Reč, dve sa reli šampionima

Posle šampiona na brdskim stazama Luke Kotorčevića, kao i Petra Jovanovića na kružnim, ovoga puta popričali smo sa reli posadom koja se ove godine okitila šampionskom titulom u klasi mali N i time zaokružili priču intervjua iz svih disciplina ove klase.

Nenad Mirković svoje trkanje započeo je još davnih dana, dok se od skoro odlično snalazi sa svojim novim suvozačem Stefanom Mitrovićem.

Kako i ko je zaslužan da se nađete u automobilizmu? Zašto baš reli?

Nenad: Porodica mi nema trkačku tradiciju, i mogu reći da sam debitant. Napravili su grešku što su me još od malena vodili da gledam trke, doduše, uz moju inicijativu. Gotovo da me ništa drugo nije privlačilo i prosto sam navikao da živim za reli. Reli je kraljica autosporta, gospodska disciplina, i jednom kada probate, tu i ostajete. Sve ostalo je nedovoljno, kada za vikend provedete stotine kilometara u trkačkom automobilu.

Stefan: Pre svega sa Nenadom se družim već 7 godina, a automobilizam aktivno pratim punih 10 godina. Dolazim iz dobro poznatog grada u kome je dugo godina veoma uspešno organizovan reli. Mnogo je uspešnih šampiona iz ovog grada koji su se bavili relijem, pa mi je ta disciplina jedna od omiljenih. Još kao mali išao sam na svaki reli koji se održavao u Bajinoj Bašti i okolini. Gledao sam sve te automobile, ljude, sva ta dešavanja i kao svako dete sebe zamišljao jednog dana u toj ulozi. I tako jednog dana dobijam ponudu da se sada zvanično oprobam kao suvozač. Za mene to je bila prilika koja se ne sme propustiti.

Kada je sve to počelo? Sa koji autom ste prvo nastupali?

Nenad: Prvi trkački jugo kupio sam na proleće 2008. godine na nagovor reliste Romana Podboja. Kao student bez redovnih primanja, uz ne baš najbolju finansijsku situaciju, bilo je gotovo nerealno da se pojavim na stazi. Uz pomoć Vladice Rabrenovića i još dosta drugara debitovao sam na reliju Divčibare, koji sam uz dosta poteškoća uspeo da završim. Već naredni nastup, 41. Serbia rally sam dočekao koliko toliko spremniji gde osvajam prvi podijum i 3. mesto. Snovi su počeli da postaju stvarnost, motivacija da guram dalje. Naredna godina je bila dosta teška, uz previše tehničkih problema sa autom, ali priveo sam studije kraju i diplomirao. Debitovao sa suvozačem Stefanom Smiljkovićem koji mi postaje redovni član tima narednih godina. 2010.-u smo uspeli da završimo treći u prvenstvu, nakon čega sam se zaposlio. Kupujem svoj drugi trkački jugo. Napredak u vožnji je bio evidentan, ali tehnički problemi su nas udaljili od boljeg plasmana u prvenstvu. 2012. godine dolazim prilično motivisan i spreman. Kako je sezona odmicala, previše stresnih situacija uticalo mi je na takmičarsku psihu. Poslednji reli dolazim kao lider šampionata, ali gubim titulu, poslednjeg dana takmičenja i po malo razočaran i demoralisan prodajem auto. Nakon dve godine pauze vraćam se na stazu sa vrhunskim automobilom koji kupujem od Baneta Aškovića. Uspevam da dosanjam svoje realne snove, pobeda i šampionska titula.  Moram reći da automobil vrhunski priprema prijatelj i tjuner Željko Pisarić. Napomenuo bih da od prvog dana imam veliku podršku porodice, i ako im naravno nije prijatno to što radim,ali vremenom su navikli. Beskrajno sam im zahvalan,kao i stotinama prijatelja i navijača koji su deo cele ove priče u kojoj sam ja samo finalna karika.

11040423_918319661533796_933598223_o

Kako je došlo do toga da ste se odlučili jedan za drugog?

Nenad: Stefana poznajem od malena, ceo život je u trkama i uz preporuku reliste Saše Ostojića odlučio sam da mu ukažem priliku u realnim trkačkim uslovima. Priznajem da sam po malo bio skeptik, ali definitivno me razuverio već od prvog momenta. Uz moje iskustvo, odradio je svoj posao odlično, gotovo bez greške, kao da je već godinama u tome.

Koliko je bitno verovati svom suvozaču na brzincima, s obzirom da su velike brzine u pitanju?

Nenad: Neophodno je, jednostavno morate funkcionisati i misliti kao jedan. Smatram da pre svega treba da budemo prijatelji kako bi postajalo beskrajno poverenje. Vrlo često dovoljan je samo pogled, da bi stvar bila jasna bez i jedne progovorene reči.

Stefan: Naći se na mestu suvozača nije lak posao. Ono što malo ljudi zna je da je reli timski sport. Vozač i suvozač moraju besprekorno da funkcionišu u toku, a i van relija. Nekada se dešava da pogledamo nešto i da isto pomislimo u tom trenutku, to je pravi timski duh i jedini recept za pobedu.

11002313_918319788200450_2036662775_o

Neka anegdota sa relija,brzinca?

Nenad: Prvi naš nastup prošle godine i prvi brzinac. Krećemo i već prvo kočenje nešto nije u redu. Flašica sa vodom mi podleće pod pedale, Stefan pokušava da je izvadi, ali ne može da dohvati. Ceo brzinac desnom kontrolišem gas i kočnicu a levom vadim flašicu koja nakon svakog kočenja završi ispod pedala. Malo drame,uz klasičnu početničku grešku.

Nešto po čemu posebno pamtite neki reli?

Nenad: Svaki reli je priča za sebe, a kada ih odvozite na desetine, onda gotovo da cela knjiga može da se napiše o dogodovštinama koje smo preživeli. Porazi su dodadni motiv da se boriš dalje. Najsvežije iskustvo svakako sa poslednjeg Beogradskog relija,kada smo pobedili  i osvojili šampionsku titulu. Treba da izađemo iz poslednjeg servisa i krenemo ka cilju relija kod Skupštine grada. Stefan sav ushićen kuca po telefonu, i pita me da li mu je dobar status na fejsu i šta da napiše, a naš minut za izlazak polako ističe.

Stefan: Odlučujemo da se pojavimo na dobro poznatom Beogradskom reliju. Pakujemo stvari, auto i krećemo. Ja kao suvožac, sada sa malo većim iskustvom startujemo i ovaj reli. Auto radi besprekorno, sve ide kako treba i završavamo reli kao prvi u klasi i saznajemo da smo šampioni Srbije u reliju. To je nešto što svaki automobilista želi da postigne i želja mi se ispunila.

11039620_918319838200445_283105388_o
Planovi Nenada i Stefana za narednu sezonu?

Nenad: Svoje trkanje najvećim delom finansiram ličnim sredstvima. Želja postoji, ali još uvek nedovoljno motiva za ulaganje u auto jače klase. Srećan sam, zadovoljava me i trenutna situacija.  Nadam se da ćemo uz odgovarajuću podršku porodice, kluba Gina Auto sport, tjunera i prijatelja uspeti da izguramo još jednu uspešnu reli sezonu. Pošto bi Stefan trebalo da debituje na brdskim trkama, postoji mogućnost da tim pojačamo za još jednog novog člana na određenim relijima, ali o tome kad dođe vreme.

foto: Petar Jankovic – PJ Photo