Auto trke INTERVJU

Reč, dve sa Darkom Božilovićem

Naš današnji sagovornik je mladi kruševljanin, momak koji je svoje vozačko umeće gradio u klasi hibrid, a danas sa sjajnim automobilom diže publiku na noge svojom vožnjom. Čovek koji iza sebe ima 4 šampionske titule, osam titula vice-šampiona i pet trećih mesta u generalnom plasmanu, sa 112 osvojenih pehara i 12 medalja. Iskoristili smo priliku i popričali sa Darkom Božilovićem – Božilkom.

darko

Darko, drago nam je da si se rado odazvao našem portalu. Krenućemo od vremena kada si počinjao da se baviš automobilizmom, kako je do toga došlo?

U svet automobilizma ušao sam davne 2002. godine. Nikada me nije zanimao drugi sport osim automobilizma, pa sam gledajući prave borbe na našim stazama i kraj malih ekrana odlučio sam da se i ja oprobam. Počeo sam u malom n-u i vozio do 2004. godine i za dve godine vožnje imao sam tri podijuma.

darko mali n

Posle malog n-a prelaziš u hibrid, sa kojim imaš zapažene rezulatate i dolaziš i do prve titule?

Od 2004. do 2008. vozio sam meni najdražu klasu hibrid, gde sam ostvario svoju prvu titulu i gde sam imao sjajne rezultate i dosta prvih mesta. Najviše pamtim vožnje na kružnim trkama gde smo nas prvih 10 skoro svi bili jedan drugom na braniku i smenjivali se iz kruga u krug. Sjajne duele sam imao sa Aleksandarom Pantelićem, Markom Pavličevićem, Dušanom Borkovićem, Dušanom Nastasijevićem, Necom Todorovićem, sa novosađanima Zirojević Brankom, Darkom Simovićem, Dejanom Vidarićem, kao Nenadom Mijaljevićem, Dejanom Čolovićem itd. Sve je to nešto što nikad neću zaboraviti.

bozilko hibrid

Potom prelaziš u klasu SP, vozeći jednu Opel Astru SP, sa kojom dolaziš i do zlatne kacige. Međutim sa tim autom te je pratilo puno pehova na krugu, pa si konačno došao u posed jednog novog auta novije generacije Ford Focusa. Reci nam nešto vise o tome, kako si se iz omalenog yuga prilagodio autu od 200 i vise konja?

Tako je, 2009. godine prelazim u klasu SP sa Opel Astrom, sa kojom osvajam treću titulu i samim tim zlatnu kacigu. Opel Astra nije bila izdržljiva za kružne trke, pa sam zato imao dosta kvarova na motoru , na brdskim trkama je bila odlična, jer je trap i ležanje bez konkurencije. U januaru 2012. godine na -20c krećem za Litvaniju u grad Kaunas da kupim Ford Fokus ST170 SP i kada sam stigao u Kaunas bilo je neverovatnih -30c tako da nisam imao prilike da probam auto, ali sam odlučio da rizikujem jer posle pređenih 2300 km nisam želeo da se vratim sa praznom prikolicom. Na kraju je ispalo sve savršeno i da je auto vrhunski. Prva trka sa Fordom je bila u Banja Luci, na moje veliko iznenađenje, a i mojih kolega odmah je došla prva pobeda. Tu se može videti kako sam se snašao iz malenog juga u autu sa 200 i kusur konja. Kad naučiš dobro da vozis hibrida i pobeđuješ, možeš sve da voziš bez problema. Ford Focus je sjajan auto i ima sve što treba da ima jedan trkački automobil, odlično se snalazim sa njim i imam osećaj kao da ga vozim 15 godina, a ne tri.

darko astra

darko focys

Kao što smo i primetili, par puta se provlačila priča da bi neka klasa yuga mogla da se ugasi, jer je starija generacija auta, gde si ti bio veliki protivnik toga, stiče se utisak da nosiš lepe uspomene vozeći hibrida?

Klasa hibrid je naša najbrojnija i najatraktivnija klasa i bilo bi glupo i nepromišljeno, čak i pomisliti na tu ideju da se klasa ugasi. To što su stari automobili to nema nikakve veze, jer imamo sjajne tjunere koji su uvek spremni i imaju zalihe delova za još jedno 20-tak sezona.

bozilko1

Ove godine imao si šansu i da se boriš za titulu, imao si kvar na menjaču na Ušću, ali si zadobio sjajne ovacije praveći sjajne prolaze.

Što se tiče Ušća imao sam problem na subotnjem treningu sa menjačem, ali zalaganjem i radom kvar je uspešno otklonjen. U nedelju na trci je bilo skoro savršeno, kako kazete malo je falilo za titulu, ali sam dobio najveće ovacije publike. To je zato jer moj stil vožnje ne menjam još iz hibrida i uvek idem agresivno i što tacnije kroz svaku krivinu. Ali eto, osvojio sam titulu na brdskim trkama i vice-šampionsku na kružnim.

DSC_2027.jpg

DSC_1798

Kakvi su planovi Darka Božilovića za narednu sezonu?

Polovinom februara krećem za Nemačku kod WOLF RACING-a koji je i pravio ovaj Ford. Vrlo ozbiljno ulazim u sezonu i voziću i kružne i brdske trke, ako se sve kockice slože i naravno ako sreća bude bila na mojoj strani, mogao bih da ponesem titulu apsolutnog šampiona za 2015. godinu. Veliki uspeh ove godine je što sam potpisao dvogodišnji ugovor sa Fabrikom maziva FAM, tako da pored Građevinske firme „Vlasinac Igda“ i sada novog sponzora FAM-a mogu biti rasterećen po pitanju mnogih stvari. Veliki pozdrav za sve čitaoce vašeg portala od Darka Božilovića.

Predrag Grujić

Peđa se timu priključio neposredno po osnivanju. Razvoj sajta podstiče kroz vesti i fotografisanje domaćeg auto i karting šampionata, jer kao nekadašnji vozač malog N-a ima najsvežije informacije.

Video