Auto trke Drift INTERVJU Priče iz boksa

Par reči sa Goranom Simićem

Danas smo imali prilike da porazgovaramo sa Goranom Simićem, drifterom iz Novog Sada, koji je jedan od začetnika drifta u Srbiji, ali ipak drift smatra hobijem. Ove godine je bio na vrhu tabele među domaćim vozačima, a pre nekoliko godina je učestvovao na King of Europe takmičenju. Uostalom, pročitajte šta nam je sve rekao.

Gorane, drift je veoma specifična disciplina, kako to da si se opredelio baš za ove trke?

Drift je došao slučajno. Sada već davne 2003. godine sam kupio BMW E30 320is, a kasnije u toku iste godine i E30 325i, sa ovim automobilima čovek brzo upozna čari zadnje vuče, pa sam tako i ja svašta radio, što je naravno u to vreme bilo daleko od nekog ozbiljnog drifta, ali ličilo je(smeh). Tri godine kasnije, 2006. godine sam dobio poziv od organizatora MB Tuning Styling Show-a Kula da učestvujem na promociji drifta. Bilo nas je dvoje, Peđa Rađenović sa Ford Sierrom i ja. Iste godine Auto Tuning Club pravi prvi Drift Race gde sam takođe učestvovao i osvojio treće mesto. Kasnijih godina su stvari manje više išle svojim tokom, poboljšanje auta, pretvaranje auta u klasičan drifterski auto,…

Goran 1

Ove sezone osvojio si prvo mesto među domaćim takmičarima. Svaka čast! Kako ocenjuješ sezonu za nama?

Za mene i nije bila nešto uspešna jer novi auto na prve dve trke nije radio kako treba, ali u suštini ne pravim neku veliku razliku između ove i prošle,na osnovu broj bodova sam dospeo na vrh tabele domaćih vozača i naravno, zadovoljan sam. Iz godine u godinu se povećava broj takmičara, pa samim tim takmičenja postaju kvalitetnija i zanimljivija, kako za vozače, tako i za publiku. Problem kod takmičenja su uglavnom mesta na kojima se organizuju. Malo ih je kvalitetnih, odnoso uopšte ima malo lokacija na kojima se može organizovati takmičenje.

Učestvovao si na King of Europe takmičenju sa kockicom, kakve utiske nosiš sa tog takmičenja?

U vreme kada sam ja učestvovao na tim takmičenjima, KOE šampionat nije bio podeljen na profesionalnu i amatersku (street legal) ligu, tako da su vozači kao i kola bili manje više slični, to je sada već otišlo na neki mnogo veći nivo nego što je bio u to vreme.

Nosim lepe uspomene sa tih takmičenja iako nisam osvojio nijedan pehar, druženje sa strancima, putovanja. Sve je to ustvari sastavni deo svake trke. To je sada već veliki šampionat koji zahteva jako velike finansije godišnje, s druge strane, vozači su sada već toliko uznapredovali u odnosu na nas koji u principu uopšte ni ne vežbamo. Svoj trkački auto vozim samo kada je trka, što znači da nemam nikakve treninge pored trka, gde bih usavršavao svoju vozačku veštinu. Trebalo bi mnogo vežbe da bi se dostigli vozači koji voze KOE šampionat da bi im se pariralo.

Goran 2

Više nisi u tim kolima. Šta sada voziš?

Da, 2013. godine sam odlučio da promenim auto. Nisam imao nikakve posebne razloge, nego čisto iz dosade. Sada imam BMW E46 sa V8 motorom, koji zahteva još neke dorade, ali otom potom.

Goran 3

Šta je sve rađeno na tvom autu kako bi bio spreman za drift?

I na prethodnom i na sadašnjem autu su, u suštini, urađene iste stvari. Pojačan je motor, ubačen je roll-bar, stavljeni su amortizeri štelujuće tvrdoće, prepravljane su neke stvari na samim trapovima, kako bi mogla da se šteluje geometrija u većoj meri nego fabrički, hidraulična ručna je sastavni deo drifterskog auta, protivpožarni sistem kao i neke druge stvari vezane za samu bezbednost. Sve što skoro svaki trkački auto ima jer drifterski auto se ne razlikuje mnogo što se same konstrukcije auta tiče, najveća razlika između auta za kružne ili neke druge trke i auto za drift je u štelovanju geometrije točkova.

Goran 4

Kakvi su planovi za 2015. godinu? Da li ćeš učestvovati na nekim od trka u inostranstvu?

Da budem iskren, trke u inostranstvu mi i nisu više toliko interesatne. Imamo naš šampionat na kojem se odlično zabavljamo, vozamo se, družimo. Nemam neke ambicije da se trkam na drugim šampionatima jer je za mene ovo ipak samo hobi.

Foto: Lična arhiva

Igor Gašparević

Igor je jedan od osnivača sajta. Od 1997. godine ne propušta ni jednu moto trku u Šampionatu Srbije. Voli da piše i trudi se da bude objektivan. Osim pisanja, zadužen je i za društvene mreže, tako da vam uglavnom on odgovara na sva pitanja.

Video