INTERVJU Priče iz boksa

Par reči sa Goranom Stojanovićem Mrsijem

Naš današnji sagovornik bio je Goran Stojanović Mrsi, osvajač titule u klasi 1000 SS. On je na BMW-u uspeo da osvoji prvu titulu u karijeri, a kako je do nje došlo ispričao nam je u kratkom intervjuu.

Gorane, prva titula u klasi 1000 SS, nakon nekoliko odličnih sezona. Kakvi su utisci vezani za ovu sezonu?

 Sve u svemu – zadovoljan sam. Konačno se sve poklopilo. Motor koji je dobro radio tokom cele sezone, moje raspoloženje i naravno neizostavni faktor sreća, koja prethodnih sezona nije uvek bila na mojoj strani. Samoj tituli ne pridajem toliko važnosti. Iznad svega volim nadmetanje i duele u kojima najviše uživam, kao i celokupnu atmosferu koja vlada tokom trkačkog vikenda.

Mrsi 4

U klasu 1000 SS si pre nekoliko godina prešao „preko noći“, kako to da si se odlučio da iz Hepeninga pređeš u znatno jaču klasu?

Što se prelaska tiče, tu se nisam ništa pitao. U avgustu 2010. godine odlučio sam da izađem na jednu trku hepeninga sa gotovo serijskim motociklom Suzuki k7 1000. Startovao sam sa osme pozicije i završio trku na drugom mestu. Sledećeg mesece vozio sam trku Istočnoevropskog šampionata na kojoj sam pobedio. Tada sam od čelnika dobio informaciju da moram preći u Super Stock, jer sam u generalnom plasmanu na Istočnoevropskom završio drugi. No, hvala im u svakom slučaju. Da sam ostao u hepeningu sigurno ne bih napredovao u vožnji kao što sam to uspeo uz vozače iz “Štoka” sa kojima sam već naredne sezone imao trkačke duele.

Mrsi 2

Ove godine smo te gledali na BMW-u. Kakvi su planovi za sledeću sezonu? 

Što se izbora motocikla tiče, trke sam počeo na Suzukiju, zatim Kawasakiju, da bih 2013. godine prešao na Bmw. Izbor je bio lak. Vozne karakteristike ovog motocikla odgovaraju mom stilu vožnje, tako da ću sledeću sezonu nastupati na istom motociklu.

Tokom ove sezone učestvovao si na trci Svetskog endurance prvenstva 8 sati Ocherslabena. Kakve utiske nosiš odande?

Endurance šampionat je nešto posebno. Veoma se razlikuje od klasičnih trka. Dva puta sam nastupao na ovom takmičenju i nadam se da ću ponovo imati priliku da uživam vozeći se na takvim stazama sa svetski poznatim imenima motociklizma.

Mrsi 3

Da li ćeš možda sledeću sezonu provesti na nekim trkama van granica naše zemlje?

Planove za narednu sezonu još uvek nisam “skovao”. Upravo sam video kalendar moto trka domaćeg šampionata za 2015. godinu i to me podstaklo da razmislim o tome gde voziti sledeće sezone. Obzirom da dominiraju “trke ubrzanja” koje mi iskreno ne pružaju nikakvo zadovoljstvo, razmišljam o učešću na Romanian Superbike Championship. Trke se voze na jako dobrim stazama, a troškovi su gotovo identični učešću na bilo kojoj trci tog ranga. Ukoliko se stvore uslovi pojaviću se na trkama Istočnoevropskog šampionata.

Trke su pune anegdota. Imaš li neku koju ćeš zauvek pamtiti?

Kao što sam na početku rekao, najviše volim dobru borbu. Zbog toga i učestvujem na trkama. Čar borbe jeste nadmudriti iskusnijeg i bržeg. Jedna od trka koju bih izdvojio je trka u Plevenu 2012. godine, kada sam jedini na Kawasakiju iz 2008. godine uspeo da osvojim treće mesto u konkurenciji daleko spremnijih vozača na BMW motociklima. Tada sam u poslednjem krugu, na opšte zaprepašćenje svih, pretekao bugarskog vozača i došao do podijuma.

Mrsi 1

Ovom prilikom pozvao bih sve koji vole trke da uličnu vožnju zamene stazom. Samo rizik koji vas prati u saobraćaju stvara iluziju brze vožnje. Kvalitetna voznja je na stazi!!!

Foto: Predrag Todorović, Mrsijev arhiva

Igor Gašparević

Igor je jedan od osnivača sajta. Od 1997. godine ne propušta ni jednu moto trku u Šampionatu Srbije. Voli da piše i trudi se da bude objektivan. Osim pisanja, zadužen je i za društvene mreže, tako da vam uglavnom on odgovara na sva pitanja.

Video