Finac Anti Buri tri puta, u po dva navrata na najviši stepenik podijuma izlazili su Hari Pročik i Stiv Kirš, dok je tinejdžer Dominik Fugel trijumfovao jednom.

Visoku konkurentnost verovatno najjačeg nacionalnog TCR prvenstva dokazuje podatak da su se šesnaestorica trkača pela na pobedničko postolje. Najviše, osam puta (6 pobeda, jednom drugi, jednom treći), to zadovoljstvo imao je Fajls.

Analogno, Burijev bilans je 3-1-1, Pročikov 2-2-1, a Kiršov 2-0-3. U po tri navrata na podijumu su bili Engstlerovi piloti Majk Halder (0-2-1) i Tim Cimerman (0-1-2).

Juniorska titula odlučena je još na Zandvortu, a trke su u toj kategoriji osvajali Lautenšlager (šest puta), Dominik četiri puta, i po dva puta Bekhuzen i 18-godišnji Finac Niko Kankunen, sin četvorostrukog reli šampiona sveta, Juhe Kankunena.

Na pol-poziciji se našlo deset različitih pilota. Tri puta je kolonu u trku poveo Fajls, u po dva slučaja idealno startno mesto imali su Kirš i Buri, a po jednom Pročik, 39-godišnji Rene Minih, Dominik Fugel, 20-godišnji Đordi Oriola, Majk Halder, 19-godišnji Šveđanin Simon Larson i 28-godišnji Švajcarac Roni Jost.

U dva slučaja dogodilo se da osvajač pol-pozicije pobedi i u trci: na Zahsenringu je to pošlo za rukom Pročiku, a na Hokenhajmu je isto postigao Fajls. Samo su ova dvojica trkača uspela da stignu do pobeda posle svih krugova provedenih na čelu kolone: Fajls je to učinio u tri navrata, a Pročik u dva.

Kad su u pitanju krugovi izvezeni u vođstvu, prednost pripada Fajlsu: on ih je sakupio 94, Buri je 39 kruga izvezao kao prvoplasirani, slede Pročik sa 28 i Lojhter sa 20.

Najmanje rastojanje na cilju iznosilo je 0,393 sekunde i s tom prednošću je Fajls osvojio trku 1 na Red bul ringu ispred 40-godišnjeg Italijana Andree Belikija. Nasuprot tome, Pročik je stigao do pobede s najvećom prednošću; dogodilo se to na trci 1 na Zahsenringu, kada je razmak do drugoplasiranog Tima Cimermana iznosio 9,089 sekundi.

Najveću prosečnu brzinu od 158.1 km/h zabeležio je Beliki u trci 2 na Red bul ringu.

U domenu najbržih krugova niko nije posebno odskočio: po dva su izvezli Pročik, Lojhter, Buri i Beliki.

U 14 sezonskih trka ukupno je pređen 221 krug, to jest totalna distanca od 872,159 kilometera, naravno sve na gumama ekskluzivnog partnera i snabdevača Hankuka.

Runda I, Ošersleben (15-17. april)
trka 1
pobednik: Džoš Fajls (GBR) – seat
2. Benjamin Lojhter (GER) – VW
3. Paskal Eberle (SUI) – seat
najbolji junior: Dominik Fugel (GER) – honda
pol-pozicija: Stive Kirš (GER) – honda
najbrži krug: Lojhter – VW – 1:35.812

trka 2
pobednik: Džoš Fajls (GBR) – seat
2. Hari Pročik (AUT) – seat
3. Jirgen Šmarl (AUT) – seat
najbolji junior: Majk Bekhuzen (GER) seat
pol-pozicija: Anti Buri (FIN) – seat
najbrži krug: Lojhter – VW – 1:36.264

Runda II: Zahsenring (29. april – 1. maj)
trka 1
pobednik: Hari Pročik (AUT) – seat
2. Tim Cimerman (GER) – folksvagen
3. Stiv Kirš (GER) – honda
najbolji junior: Majk Bekhuzen – seat
pol-pozicija: Hari Pročik (AUT) – seat
najbrži krug: Pročik – seat – 1:29.169

trka 2
pobednik:  Anti Buri (FIN) – seat
2. Benjamin Lojhter (GER) – seat
3. Tim Cimerman (GER) – seat
najbolji junior: Tom Lautenšlager (GER) – VW
pol-pozicija: Rene Minih (GER) – honda
najbrži krug: Buri – seat – 1:29.000

Runda III: Ošersleben (17-19. jun)
trka 1
pobednik: Dominik Fugel (GER) – honda
2. Majk Halder (GER) – seat
3. Stiv Kirš (GER) – honda
najbolji junior: Dominik Fugel (GER) – honda
pol-pozicija: Džoš Fajls (GBR) – honda
najbrži krug: Fajls – honda – 1:36.823

trka 2
pobednik: Džoš Fajls (GBR) – honda
2. Bas Shauten (NED) – seat
3. Tim Cimerman (GER) – VW
najboji junior: Tom Lautenšlager (GER) – VW
pol-pozicija: Dominik Fugel (GER) – honda
najbrži krug: Bekhuzen – honda – 1:39.127

Runda IV: Red bul ring, Špilberg, Austrija (22-24. jul)
trka 1
pobednik: Džoš Fajls (GBR) – honda
2. Andrea Beliki (ITA) – honda
3. Dominik Fugel (GER) – honda
najbolji junior: Dominik Fugel (GER) – honda
pol-pozicija: Stiv Kirš (GER) – honda
najbrži krug: Beliki – honda – 1:38.585

trka 2
pobednik: Stiv Kirš (GER) – honda
2. Hari Pročik (AUT) – seat
3. Anti Buri (FIN)- seat
najbolji junior: Tom Lautenšlager (GER) – VW
pol-pozicija: Anti Buri (FIN) – seat
najbrži krug: Beliki – honda – 1:38.448

Runda V: Nirburgring (5-7. avgust)
trka 1
pobednik: Džoš Fajls (GBR) – honda
2. Đordi Oriola (ESP) – opel
3. Pjer-Iv Kortal (BEL) – opel
najbolji junior: Tom Lautenšlager (GER) – VW
pol-pozicija: Đordi Oriola (ESP) – opel
najbrži krug: Oriola – opel – 1:36.549

trka 2
pobednik: Anti Buri (FIN) – seat
2. Majk Halder (GER) – seat
3. Džoš Fajs (GBR) – honda
najbolji junior: Tom Lautenšlager (GER) – VW
pol-pozicija: Majk Halder (GER) – seat
najbrži krug: Buri – seat – 1:36.887

Runda VI: Zandvort, Holandija (19-21. avgust)
trka 1
pobednik: Anti Buri (FIN) – seat
2. Džoš Fajls (GBR) – honda
3. Hari Pročik (AUT) – seat
najbolji junior: Niko Kankunen (FIN) – seat
pol-pozicija: Džoš Fajls (GBR) – honda
najbrži krug: Tim Cimerman – VW – 1:50.187

trka 2
pobednik: Hari Pročik (AUT) – seat
2. Anti Buri (FIN) – seat
3. Majk Halder (GER) – seat
najbolji junior: Niko Kankunen (FIN) – seat
pol-pozicija: Simon Larson (SWE) – seat
najbrži krug: Pročik – seat – 2:04.441

Runda VII: Hokenhajm (30. septembar – 2. oktobar)
trka 1
pobednik: Džoš Fajls (GBR) – honda
2. Denis Strandberg (SWE) – honda
3. Stiv Kirš (GER) – honda
najbolji junior: Tom Lautenšlager (GER) – VW
pol-pozicija: Džoš Fajls (GBR) – honda
najbrži krug: Fajls – honda – 1:50.625

trka 2
pobednik: Stiv Kirš (GER) – honda
2. Denis Strandberg (SWE) – honda
3. Roni Jost (SUI) – seat
najbolji junior: Dominik Fugel (GER) – honda
pol-pozicija: Roni Jost (SUI) – seat
najbrži krug: Strandberg – honda – 1:50.171

 

O ovome više čitajte na sajtu Serbiaring.