Petorica Srba na Hungaroringu

Čak petorica srpskih trkača startovaće na prvoj rundi šampionata Srednje Evrope na kružnim stazama, koja se ovog vikenda održava na Hungaroringu.

Za ovoliku, dosad nezabeležnu zastupljenost Srba u FIA CEZ prvenstvu zaslužni su Milovan Vesnić, Rudolf Pešović, Zoran Kastratović, Mladen Lalušić i Nemanja Milovanović. Svi će oni nastupiti u istoj klasi, D4-2000.

Pogledajmo ko od srpskih trkača s kojom tehnikom kreće u pohod na Centralnoevropski šampionat na krugu.

Mikica Vesnić startuje u Seat Leon Cup Raceru Lein racinga od 330 KS. U pitanju je auto starije specifikacije (šasija #34), sa dvolitarskim turbomotorom i DSG menjačem, primerak koji je u Seat leon Evrokupu i ETC kupu u prethodnim sezonama vozio Dejan Bulatović. Trkač iz Gorjana je dvostruki CEZ šampion (2013, 2015), na Hungaroringu je vozio četiri puta i upisao četiri pobede za volanom Opel Vectre i Vaxhall Vectre superturing. Vesnić ovog vikenda beleži takmičarski debi u 2016, učestvuje i u CEZ sprint i endurans trkama, u drugopomenutoj discipllini zajedno s mlađim kolegom iz tima Mladenom Lalušćem.

LalusicSlovacka001

Lalušić u Mađarskoj u sprintu i enduransu nastupa u Seat Leonu Raceru ovogodišnje izrade i najnovijeg TCR standarda (šasija #142), s kojim je već postizao lepe rezultate na ETCC rundama u Francuskoj i Slovačkoj. Auto takođe razvija 330 KS i poseduje šestostepeni sekvencijalni menjač. Mladen je Hungaroring upoznao prilikom startova u nižim CEZ kategorijama, dok u klasi D4-2000 na njemu dosad nije vozio. U endurans disciplini Lein racingu koristiće savremeniji TCR Leon.

pesovic

Rudi Pešović trkaće se u BMW-u 320si s dvolitarskim atmosferskim motorom, automobilu s kojim je vrlo uspešno završio prethodnu CEZ sezonu. Pešović je na pisti kraj Budimpešte nastupio četiri puta – dva starta u Alfi 147, dva u BMW-u – i ubeležio je jedan podijum. Takmičar iz Gornjeg Milanovca vlasnik je CEZ bronze u generalnom plasmanu šampionata 2015.

Zoran Kastratović je na Hugaroring dovezao svoj poznati Renault Clio Supertuning. Automobil je u međusezoni doživeo izvesne aerodinamičke i tehničke promene, o kojima će biti više reči na drugom mestu, a pokreće ga dvolitarski atmo agregat koji oslobađa do 320 KS. Kastro je u Mođorodu redovan učesnik CEZ trka od 2013. godine, najpre za volanom Lagune, potom u kokpitu Clia. U šest startova ubeležio je jednu pobedu i još tri puta je izlazio na pobedničko postolje.

Nemanja Milovanović je jedini CEZ debitant u maloj srpskoj koloniji na Hungaroringu. Svoj prvi izlazak u šampionat Srednje Evrope beogradski trkač izvodi u Hondi Civic Type R sa dvolitarskim atmosferskim motorom i oko 260 KS.

nemanja milovanovic budimpesta

U sredu je takmičare dočekalo kišovito i izuzetno hladno vreme, s temperaturom koja se u popodnevnim satima spustila s 8 na 6 stepeni. Priliku za test iskoristio je samo Milovanović – koliko god uslovi ne bili smisleni, beogradski vozač morao je da počne sa upoznavanjem staze i takmičarske sprave koju u predsezoni nije stigao da isproba.

Barem na početku dana, uslovi u četvrtak deluju bolje. Vozače najpre očekuju tri polučasovna testa, a dalji CEZ program na Hungaroringu u klasi D4-2000 sprint i endurans odvija se po sledećoj satnici.

četvrtak, 28. april
15:05 – 15:35 kvalifikacije 1 (30′)

petak, 29. april
11:10 – 11:50 trka 1 (25′ + 1 krug)
16:05 – 16:35 endurans kvalifikacije (30′)
17:25 – 17:55 kvalifikacije 2 (30′)

subota, 30. april
12:15 – 12:55 trka 2 (25′ + 1 krug)
16:00 – 17:00 endurans trka (1 h)

Serbiaring

Serbiaring je internet portal koji se bavi auto-trkama na kružnim stazama, sa posebnim akcentom na domaće trkače na internacionalnoj sceni i detaljnim pregledom WTCC i ETCC trka kroz izveštaje, intervjue i autorske tekstove.

Video