Osnove TCR koncepta

Marčelo Loti, prvi čovek TCR serije, na nedavno održanom Autosportovom međunarodnom salonu u Birmingemu istakao je kako takmičenja poput TCRa moraju imati ovakav sistem, jer su zasnovana na produkcijskim automobilima.

„Međutim, to me ne brine mnogo“, objasnio je Italijan. „Pogledajte šta se desilo sa GT3 kategorijom. Na početku nije bilo mnogo problema, a postalo je problematično kada su brojni proizvođači prijavili međusobno veoma različite automobile. Na kraju je sve profunkcionisalo. GT3 automobili se mnogo razlikuju u težini, zapremini motora, po turbopunjačima… Mi imamo automobile približno istih težina, iste motore – dvolitarski turbo – pa mislimo da neće biti tako teško ujednačiti performanse.“

Automobili u konkurenciji za TCR seriju, a to su za sad Seat Leon, Honda Civic, VW Golf, Ford Focus i Opel Astra, zaista su međusobno mnogo sličniji od svega što se pojavljuje u GT3 klasi, čiji je koncept poslužio kao uzor za novu turing seriju. Zato Loti ne očekuje prevelike poteškoće u stvaranju izjednačenih uslova za sve učesnike.

Sistem uravnoteženja performansi u TCR kategoriji osmislio je tehnički komitet sačinjen od inženjera samih proizvođača, inženjera tjunerskih kuća i tehničkog delegata TCR serije. Tri su glavna plana delovanja: odstojanje od tla, hendikep težina i intervencije na količini vazduha koju motor dobija.

Osnovni klirens biće 80 milimetara, on može da se smanji na 70, ili da se poveća do maksimalno 100 milimetara.

Zatim balast: raspon između maksimalno opterećenog i automobila na minimalnoj težini biće najviše 70 kilograma.

Neće biti propisivan restriktor određenih dimenzija, jer su u pitanju različiti serijski agregati, već će se koristiti procenat prečnika produkcijskog restriktora, neizmenjen (100%), ili umanjen na 95% ili 90%.

Posle procena početnog dejstva ovako postavljenog balansa performansi, organizator će operativno dejstvovati i menjati ih u slučaju da je pogrešio u prvim zadatim varijablama. Kada se sistem pokaže ispravnim, parametri će biti analizirani i, po potrebi, menjani posle svake tri runde takmičenja.

Pored niza već najavljenih šampionata zasnovanih na TCR standardima, Loti očekuje da će sopstvena takmičenja na TCR principima u dogledno vreme pokrenuti i Španija, Tajland, Rusija, Dominikanska Republika i Kina. Nova regionalna prvenstva takođe su u planu.

„Postoji i veliko interesovanje u Centralnoj Americi, tamo žele regionalno takmičenje, jer ne mogu sebi da priušte nacionalno, osim u Dominikanskoj republici. Ali, druge zemlje, poput Venecuele, Gvatemale i Kolumbije žele da imaju regionalnu seriju.“

Serbiaring

Serbiaring je internet portal koji se bavi auto-trkama na kružnim stazama, sa posebnim akcentom na domaće trkače na internacionalnoj sceni i detaljnim pregledom WTCC i ETCC trka kroz izveštaje, intervjue i autorske tekstove.

Video