Ovo je nova Opel Astra TCR

Opel je iskoristio prezentaciju TCR Internacionalne serije na belgijskoj stazi Žil Taheni da prvi put prikaže novu Astru TCR, model namenjen takmičenju u svim klijentskim programima koji se voze po TCR tehničkim propisima.

Stvarajući ovu Astru, proizvođač iz Riselshajma imao je trojak cilj: da načini ultramoderan trkački automobil, poštujući najviše bezbednosne standarde, a da krajnji proizvod bude blizak serijskoj verziji. Opel Astra TCR moći će da učestvuje i na sprint i na trkama izdržljivosti – poput 24 sata Nirburgringa – bez tehničkih izmena na vozilu.

Automobil sa 5 vrata težak je 1.200 kilograma, pokreće ga dvolitarski turboprehranjivani agregat, koji oslobađa 330 KS i poseduje maksimalni obrtni moment od 420 Nm – to su sve parametri određeni TCR konceptom balansa performansi.

Snaga se na prednje točkove prenosi preko šestostepenog sekvencijalnog menjača, kojim se komanduje klackalicama iza volana. Za usporavanje su zadužene disk kočnice, napred prečnika 378 mm sa šestoklipnim kleštima, pozadi od 265 mm sa dvoklipnim čeljustima. Vozač iz kokpita može da menja balans sile kočenja.

Aerodinamičke komponente poput podesivog splitera i zadnjeg krila standardizovane su TCR propisima, dok su elektronski sistemi asistencije poput ABS-a i ESP-a zabranjeni.

For customer racing: A limited numbers of Opel Astra TCRs will be delivered to selected teams at the end of February 2016.
For customer racing: A limited numbers of Opel Astra TCRs will be delivered to selected teams at the end of February 2016.

Kako bi svojim klijentima obezbedio takmičarski automobil upotrebljiv u dužem vremenskom roku, bez potrebe za evolucijama, Opel je Astru TCR već opremio po FIA bezbednosnim standardima koji će postati obaveza tek od 2017. godine – primer takve komponente je rezervoar za gorivo zapremine 100 litara.

Proizvođač iz Riselshajma ima tradiciju u turing trkama, jedan njen deo obeležili su klijentski programi i privatne ekipe, a drugi potpuno fabričke kampanje u DTM ili nacionalnim serijama, poput Nemačkog superturing šampionata (STW). U Opelu smatraju da će automobilom izvedenim po TCR konceptu zadovoljiti sve trenutne potrebe potencijalnih mušterija, jer će im ponuditi moćan, vizuelno upečatljiv model, blizak serijskom modelu, a po pristupačnoj ceni.

Astra TCR je univerzalno, bukvalno planetarno upotrebljiva, pošto joj TCR platforma omogućuje trkanje u nacionalnim (ADAC TCR Nemačka), regionalnim i kontinentalnim šampionatima i kupovima (ETCC), kao i u globalnoj TCR Internacionalnoj seriji.

Automobil je razvijen u bliskoj saradnji sa Opelovim dugogodišnjim partnerom, Kisling motorsportom, početni testovi krenuće krajem oktobra meseca, dok su prve isporuke zainteresovanim klijentima predviđene za februar 2016. Cena takmičarske Astre TCR iznosi 95.000 evra bez poreza.