Dovi: Razmišljanje o tituli tek posle pet, šest trka

Andrea Dovizioso će znati tek posle 5, 6 trka da li novi Ducati GP15 može da se bori za MotoGP titulu.

Na pol poziciji na otvaranju šampionata u Kataru, “Desmo Dovi” se borio za prvu pobedu Ducatija, još od 2010.godine, sa Valentinom Rossijem, i pobeda mu je izmakla za samo 0.174s.

Rezultat je bio posebno zapanjujući, jer su Dovizioso i njegov timski kolega Andrea Iannone započeli vikend sa samo pet dana testiranja na novoj mašini, koju je dizajnirao Gigi Dall’Igna.

“Mislim da niko nije mogao da zamisli ovakvu brzinu i rezultate u prvoj trci,” nasmejao se Dovizioso. “Osnova bicikla je dobra i funkcionisaće svugde. Još uvek ne znamo koliko ćemo biti jaki na svakoj stazi, ili koliko će nam trka biti potrebno da poboljšamo naše slabe tačke. Možda u Austinu možemo popraviti sve, a možda će biti potrebne četiri trke. To je normalno. Ono što smo danas uradili nije normalno!”

Na pitanje da li može da se bori za titulu sa novim motociklom, Dovizioso je odgovorio:

“Ako to moram da kažem posle osećaja koji imam danas, ‘da’,” rekao je Italijan. “Ali ja znam da to nije realnost. Razmišljanje o osvajanju šampionata možemo znati tek posle pet, šest trka.”

Ducati se nije borio za titulu od Caseya Stonera u 800cc eri. Ali sa Dall’Ignom,  zamalo postizanje cilja sezone, pobeda GP15 već na prvom pokušaju, za japanske fabrike izgleda da imaju pravu bitku u svojim rukama.

I to bez bacanja u sedam dodatnih promena motora (u odnosu na Honde i Yamahe), i izuzeća iz motorno-razvojnog zamrzavanja dostupnih Ducatiju, Suzukiju i Apriliji.

Vrh Doviziosove liste sta uraditi sa GP15 je poboljšanje guma.

“Nisam hteo da koristim zadnju gumu previše u prvoj polovini trke, ali to i dalje nije bilo dovoljno, jer u poslednjih pet krugova nije bilo dovoljno da se borim sa Valentinom. Nisam mogao da napravim istu brzinu u nekim uglovima, I to je značilo da je teško napraviti strategiju.

“Moja strategija ja bila da isped Valentina uđem u poslednji krug, ali nisam mogao da izađem iz prvog skretanja prvi. Nakon toga sam gurao jako, koliko god sam mogao, i napravio najbrži krug sa završenom gumom u poslednjem krugu, ali to nije bilo dovoljno.

“U svakom slučaju, boriti se za pobedu na kraju trke je nešto što svaki vozač želi, i kada to možete da uradite sa Ducatijem, posle dve godine borbe, u prvoj trci sa novim motociklom je nešto zaista posebno. Zaista sam srećan i sa timom i sa inženjerima. Svima koji su radili na ovom projektu. Oni nisu imali puno sna!”

Dvostruki podijum Ducatija je ukupno tri podijuma od početka prošle godine, i znači da će zbog toga izgubiti dve od četiri litre goriva za trku dostupnih svim takmičarima, osim Hondama i Yamahama.

Malo je verovatno da će to držati Ducati nazad, Dall’Igna je naveo da nisu prelazili svoj novi limit od 22 litre ni u jednoj od prošlogodišnjih trka.

Druga trka 2015 MotoGP šampionata se održava u Teksasu, sledećeg vikenda – gde je Dovizioso zabeležio prvi Ducati podijum prošle godine.”

 

Foto: www.foxsports.com

Video