Pobede Lopezu i Mulleru

Uprkos činjenici da je startni raspored na trci 1 u Maroku bio pomalo neobičan i neočekivan, finiš je pokazao da Sitroenu zaista nema ko da parira.

Od starta je trku poveo Hose Marija Lopes, ispred Ma Ćinghua, a već na prvoj krivini Sebastijan Leb je pretekao Tijaga Monteira i Mehdija Benanija. Honde su odlično startovale, ali to nije bilo dovoljno da se umešaju u Sitroenov petostruku trijumf.

Ivan Miler se na početku probio iza Monteira i dosta se mučio da ga pretekne, što se dogodilo tek u devetom krugu. Benani je pred domaćom publikom imao veliku želju da stigne do podijuma, pa je sve vreme pritiskao Leba, s tim što je ovog puta bio značajno oprezniji nego što je inače slučaj. U devetom krugu je došlo i do manjeg kontakta, te presecanja šikane, ali je Benani vratio dobijenu poziciju i Leb je kompletirao podijum u Maroku. Konačni poredak pet Sitroena bio je: Lopes, Ma, Leb, Benani i Miler.

Honde su formacijski završile na mestima šest, sedam i osam u poretku Monteiro-Tarkvini-Mihelis. Za poštovanje su bili pokušaji da se odupru Milerovom „c-elizeu“, što je u osmom krugu rezultiralo i manjim kontaktom između Tarkvinija i Milera. Nekoliko krivina kasnije, Milera više ništa nije moglo da zaustavi.

Što se Lade tiče, sve tri „veste“ su uspele da završe trku 1, uprkos problemima. Haf je bio najagresivniji, ali nije uspeo da se domogne poslednjeg raspoloživog boda, završivši na 11. mestu. Iza njega su se plasirali Tompson i Kozlovski.

D’Aste i Čilton su završili na 9. i 10. mestu, s tim što je Britanac u drugom krugu udario Toma Koronela i oštetio mu prednji desni točak i time mu uskratio borbu za bodove. Osim Holanđanina, trku nije završio, a ni počeo jer je ostao ukopan na startu, Igo Valente, a u 10. krugu je odustao i Gregoar Demustije.

Trku 2 u Maroku obeležilo je mnoštvo incidenata i veoma uzbudljiv duel između Ivana Milera i Sebastijana Leba koji su se svih 14 krugova borili za prvu poziciju. Ni četvorostruki WTCC šampion niti devetostruki WRC šampion nisu napravili ni jednu jedinu grešku i takoreći su zajedno ušli u cilj, sa manje od četiri desetinke razlike.

Start trke 2 bio je poguban za Toma Koronela i Tijaga Monteira koji su bili žrtve lančanog sudara, koju je, po svemu sudeći, izazvao Norbert Mihelis. Hose Marija Lopes munjevito se probio sa 10. na peto mesto, da bi pet krugova kasnije kompletirao još jedan Sitroenov podijum završivši trku kao treći.

Drugi veliki udes dogodio se u drugom krugu, kada je Mihael Kozlovski „zaboravio“ da koči i torpedovao Roba Hafa. Uteha za Lada sport Rosnjeft tim jeste jedan bod do kog je uspeo da stigne Džejms Tompson.

Tom Čilton i Igo Valente su sa svojim unapređenim motorima u „ševrolet RML kruzovima“ posle mnogo borbe trku 2 završili na četvrtom, odnosno petom mestu. Valente je u početku pružao ozbiljan otpor Lopesu, a kasnije se dosta namučio sa Mehdijem Benanijem, sa kojim je imao i dva kontakta. Prvi incident između njih dvojice inicirao je zapravo Ma Ćinghua, koji je u sedmom krugu potpuno izgubio kontrolu nad svojim „c-elizeom“.

S druge strane, Markonanac je u svojoj želji da oduševi domaću publiku, u poslednjim kilometrima trke posle drugog kontakta sa Valenteom izgubio čak tri pozicije, od Mihelisa, Tarkvinija i D’Astea, pa je na kraju bio deveti.

Zbog mnogo incidenata, sudije u Maroku istražuju više slučajeva, pa je moguće da postignuti poredak neće biti i konačan.

Serbiaring

Serbiaring je internet portal koji se bavi auto-trkama na kružnim stazama, sa posebnim akcentom na domaće trkače na internacionalnoj sceni i detaljnim pregledom WTCC i ETCC trka kroz izveštaje, intervjue i autorske tekstove.

Video