Reč, dve sa Milošem Asanovićem

Razgovarali smo sa Milošem Asanovićem, čovekom koji je sa svojim prototipom obarao rekorde na svakoj trci na kojoj se pojavio. Imali smo prilike ove godine da ga gledamo na Mišeluku, a u online intervjuu koji smo odradili, otkrio nam je šta za njega trke zapravo predstavljaju i kako je uopšte postao trkač uz tatu Gorana.

Najbrži, rekordi na skoro svakoj trci i stazi… Jel samo dovoljan brz automobil ili ima tu malo tebe, malo podešvanja, malo znanja, … ? 

Iskren da budem, mora biti svega po malo, da se sklope sve kockice kako bi se rekordi postizali.

Da li i kako utiče tata Goran na pripremu i na same trke?

Da nema Goranove podrške u pripremi auta i na samim trkama kroz zlata vredne savete, sigurno ne bi bilo ni ovakvih uspjeha.

Da li se sećaš prve trke? Bilo je to pre više od 15 godina, da li se nešto promenilo?

Naravno da se sjećam prve trke sa atomobilima. To je bilo na Ušću, u Škoda kupu. Prva trka i to među velikanima auto sporta i što kažu, za prvu trku bio sam potpuno zadovoljan. Startovao sam sa 12. pozicije od 20 takmičara i posle par krugova dođem do 7. pozicije, ali tu dolazi do onoga – danak neiskustvu. Želja za što bolji uspjeh me je ponela i izleteo sam sa staze. Vratio sam se i završio trku, ali ne na pozociji koju sam želio. Ima li promjena od tada? Pa, do sada ima mnogo promjena, sada sam mnogo brži (haha).

Milos Asanovic Honda

Ti si inače pilot, jel ima nekih dodirnih tačaka, koje koristiš i na stazi? Priprema…osećaji?

Jeste, radim kao pilot u avio helikopterskoj jedinici. Što se tiče posla i trka, dosta je slično.I jedno i drugo zanimanje je jako opasno i susrećem se sa puno izazova svakodnevno.

Šta dalje? Šta se sprema za sledeću sezonu?

Sledeće sezone voziću isto kao i ove sezone, s tim što sledeće godine ganjam svoje vrijeme da popravim i postavim nove rekorde, a što se tiče auta ostajem vjeran svome Radikalu.

Milos Asanovic Radical1

Kako voziš po gradu, u redovnom saobraćaju? Na semaforu krećeš prvi?

Paaaa u saobraćaju dosta pažljivo vozim, jr na trkama, što kazu izdušim, pa mi u saobraćaju nije gušt voziti brzo. Ostalo mi je od trka da na semaforu jedva čekam da se pali zeleno da krenem (smeh).

Da li imaš želje za takmičenjem van zemalja bivše Jugoslavije? Neko Evropsko takmičenje?

Što se tiče trka van granica bivše Jugoslavije, naravno da imam želju da vozim, ali to opet sve zavisi od posla kojim se bavim i da li ću imati slobodnog vremena, jer za te trke morao bih biti malo duže odsutan, a to malo teže ide. Takođe i finansije igraju veliku ulogu za takva takmičenja.

Koliko košta sezona vozača jednog Radicala?

Pa tačna cena na postoji, ali trka otprilike košta izmedju 4.000 i 6.000 € i to u slučaju da ne bude nikakvih kvarova.

Da li imaš naslednika, kao što si ti nasledio Gorana?

Trenutno nemam, imam dvije princezice, ali njih neću u trke uvlačiti. Muškarci su za ovaj sport.

Da li si sujeveran? Imaš li neki ritual pred trku?

Pa sujevjeran i nisam baš, a ritual nemam. Jedino mi treba koncetracija pred trku i to je to.

Koga smatraš svojim najvećim rivalom? Da li postoji neko ko te motiviše, od koga želiš da budeš bolji?

 Trenutno nemam dostojnog rivala u klasi koju vozim. Goran mi je velika motivacija, treba njega stići, jer ipak je on taj koji je mnogim asovima stare Jugoslavije zadavao glavobolju i nesanice.

Milos i Goran Asanovic

Miloše, hvala ti na odvojenom vremenu. Želimo ti da sezonu bez kvarova, da i dalje obaraš rekorde i da se uskoro pojavi neko ko će ti biti konkurentan.