Auto trke INTERVJU

Reč, dve sa Lukom Kotorčevićem

Današnji sagovornik TRKE.rs portala je mladi Luka Kotorčević, momak koji je sa svojih 18 godina i u prvoj sezoni auto trka došao do najvišeg rezultata i cilja, a to je titula šampiona Srbije na brdskim stazama u klasi I, mali N. Posle kartinga seo je u automobil, napravio iznenađenje i otkriva nam svoje planove za nastavak automobilističke karijere koja je sigurno tek pred njim.

Luka, za početak drago nam je da imamo priliku da popričamo sa debitantom koji se već u prvoj sezoni okitio titulom šampiona na brdskim stazama, što je san svakog automobiliste. Kako je došlo do toga da ove godine počnes da se bavis auto trkama?

„Ta ideja postoji već par godina, želja oduvek, ali zbog finansijskih problema je realizovana tek prethodne. Pored srednje škole učim i finski jezik, pa sam planirao da otputujem u Finsku na WRC, ali se, na sreću, par meseci pre polaska pojavila prilika da nabavimo trkački auto, sa malim zakašnjenjem u odnosu na početak sezone, i izbor je bio očigledan.“

Dugo vremena ranije bavio si se amaterskim karting šampionatom gde si imao odlične rezultate. Reci nam nešto vise o tome?

„Tako je. U pitanju je Serbia off Road, amaterski karting šampionat, vođen od strane Đorđa Simića, čoveka koji je pobedom na Johnny Walker Challenge-u dobio priliku da vozi F1 bolid Luisa Hamiltona. Preporucio bih ga svima koji imaju želju da se bave auto sportom, jer predstavlja najpristupačniji vid trkanja koji je dostigao poprilično ozbiljan nivo, a pored svega i najjeftiniji. Kartinzi su rentali sa staze Ada Huja, a za same trkače šampionata sa sigurnošću mogu da tvrdim, da su daleko od amatera. Ako želite da se bavite trkama, ovo je definitivno pravo mesto za početak.“

luka_karting1

Koliko ti je karting pomogao u nekim osnovama, kada si prešao u Yuga, ima li sličnosti?

„Itekako da ima. Na kartingu sam naučio osnove trkanja, šta su putanje, kontrolisanje vozila, kao i osećaj brzine. Meni možda i najbitnije, stekao sam određenu psihičku snagu, to jest kako da se na najbolji način nosim sa tremom i adrenalinom, i da ostanem „hladne glave“ u kritičnim situacijama, što po mom mišljenju odvaja vrhunske sportiste od prosečnih.“

luka_karting

Protekle sezone odlučio si se samo za brdski šampionat i u prvom delu sezone nisi imao zapažene rezultate, dok si se u drugom delu često puta nalazio na podijumu?

„Pa da, brdski šampionat se pokazao kao najbolji teren za učenje, a pored toga i finansijski najpodnošljiviji. Rizika uvek ima, ali je najmanji u poređenju sa kružnim i reli trkama, a najbitnija je brzina za razliku od druge dve discipline koje iziskuju i izdržljivost, maksimalnu pripremljenost kako vozača tako i vozila i celog tima, sve u svemu dosta iskustva. S obzirom da sam pre sezone obavio par testiranja i uvozavanja, bio sam siguran u svoju vožnju i brzinu, i na prvoj trci pokazao da nisam došao kao rekreativac. Mogao sam da poredim svoje putanje sa najboljima, samo mi je falio i auto da to pokažem. Taj auto sam i dobio na sredini sezone, uz pomoć Željka Pisarića, koji je priskočio u pomoć, i vrhunski sredio motor, i to samo sedam dana pre trke u Boru. Auto i dalje nije bio maksimalno spreman, ali dovoljno da se uhvatim u koštac sa najboljima, i pokazem šta imam, uzevši 4 uzastopne pobede na poslednje 4 trke.“

luka_bor

Kakav je osećaj osvojiti šampionsku titulu već u prvoj sezoni?

„Osećaj je fantastičan, lično sam prezadovoljan jer retko ko može da se pohvali šampionskom titulom u debitantskoj sezoni. To je vetar u leđa koji mi je trebao, ne bih li napredovao dalje pa čak jednog dana dosao i do WRC-a u Finskoj, ali ne više kao gledalac. Naravno, to nikako ne znači da sad treba da se opustimo, jer je teška sezona pred nama, i biće potrebno jos dosta truda, finansija i sreće da bi se ostvarilo to što želim.“

luka_bor1

Neki lep ili loš događaj koji bi izdvojio sa trke, može i iz kartinga?

„Loš definitivno kraj sezone 2013. u karting šampionatu, gde sam do poslednjeg dana držao prvo mesto na tabeli, da bi mi na poslednjoj trci samo par krugova pred kraj otpao tocak, i samim tim izgubio prvo mesto na tabeli. Lep, najlepši do sada je prolazak kroz cilj na poslednjoj trci u Lukovskoj Banji prethodne sezone, kada sam shvatio šta sam postigao.“

Planovi Luke Kotorčevića za dalje? Krug, reli, brdo?

„Planovi su optimistični, na prvom mestu reli, potom brdske trke, a ako finansije dozvole onda i kružne, mada, mnogo toga i dalje zavisi od sponzora. Dobio sam vozilo od SOR-a da se takmičim u klasi 5 karting šampionata Srbije ove sezone, pošto sam vozeći za Serbia off Road tim uzeo i šampionsku titulu u kartingu u klasi 8, prethodne sezone. Naš kalendar ove godine je prepun trka, u svim disciplinama, i time sam prezadovoljan. Pruža mi se mogućnost da pokažem šta imam, da se što više uvozam i steknem neophodno iskustvo. Planiram da vozim sve trke, ali samo ako realizujemo budzet.“

Foto: www.bor030.net / lična arhiva

Predrag Grujić

Peđa se timu priključio neposredno po osnivanju. Razvoj sajta podstiče kroz vesti i fotografisanje domaćeg auto i karting šampionata, jer kao nekadašnji vozač malog N-a ima najsvežije informacije.

Video