Pfister: „Ove godine idem na ETCC titulu“

Nemački trkači ne pokazuju preterano interesovanje za jače klase Evropskog kupa turing automobila, a jedini izuzetak od tog pravila je 28-godišnji Andreas Pfister.

Takmičar iz Frankonije poslednje četiri sezone uporno vojuje u ETC kupu, njegova klasa izbora redovno je bila Monomarka, a takmičarsko opredeljenje uvek auto iz Seatove štale, prvo „Leon Cup“ druge generacije, potom „Leon Racer“. Pfisteru su najveći domet bila dva evropska srebra, 2012. i 2014. godine. Prošle godine Nemac je bio nedovoljno brz da ozbiljno ugrozi trojku Borković-Homola-Fulin, ali mu je neverovatan tehnički maler slovačkog trkača na Siciliji omogućio da godinu završi kao treći u klasi.

Kadar da iskoristi šanse koje mu se ukažu, Andreas će sa sopstvenim timom i „rejserom“ ostati u ETC kupu 2016. i voziće u novoformiranoj TCN2 diviziji. U intervjuu za Motorsport-total objasnio je zašto smatra da je to prava serija za njega, ispričao je kako se priprema za nastup na famoznoj Severnoj petlji Nurburgringa i otkrio da mu WTCC jeste ambicija, ali da u njega ne bi ulazio po svaku cenu.

Andreas, otkad si aktivan u Evropskom kupu turing automobila?
– Otkako je 2012. ETCC uspostavljen u današnjem obliku i ponosan sam što smo tu od početka.

Ova 2016. sezona biće ti već peta u ETC kupu. Zašto je to za tebe prava serija?
– S jedne strane, tu su sjajne trkačke piste. U 2016. je Imola ponovo na programu, nju smo na kalendaru imali 2012. Zatim je tu Slovakia Ring, koji meni predstavlja nešto posebno, jer sam tamo pobeđivao tri godine uzastopce. I Le Kastele je ponovo tu, Južna Francuska je sjajna, tamo sam prošle godine uspeo da pobedim.

Naravno, posebno se ističe Nordschleife, pogotovu za mene kao Nemca u Evropskom kupu. Na Magny -Cours nikada nisam bio i to će mi biti nešto novo. I ulična staza u Portugalu je nova teritorija za mene. Argumenti u prilog ETCC-u su izvanredne staze i sjajan takmičarski program – mi smo pratioci Svetskog prvenstva i zato će na tribinama biti puno gledalaca.

I dopada mi se atmosfera u Kupu, bliskost s navijačima. Dugo sam vozio trke u okviru pratećeg DTM programa, zato nalazim da je ETCC mnogo bliži publici. U njemu ima više pravog auto-sporta. Smatram i da je organizacija Eurosporta vrlo dobra. Kao vozač i kao tim to možete da primetite: uzimaju vas za ozbiljno. Ljudima je jednostavno drago što ste tu, što vozite i pravite dobru predstavu.

2015_etcc_belgium_1029_opt

Ti voziš „Seat Leon Cup Racer“ koji se dosad bodovao u zasebnoj klasi, ali je ove godine uključen u novu klasu TCN2.
– Verujem da još nije sasvim jasno s kime će sve auto biti uvršten u TCN2 klasu. Moje poslednje informacije kažu da mi vozimo u TCN2 klasi, dakle protiv drugih TCR automobila kao što su JAS-ova „Honda Civik“, eventualno „Opel Astra“, ako ih tu bude, kao i protiv „VW Golfa“.

Ovo će ti biti deveta sezona sa Seatom. Ne brine te mogućnost da ćeš nekad biti „žigosan“ kao vozač Seata, što bi moglo da ti uskrati druge prilike?
– Sve ima svoje prednosti i mane, to mora jasno tako da se gleda. Za naš tim je prednost što naši momci, mehaničari i inženjeri, s tehničke strane imaju pravo bogatstvo iskustava s autom, i to možemo da iskoristimo. To je i razlog zašto već toliko dugo ukazujemo poverenje istoj marki.

I sa Seat Sportom u Španiji imamo jako dobru vezu, koju takođe koristimo. Šteta je, međutim, što od Seata Nemačka dosad nije stigla ama baš nikakva podrška. Radovali bismo se kada bi nas Seat Nemačka makar malo više primećivao. Tako dosad nije bilo. Inače, mi nismo venčani sa Seatom, za nas je potpuno zamislivo ni da 2017. sarađujemo sa nekim drugim, nemačkim proizvođačem.

Pfister7

Već si pomenuo da je tebi Slovakia Ring nešto posebno. Tamo si šest puta pobeđivao u klasi. Koji je tajni recept za Slovačku, zašto si tamo tako dobar?
– Jednostavno postoje staze koje nekome leže za nijansu bolje, a ima i drugih, onih na kojima se vozač možda malo više muči.

To je stvarno čudno, jer ja na Slovakia Ringu imam relativno malo iskustva. Tamo sam prešao jako malo test kilometara, ali mi je pista od početka dobro legla. Dopada mi se konfiguracija staze, poseduje relativno zahtevan srednji sektor, tamo mi je jako zabavno da vozim.

Do početka sezone ostala su još skoro dva meseca (intervju rađen početkom februara – prim. priređivača). U kojoj su fazi tvoje pripreme za takmičarsku godinu?
– Testiramo u južnoj Španiji, na Askari trkalištu, ali sa starim „Seatom“. To mi koristi da ostanem vozački utreniran. Auto je sličan novom „Seatu“, otud za mene predstavlja dobru mogućnost da preko zime ostanem na pisti.

Izvodimo kompletnu reviziju novog automobila on će biti dovršen i spreman do sredine februara. Krajem februara planiramo da ga izvezemo na Hockenheimring. Za mene je Nordschleife krupna tema. Što se njega tiče, skupljam iskustvo na simulatoru, na tome radimo zajedno s jednim profesionalnom kućom koja se bavi simulatorima. Ona je, istina, u Austriji, ali će se to isplatiti.

2015_etcc_belgium_0904_opt

Da li su za tebe zamisliva gostovanja u VLN seriji ili na Nirburgring čelendžu (RCN) da bi se spremio za ovu jedinstvenu stazu?
– To je u svakom slučaju tema. Postoji jedna čelendž vožnja koja nam po terminu baš odgovara i upravo razmatramo da li vremenski možemo sve da uklopimo. U slučaju da možemo, svakako bih tamo rado vozio.

Kakve si ciljeve sebi postavio za sezonu koja dolazi?
– Dva puta sam bio drugi u ETC kupu, prošle godine sam završio kao treći i razume se da bih hteo da osvojim titulu. To je cilj. Prošle godine smo s apsolutno novim automobilom sakupili relativno malo test kilometara. Imali smo samo jedan test dan pre nego što je takmičenje krenulo i to nas je na početku sezone svakako koštalo ponekog boda. Ove godine će biti drugačije: imamo dobrog inženjera zaduženog za sakupljanje podataka i to želim maksimalno da iskoristim.

Ako bi ti uspela stvar s titulom, kako bi izgledala tvoja dalja budućnost?
– Pa, Eurosport pobedniku nudi mogućnost da izveze jednu rundu Svetskog šampionata. To je, naravno, moj san, da jednom vozim WTCC, nezavisno od toga kako bi nastup protekao.

Generalno, WTCC jeste cilj, ali nije nikakva tajna da je šampionat momentalno jako, jako skup za privatne timove. Tu možda mogu da se održe asovi poput Toma Coronela, koji to izvodi već jako dugo i ima prednost ogromnog iskustva. A mi moramo da osmatramo situaciju. ETCC mi je prirastao srcu i moguće je da će još dugo ostati naš dom.

2015_etcc_belgium_0799_opt

Dakle, ETCC ne posmatraš kao prinudnu međustanicu?
– Svetsko prvenstvo jeste tema, ali nama je važno sledeće: ako bih ušao u WTCC, to već mora da ima smisla. Nerado bih činio ono što rade drugi vozači, da izvezem pola WTCC sezone i da se onda zapitam gde je tu perspektiva.

Ako učestvujemo u Svetskom prvenstvu, onda to zaista treba da učinimo tako da se cela sezona uspešno izveze. U tome bi veoma važna bila saradnja s nekim proizvođačem, ona se mora ostvariti. Možda se s Volvoom otvaraju nove mogućnosti, tu jednostavno mora da se pogleda šta ima smisla.

ETCC je u medijima zasad neadekvatno zastupljen. Koliku ti teškoću pravi ta ograničena medijska zastupljenost kada si u potrazi za sponzorima?
– Tu ste u pravu, Evropski kup turing automobila je u Nemačkoj momentalno definitivno nedovoljno prisutan. Međutim, verujem da je od prošle godine Eurosport mnogo učinio da se stvar pomeri unapred. Tu smo i mi relativno blisko uključeni. Verujem da će ubuduće biti bolje, upravo zbog trke u Nemačkoj, Nordschleifea i sa ETC kupom koji će prvi put voziti trke u isto vreme sa Svetskim prvenstvom. Verujem da će nas to pogurati.

Uvek je teško pridobiti sponzore, svejedno u kojem se krugu krećete. U Nemačkoj imamo i donekle poseban slučaj, pošto postoji mnogo različitih trkačkih serija. Postoji VLN, koji je relativno jak, postoji GT Masters, sada je tu i TCR Nemačka. Postoji DTM, koji naravno privlači ogromnu pažnju. Generalno, u Nemačkoj nije lako etablirati se, ali s Evropskim kupom imamo dobre prilike i posebnosti koje koristimo.