Auto trke ETCC

Pobeda i peto mesto za Borkovića u Mađarskoj

U trci s mnogo manje drame, srpski automobilista revanširao se za propušteno u prvoj vožnji dana i rutinski je pobedio ispred Ferenca Fice i Petra Fulina.

U prvoj trci ETC kupa, iako je krenuo sa pol pozicije, Dušan Borković je trku završio na petom mestu.

Na letećem startu Borković nije krenuo dobro i izgubio je dva mesta. Umesto da drugi jure njega, on je morao u poteru. Brzi Srbin ušao u je prvi duel sa Homolom i dobio je bitku već na krivini 3. Zatim je napao lidera Fulina, i to na neuobičajenom mestu, kroz pretposlednju i poslednju krivinu, a onda nije imao tempo za izlazak na pravac. Tako se otvorio prostor Homoli za povratak, a TC2T vozaču Davitu Kadžaji za prodor.

Fulin je upozoren zbog kontakta s Borkovićem, na stazi je pao na 5. mesto, držao je za sobom Ficu, Pfistera i Josta. Nova borba Borkovića i Homole, ovog puta za vodeće mesto, otvorila se na krivini 1, a završena je kontaktom u krivini 3, posle kojeg je Slovak završio u ogradi, a Pančevac poveo trku.

Dva Dušanova kontakta, sa Fulinom i Homolom, uz prateće obaveštenje da su oba pod istragom nisu mirisala ni na šta dobro. Tako je i bilo – kontakt sa Slovakom bio je previše za ukus sudija i u 5. krugu Borković je kažnjen obaveznim prolaskom kroz boks, što je značilo da otpadaju šanse za pobedu i u klasi i apsolutno.

Od tog momenta, vođstvo je preuzeo Davit Kadžaja i do poslednjeg kruga izgledalo je da niko ne može da ga ugrozi. Tako bi i bilo da Gruzin nije pogrešio u paraboličnoj krivini 6, a onda su se vrata širom otvorila strpljivom, ali brzom Ferencu Fici. Mađarskom vozaču, iznenađenom neočekivanim poklonom, nije bilo teško da održi vođstvo u finalna tri kilometra i prvi prođe kroz cilj, na svom terenu, pred ekstatičnom domaćom publikom.

Kadžaja je mogao da se uteši ukupno drugom pozicijom i trijumfom u TC2T klasi, te veoma dobrim izdanjem na evropskoj turing premijeri.

Fulin je kroz cilj prošao treći, a za njim su završili Pfister, Borković, Jost i Artemjev, sve vozači monomarka klase. Srpski trkač se po izlasku iz boksa vratio na stazu kao jedanaesti, Do kraja je uspeo da nadoknadi šest izgubljenih mesta, ali mu je ponestalo krugova da se bori za podijum u klasi i apsolutno.

Fica je pobedu proslavio u suzama, u zagrljaju svog oca, a ostaje utisak da je ova trka mogla imati i druge heroje, iz Srbije, Slovačke i Češke, samo da je na svim stranama bilo malo više strpljenja.

Inverzni startni raspored prve osmorice iz ETCC trke 1 doveo je na pol poziciju druge trke Mihala Matejovskog, iza koga su se poređali Artemjev, Jost, Borković, Pfister, Fulin, Kadžaja i Fica.

Matejovskog je već na prvoj krivini torpedovao Kazahstanac Artemjev i zahvaljujući tom potezu poveo trku. Inspirisani Fica je na startu preskočio Fulina, dok je Borković krenuo pažljivo i čekao svoj trenutak. Već u 1. krugu srpski trkač je s unutrašnje strane poslednje krivine čisto pretekao Artemjeva, kome je odmah zatim izrečena kazna zbog izazivanja sudara sa Matejovskim na startu.

Našavši se na čelu trke, Borković je brzo otvorio sekund i po prednosti nad Ficom. Fulin se zaglavio iza Artemjeva, a prostor za prolazak otvorio mu se kada je Kazahstanac po kazni skrenuo u boks.

Roni Jost i Mato Homola vodili su zanimljivu borbu za 4. mesto i Slovak je dobio taj duel. Kadžaja je startovao očajno, ali je lako nadmašio Ajtača Bitera, jedinog donekle ozbiljnog suparnika u TC2T klasi i onda krenuo u napad na „leon kup rejsere“, pa je nanišanio i pretekao Homolu.

U završnoj trećini trke poredak u gornjem domu već se učvrstio: Borković, Fica, Fulin, Kadžaja, Homola, Biter, Jost, Rikli, Matejovski. Srpski vozač držao je stvar pod kontrolom, čak i dodatno odmakao pratiocima i zabeležio je svoju prvu ovogodišnju, a ukupno drugu pobedu u nastupima u ETC kupu.

Pančevac je celog vikenda bio brz i to je veliko ohrabrenje za nastavak ETCC sezone, a sa runde u Mađarskoj ostaće žal zbog propuštenog u trci 1. Iza Borkovića su završili direktni konkurenti iz klase, Fica i Fulin, Data Kadžaja je ponovo osvojio trku u TC2T klasi, a Rikli je zabeležio TC2 trijumf, sa samo 0,772 sekunde prednosti nad zlosrećnim Matejovskim. Makšin je ubeležio i drugu pobedu u klasi S1600, ostavivši Ulrike Kraft preko 4 sekunde za sobom.

Serbiaring

Serbiaring je internet portal koji se bavi auto-trkama na kružnim stazama, sa posebnim akcentom na domaće trkače na internacionalnoj sceni i detaljnim pregledom WTCC i ETCC trka kroz izveštaje, intervjue i autorske tekstove.

Video