Auto trke INTERVJU

Reč, dve sa Bojanom Simićem Turbetom

Rešili smo malo da se proširimo na region i uradimo intervjue sa vozačima iz okruženja, a koji su rado viđeni i na trkama u Srbiji. Današnji sagovornik je mladi banjalučanin Bojan Simić Turbe.

Bojane, drago nam je da imamo priliku da popričamo sa tobom i da si današnji sagovornik TRKE.rs portala. Za početak, već uobičajeno pitanje, kako je došlo do toga da počneš da se baviš auto sportom i ko je za to najviše zaslužan?

Hvala Vama što ste mi se obatili da budem Vaš sagovornik. Najveći krivac, ako mogu tako da kažem, jeste blizina staze u Zalužanima na kojoj sam kao klinac počeo da gledam kružne trke. Već na prvoj trci maštao sam o tome da se nađem u jednom od tih auta. Što se tiče zasluga za sam početak većinom je zaslužan moj otac koji mi je pomogao oko pripreme prvog vozila.

Kako je izgledala tvoja prva trka i sa kojim autom si prvo nastupio?

Moj prvi automobil je bio Yugo u klasi 1100 grupe H. Sa njim sam prvi put i nastupio na trkama. Prva trka je bila na Zalužanima, sam osjećaj prije pocetka zvaničnog treninga je bio neopisiv, navala adrenalina i treme u isto vrijeme. Na prvoj trci, dobro se sjećam, da su me neke iskusnije kolege prestigle i više puta tokom trke.

Vozio si Yuga sa 1400 motorom dosta dugo, opiši nam kako su izgledale te sezone i kakav je osećaj voziti Yuga sa trocifrenim brojem konja?

Yugo sa 1400 kubika je jako zanimljiv i jako brz. Trke u toj klasi su bile veoma zanimljive i jedan ljepši period u mojoj trkačkoj karijeri. Tada u toj klasi je dominirao stari automobilski as Mladen Šoljić koji je u to vrijeme bio nedostižan za ostale konkurente. Svi smo težili i pokušavali da stignemo njega. Prvi moj motor od 1400 kubika, s kojim sam imao prvu pobjedu, pomogao mi je da napravim poznati srpski tjuner Milan Janković Mekiš. U to vrijeme je bilo mnogo teže sklopiti motor nego u današnje vrijeme. Janković mi je donijeo bregastu grupe A, koja je očigledno uticala na performanse tog motora tako da sam prvi put uspijeo da pobijedim Mladena Šoljića. Iako sam imao unaprijeđen motor, Šoljić je i tada imao dosta brži auto tako da je imao vremena na pojedinim dijelovima staze prilikom preticanja, kada smo se nalazili uporedo jedan sa drugim, da mi maše prstom zato što sam ja koristio priliku da mu ravnam zadnji dio kad sam god mogao.

turbe_yugo

Posle Yuga, voziš jedan zanimljiv auto Fiat Punto sa kojim mnogo puta pobeđujes takmičare i sa dosta jačim automobilima u većim klasama?

Poslije Yuga počeo sam da vozim Fiat Punto sa motorom 1.4 8v. Taj auto od početka do kraja je napravio Miodrag Glišić, poznatiji kao Minja. Pošto je projekat bio pravljen od nule bilo je dosta problema dok se to sve uštimalo. Auto je posjedovao i mjenjač sa ravnim zubima od 6 brzina za koji je takođe zaslužan Minja. U klasi 1400 kubika taj auto je bio superioran. Sa tim autom posjedujem većinu rekorda u klasi 1400H. Na dve staze sam ostao bez rekorda iz tehničkih razloga, na jednoj i to Ustikolini. Pehovi su već krenuli u samom putu tako da nam je na prikolici prilikom transporta do Ustikoline pukao unibol na zadnjem tocku. Poslije toga na prvom treningu došlo je do pucanja lijeve poluosovine, a na početku same trke i desne pa nismo ni imali priliku da probamo da postavimo rekord. A druga trka je Kruševac, stavili smo jako kratak prenos pa smo imali blokadu u šestoj brzini oko 100m. Sa tim autom imam dosta pehara i u generalnom plasmanu.

turbe_punto

turbe_punto1

Posle Punta dolazi na red i Pezo 106 XSI? Otkud da je pala odluka na grupu N i taj auto?

Za P106 sam se odlučio iz više razloga. Prvi i najvažniji je broj auta u toj klasi, a drugi razlog je to što sam probao 106 XSI i moje mišljenje da može da bude brži od 106 relija.

Sa svojim tjunerima pokazao si da možes rame uz rame da se voziš i sa 106 Reli, koji kažu da je lakši i navodno bolji kada su trke u pitanju? I da li je istina da na njemu vozis Bosna svećice?

Istina da je 106 XSI dosta teži i ima duži prenos od 106 relija, ali ja i moji tjuneri braća Kukić i Željko Jović smo i dalje u ubijeđenju da je brži. Prvi put sam 106 XSI vozio na brdskoj trci Cazin i odmah na prvom zvaničnom treningu uspijeo sam da oborim tada aktuelni rekord Ljube Bogdanovića. Poslije Cazina oborio sam sve aktuelne rekorde na stazama u BiH, a i na pojedinim trkama van granica BiH što dovoljno pokazuje da je 106 xsi i više nego konkurentan auto u toj klasi. I jeste istina vozimo Bosna svjećice na njemu.

turbe

Prošle godine bio si gost trke na Mišeluku, gde si ostvario pol poziciju sa svojim XSI-jem? Kakve utiske nosiš odatle i jel ostaje žal za pobedom pošto si imao kontakt već u prvim krugovima?

Novi Sad je odlična trka i lijepo iskustvo. Došli smo tamo kao autsajderi, ali smo već na prvom treningu osvojili pol poziciju i dokazali suprotno. Utisci su jako lijepi i sam pogled u retrovizor u kojem se nalazio baš 106 reli je dodatno uljepšao taj trenutak. Na žalost, već prije početka trke saznajem da gume koje su trebale da budu isporučene u Novi Sad neće da dođu, donijelo je razočarenje. Bili smo primorani da stavimo viši profil što je dosta uticalo na performanse mog auta. Već u prvom krugu imao sam kontakt u kojem sam ostao bez stakla na vratima što je još više pogoršalo brzinu mog auta. Vodio sam do sedmog kruga kada, svojom greškom, padam na četvrtu poziciju. Do kraja trke veliku borbu sam vodio sa Vukom Radenkovićem za poziciju broj dva. Žal za pobjedom ostaje, ali već ove godine planiram da dođem po tu pobjedu.

turbe_miseluk

turbe_miseluk1

Saznali smo od nama bliskog izvora da si po prvi put otišao na spavanje dosta ranije nego inače pred trku, kako bi za sutra bio odmoran, i da je taj vikend trka bila otkazana zbog poplave na Zalužanima?

Prvi put u životu sam zaista otišao ranije nego ikad da odmaram. Svi su me pitali da možda nemam neki problem, a ja sam im odgovarao da samo želim da se odmorim pred sutrašnju trku. Oko 2 ujutru imao sam više poziva od svoga kuma Aleksandra. Nisam odgovarao na pozive zato što sam mislio da je negde u provodu dok mi nije poslao poruku da je poplava na stazi i da prijeti autima. Tada sam brzo ustao i tako zbunjen otišao na Zalužane. Na Zalužanima je bila nevjerovatna slika. Voda je nadolazila nevjerovatnom brzinom. Poceli smo sa obijanjem auta i izvozenjem istih na sigurno. Veliki broj auta kojima je prijetila voda smo izvukli van dometa nadolazeće vode. Jako mi je žao što je ta trka bila otkazana jer ovaj put, zahvaljujući svojim prijateljima i tjunerima braći Kukić, Auto servisu Žika i velikom prijtelju Milanu Saradžiću, bio sam u potpunosti spreman za trku.

Planovi Bojana Simića za sezonu koja nas očekuje? Hoćemo li te videti i na stazama u Srbiji?

Planovi za sledeću sezonu idu po planu. Pravimo novi 106 xsi. Nadamo se da će biti spreman do početka sezone. Što se tiče trka u Srbiji vjerovatno se gledamo češće ove godine.

foto: proauto.ba / Ankica Mićašević / Vladimir Ognjanović / Selver Skorup / Facebook

Za kraj vas ostavljamo da uživate uz snimak sa Mišeluka iz Bojanovog Pežoa 106 XSI

Predrag Grujić

Peđa se timu priključio neposredno po osnivanju. Razvoj sajta podstiče kroz vesti i fotografisanje domaćeg auto i karting šampionata, jer kao nekadašnji vozač malog N-a ima najsvežije informacije.

Video