Pirelli zadovoljan povratnim informacijama o gumama za 2015

Na završnom ovosezonskom testiranju održanom neposredno posle poslednje trke u Abu Dabiju, prvi put su vidjene Pirelli gume za narednu sezonu, iako nije bio dan za testiranje Pirelli gume, već se svaki tim asocirao na svoj program.

Svaki tim je za 2014. godinu dobio po 135 setova guma za testiranje, a na poslednjem testu, 10 setova iz 2014. su zamenjeni sa 10 setova za 2015. godinu. Pirelli je u Abu Dabi doneo srednje, meke i super-meke komponente u njihovoj definitivnoj specifikaciji. Svi timovi su imali mogućnost da probaju gume, kako bi imali uvid u gume za narednu sezonu.

Kao i sa novim gumama, timovi su testirali i nove vozače i druge komponente za narednu sezonu. Kada se tome doda visoka temperatura staze i vazduha, za razliku od pada temperature viđenog na kvalifikacijama i u trci, vremena koja su postavljena tokom testiranja ne mogu se porediti sa onima koja su postavljena tokom trke. Ipak, vozači koji su probali nove Pirelli P Zero, dali su pozitivne povratne informacije.

Paul Hembery, direktor Pirelli Motosport-a, rekao je:“Bilo nam je drago da čujemo početne utiske o gumama od vozača, koji sugerišu da poboljšanja koja pravimo već imaju efekta. Napravilo smo nekoliko malih promena, posebno na zadnjim pneumaticima. Ta nova konstrukcija optimizuje distribuciju temperature kroz pneumatik, radi ravnomernijeg raspoređivnaja toplote, što bi trebalo da dovede do konzistentnijih performansi i bolje trakcije. Imamo i novu super-meku komponentu za zadnje pneumatike koja je dizajnirana da poboljša mehaničku otpornost. Naši ciljevi sa gumama za 2015. sezonu su kao i do sada: da se omogući dva do tri zaustavljanja po trci. Jedan od najvećih faktora će biti poboljšanja koja se rade na bolidima, a koja će, po predpostavkama, omogućiti da bolidi budu sekundu, pa čak i više, brži nego ove sezone, što će naravno uticati i na ponašanje pneumatika.“

Oba dana testiranja su održana u toplim i suvim uslovima, sa temperaturama koje su išle do 44 stepena Celzijusa u utorak i 43 stepena u sredu.

Najbrže vreme postavljeno na novim pneumaticima napravio je vozač Mercedesa, Pascal Wehrlein, 1:42.624 u završnom delu drugog dana. Najveći broj krugova prvog dana je obišao Nico Rosberg(114), a drugog Marcus Ericsson(112).

Sledeći test zakazan je od 1-4 februara u Jerez-u na jugu Španije. Nakon toga, biće još samo dve sesije u Barseloni od 19-22 februara i od 26. februara do 1. marta.