Auto trke Priče iz boksa

Posetili smo: BoboSport i porodicu Vidosavljević

Priču ovoga puta počinjemo nadomak Smedereva, tačnije naselju Jugovo, mestu gde se godinama unazad pripremaju trkački automobili za domaći šampionat, a i šire. Predstavljamo Vam porodicu Vidosavljević, poznavaocima domaćeg auto sporta poznatiju kao BoboSport radionicu.

BoboSport radionica nastala je davne 1973. godine čiji je osnivač najstariji član porodice Božidar Vidosavljević. Čovek sa velikim iskustvom, koje je kasnije preneo na sinove Aleksandra i Uroša dovelo je do toga da danas u Srbiji imamo radionicu u kojoj se pored kompletne pripreme trkačkog automobila, mogu uraditi trapovi, kako reparacija za serijske automobile, tako i izrada novih za takmičarska vozila.

bobo_pic

Božidar Vidosavljević usavršavao se u Italiji, gde je 1978. godine bio na specijalizaciji za proizvodnju i remont amortizera marke „Ariston“, kao i čuvenoj fabrici amortizera „RIV“. Pre otvaranja servisa u Smederevu, imao je servis u Zagrebu u kome su se radili trapovi i motori koji su vozili tadašnji šampioni Jugoslavije. Takmičio se u dosta klasa, a po onome što smo mogli da zaključimo najdraža mu je ostala klasa u kojoj je nastupao sa Fiatom 127 grupe A. Danas je u pratećoj ekipi sina Aleksandra, koji važi za jednog boljih automobilista na brdskim stazama.

Mlađi sin Aleksandar, dugi niz godina se bavi auto sportom, a počeo je 1998. godine kao debitant u prvenstvu Jugoslavije sa kartingom u klasi 100 Junior i već prve godine postaje vicešampion države sa jednom pobedom,jednim drugim i dva treća mesta. Sledeći njegov korak bio je automobil, ali zbog nedostatka godina pocinje da se takmiči u kupu Fića za šampionat Srbije i tu osvaja šampionsku titulu, a već naredne godine uz specijalnu dozvolu AMSJ pocinje da se takmiči u klasi N Yugo 55 (mali N) i prve sezone uzima treće mesto u ukupnom plasmanu. U sezoni 2003 vozi čuveni Yugo Hibrid i na kraju sezone završava kao 13. uz puno tehničkih problema, ali brdskim stazama stiže do vicemšampionske titule. Narednih sezona Sale vozi razne klase poput Hobby i biva trećeplasiranu šampinatu, a 2006. godine debituje na reliju u klasi N1 i osvaja vicešampionsku titulu.

scan0035          SaleYugomaliN04

scan0056

SaleYugomaliN03

Od 2007. godine za Aleksandra počinju jako uspešne sezone, jer  prelazi u novi automobil i novu klasu, tačnije Pezo 106 i klasu 1400N i te godine osvaja šampionsku titulu na brdskim trkama. I 2008. godine vozi isti automobil i sa maksimalnim brojem bodova i pobedama na svim tkama uzima titulu šampiona. Iste godine na poslednjoj trci sezone rentira Pezo 206 gp.A i vozi brdsku trku Žagubica i pobeđuje u generalnom plasmanu. U sezoni 2009 dolazi do još jedne šampionske titule, čime dobija priznanje za tri uzastopne titule, tačnije Zlatnu kacigu.

Petrovac2

sale beranovac

Kasnije Sale prelazi u novu klasu do 2000ccm E1, na oduševljenje mnogih, jer je publika imala priliku da vidi čuveni auto Lanciu Deltu Integrale pripremljenu u radionici BoboSport. Još jednom mladi vozač iz Smedereva jpokazao je da vešto barata i sa mnogo jačim automobilom i pogonom na sva četiri točka. I već 2011. godine počeli su da pristižu i prvi pehari sa novim autom.

Fotografija0258

sale_lancia

Tokom cele svoje karijere, Aleksandar je najveću podršku imao u ocu Božidaru i bratu Urošu. Iako je mnogo puta pokušavao i upuštao se u pripremu trkačkog auta, Uroš se, nažalost, nikada nije nastupio na nekoj trci. Kako je nam je kroz razgovor rekao: „Trke su jako skup sport, iako je moja ljubav prema tom sportu velika, odustao sam od njega zarad unapređenja radionice i posla, što se danas pokazalo kao prava odluka. Ideja se stvorila u želji za što boljim i kvalitetnijim tuningom jos 2011. godine, ali projekat je realizovan početkom 2013. godine uz ogromnu pomoć prijatelja iz Slovenije Ervina Ivančića popularnog Tunerca.“

Uroš i njegova porodica od 2013. godine poseduju uređaj za merenje snage motora, sa motornom kočnicom (Hoffman DynoJet) i od tada kreće jedna nova era. Veliki broj zadovoljnih mušterija prošlo je kroz chip tuning BoboSport porodice, a dosta trkačkih automobila „izmapirano“ je na valjcima, na kojima je napravljena snaga motora koja je kasnije ubrzala dosta takmičara. Uroš se posvetio tehničkom delu i danas je pored oca i brata zadužen za mapiranje i podešavanje automomobila kada je u pitanju elektronika.

uros_bobo

bobo_chip

Danas u BoboSport-u možete ubrzati svoj auto ili izmeriti tačnu snagu vašeg motora. Ukoliko se ipak odlučite da pripremite trkački automobil, opet se možete obratiti porodici Vidosavljević. O daljim planovima Aleksandra Vidosavljevića i nastupu na domaćoj trkačkoj sceni, nismo mnogo saznali, s obzirom da je od skoro stao na ludi kamen, a da li će nastupati opet u Lanciji ili nekom drugom autu naredne sezone, ostaje nam da vidimo.

foto: Jovan Velojić / BoboSport

Predrag Grujić

Peđa se timu priključio neposredno po osnivanju. Razvoj sajta podstiče kroz vesti i fotografisanje domaćeg auto i karting šampionata, jer kao nekadašnji vozač malog N-a ima najsvežije informacije.

Video