Auto trke Drift

Razgovarali smo o driftu u Srbiji

Drift se kao trkačka disciplina pojavila 70ih godina prošlog veka u Japanu, odakle nam i dolaze najpopularnija kola koja se koriste za drift. Pre nekoliko godina, kod nas se pojavila grupa entuzijasta koja se okupila oko SDC-a (Serbian Drift Championship) i ovu priču uspešno gura. O driftu kod nas porazgovarali smo sa Banetom Nikolićem, jednim od osnivača SDC-a.

Bane, reci nam kako je sve počelo? Odakle uopšte ideja za drift kod nas?

Prvo, veliki pozdrav za sajt Trke.rs i hvala na pozivu. Ideja za driftom pojavila se odavno jer je drift jedan od najatraktivnijih auto sportova u svetu. Drift trke se kod nas održavaju od 2008. godine,  počevši od Drift Race-a preko King of Europe-a koji se u Srbiji održavao u Kragujevcu, na veliku sreću svih ljubitelja drifta kod nas. SDC je samo nastavio priču i uveo dozu ozbiljnosti uvođenjem šampionata i u saradnji sa organizatorima Drift Race-a koji su se vratili velikim delom u organizaciju, sada kod nas postoji šampionat Srbije u Driftu.

Reci nam, koja su pravila drifta? Kako se boduje? Šta odlučuje koji vozač prolazi u narednu rundu?

Pravila drifta su vrlo opširna i detaljna, ukratko ću reći da se kod drifta ocenjuju ugao automobila pri prolasku kroz krivinu kao i njegova brzina. Poenta je da se automobil ne sme „ispraviti“ tj vratiti u položaj kojim bi pri normalnoj vožnji  (bez drifta) prošao kroz krivinu. Sudije odlučuju koji će vozač proći dalje tako što ocenjuju vožnju oba vozača tokom cele staze i dele 10 bodova na dva vozača (maksimalna pobeda je 10-0, minimalna pobeda kada su nijanse u pitanju je 6-4 a nerešen rezultat je 5-5). Kompletan pravilnik možete pronaći kod nas na sajtu www.sdc.rs .

bane4

Kakva je trenutno situacija u šampionatu? Da li se broj takmičara iz godine u godinu povećava?

Šampionat raste. Sve je više vozača, na veliku sreću svih nas i naravno publike. Takodje vozači iz regiona su zainteresovani, i sve ih je više na trkama  u Srbiji.

Koje staze se voze u šampionatu Srbije? Koliko su trke učestale?

Trenutno se voze tri trke godišnje, sa planovima da uvedemo i četvrtu trku naredne sezone u saradnji sa organizatorima Drift Race-a. Ove sezone vozilo se u Čačku, gde je trenutno najbolja staza kod nas, na karting stazi Ada Huja, i voziće se na parkingu Beogradskog sajma. Prethodnih godina trka je bilo i u Horgošu, Kragujevcu i Malom Požarevcu i nadamo se da će se te staze uz pomoć organizatora „vratiti u igru“.

Znamo da se sve više devojaka prijavljuje za drift takmičenja. Postoji li šansa da se oformi klasa samo za dame? 

U King of Europe takmičenju već postoji klasa za dame, ali kod nas za sada nema u planu to. Milica će morati bar još koji godinu da se bori sa momcima, u nadi da će joj se pridružiti još neka dama iz Srbije ili okoline. Daleko od toga da mi ne bismo voleli da je što više pripadnica lepšeg pola sa nama na stazi, ali situacija je trenutno takva..

bane5

Ti si, ukoliko ne grešimo, u fazi pripremanja automobila za drift, ali da to nije japanac, nego kod nas omiljeni BMW. Šta je sve potrebno uraditi s autom da bi bio spreman za drift?

Haha da, jesam, nakon što sam nekoliko godina bio sudija na drift trkama, rešio sam da i lično probam da vozim. BMW je kod nas najpopularniji jednostavno zbog najlakše nabavke delova, što standardnih što aftermarket. Auto treba na prvom mestu biti bezbedan na stazi. Potrebno je ojačati šasiju, ugradnja roll bar-a, ubacivanja jačeg motora ako fabrički nije dovoljno jak, modifikacije ogibljenja koja je takođe jako bitna u driftu itd…

Kako napreduje tvoj projekat? Koji je motor ispod haube?

Projekat se u svojoj prvoj sezoni na stazi dosta dobro pokazao. Nije bilo većih kvarova već samo „dečijih bolesti“ koje su da kažemo normalne kada se auto sklapa od nule. Upoznajemo se, što bi se reklo.  Ispod haube je V8 motor, naknadno ubačen.

bane3

Koji su tvoji planovi za narednu sezonu? Da li  se planira odlazak na neku od trka u inostranstvu?

Naredne sezone nemam u planu odlaske u inostranstvo, možda kod komšija na Croatian Drift Challenge ali videćemo. Sledeće sezone očekujem ozbiljnije vožnje, za nijansu bolje rezultate jer je ovo ipak prva sezona na stazi i za mene i za auto. Još neke modifikacije čekaju auto, uklanjanje nedostataka što je više moguće, a mene čeka još dosta treninga haha.

Koji su planovi SDC-a?

SDC ide dalje, naravno u saradnji sa svim ostalim ljudima koji su zainteresovani za drift kod nas. I svi su naravno dobrodošli!

Zahvalili bismo ti se na odvojenom vremenu. Verujemo da će drift privlačiti sve veći broj gledalaca, jer je izuzetno atraktivan, a pritom bezbedan, sport.

Hvala Vama još jednom na pozivu,  verujemo da će drift dobiti više razumevanja što se prostora za trke tiče i tasko će nam svima biti lakše. I da, naravno, SAFETY FIRST.
Foto: SDC Arhiva

Igor Gašparević

Igor je jedan od osnivača sajta. Od 1997. godine ne propušta ni jednu moto trku u Šampionatu Srbije. Voli da piše i trudi se da bude objektivan. Osim pisanja, zadužen je i za društvene mreže, tako da vam uglavnom on odgovara na sva pitanja.

Video