Noviteti, Michelin, padovi, novajlije… Test u Valensiji

Nakon zaista kontroverzne završnice sezone u Valensiji, vozači su imali samo jedan dan pauze, kako bismo već danas otpočeli sa zvaničnim testiranjima za 2016. godinu.

Po prvi put imamo prilike da gledamo vremena uživo na Michelinovim gumama. Naime, od 2016. godine Michelin postaje zvanični distributer pneumatika za MotoGP kategoriju, pa se iz tog razloga testiranje sprovodi na njihovim gumama.

Prvi je na stazu izašao Suzukijev test vozač Aoki, da bi zatim i Jack Miller provezao prve krugove na MarcVDS Hondi. Dvadeset minuta početku testiranja na stazu je izašao i Scott Redding na Pramac Ducatiju, a zatim je i Eugene Laverty odvezao prve krugove na Ducatiju. Rabat nije po prvi put na Hondi, on je prvi put testirao nakon trke u Aragonu.

U prvom satu testiranja najbolje vreme je držao Andrea Dovizioso. Ali baš u tom periodu na stazu izlazi i Marc Marquez koji pravi najbolje vreme, doduše pola sekunde sporije od onog ostvarenog u kvalifikacijama, ali ubrzo zatim u krivini broj tri gubi prednji kraj i pada.

Pol Espargaro je još ranije izjavio kako mu se Michelinovi prenumatici dopadaju. U drugom satu testiranja postavlja drugo najbrže vreme, između Marqueza i Crutchlowa.

Primetno je i da se Yamaha odlučila na veliki korak. Odlučili su da rezervoar sa gorivom smeste iza vozačevog sedišta, zbog boljeg rasporeda težine. Da li će nešto postići? Saznaćemo.

Yamaha Rezervoar

Tokom drugog sata testiranja najbolje vreme pravi Pedrosa. Njemu je za najbrži krug bio potreban minut i 31,731 sekundi. U isto vreme Yamaha je obelodanila informaciju da će testiranje započeti sa prošlogodišnjim motociklima, da bi tek naknadno prešli na model za 2016. godinu.

Cal Crutchlow uspeva da spusti Marquezovo vreme i dolazi na drugu poziciju, ali u krivini pet gubi prednji kraj i pada. Još jedan pad za Hondine vozače. Na stazu izlazi Marquez i pravi 0,180 sekundi bolje vreme od klupskog kolege Pedrose.

U podne, nakon dva sata testiranja, Marquez je imao najbrže vreme, Pedrosa je bio 0,180 sekundi sporiji, a Crutchlow 0,360 sekundi. Pol Espargaro je zaostajao 0,386, a Iannone 0,657 sekundi. Rossi do ovog trenutka nije izašao na stazu.

Petnaest minuta nakon podneva Valentino Rossi izlazi na stazu, a Pol Espargaro beleži prvi pad za Yamahu. U prvoj krivini je izgubio prednji kraj i otklizao.

Oko pola dva popodne prva četiri vozača, Marquez, Iannone, Pedrosa i Viñales bili su u svega 0,169 sekundi, a sat vremena kasnije Laverty izjavljuje kako ima bolju kontrolu nad prednjim krajem Ducatija, nego Honde otvorene kategorije koju je vozio u sezoni 2015.

Padovi su nastavili da se nižu, prvo Bradl, pa Aleix Espargaro po drugi put. Ubrzo zatim pada i novajlija Rabat, koji je napravio čak 84 kruga na stazi. Sličnu sudbinu doživeo je i Miller.

Sat vremena pre kraja treninga vremena su bila – Marquez – 1m 31.551s, Iannone (+0.088s), Pedrosa (+0.130s), Vinales (+0.169s), Lorenzo (+0.216s), Crutchlow (+0.360s), P. Espargaro (+0.386s), Smith (+0.446s), A Espargaro (+0.464s), Redding (+0.663s)… Rossi se nalazio tek na dvanaestoj poziciji sa vremenom 0.941 sekundom sporijim od vodećih.

U poslednjih sat vremena svi vozači su izašli na stazu u nadi da će popraviti vreme. Poslednji na listi „padavičara“ upisao se Andrea Iannone, svega 15 minuta pre kraja testiranja.

Iannone pad

Pol Espargaro i Bradley Smith poslednji su izašli sa staze na prošlogodišnjim motociklima Valentina Rossija i Jorge Lorenza.

U poređenju sa najbržim vremenima sa trke, MotoGP vozači su na Michelinovim gumama za sada sporiji za oko 0,2 sekunde po krugu. Najbolaj vremena vožena na današnjem testiranju pogledajte u nastavku.

1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 31.551s
2. Andrea Iannone ITA Ducati Team (Desmosedici GP15) 1m 31.639s +0.088s
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 31.681s +0.130s
4. Maverick Vinales ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR)* 1m 31.720s +0.169s
5. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 31.767s +0.216s
6. Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V) 1m 31.911s +0.360s
7. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 31.937s +0.386s
8. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 31.997s +0.446s
9. Aleix Espargaro ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 32.005s +0.454s
10. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici GP15) 1m 32.073s +0.522s
11. Scott Redding GBR Octo Pramac Racing (Desmosedici GP15) 1m 32.214s +0.663s
12. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 32.401s +0.850s
13. Danilo Petrucci ITA Octo Pramac Racing (Desmosedici GP15) 1m 32.442s +0.891s
14. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici GP14.2) 1m 32.468s +0.917s
15. Jack Miller AUS Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 32.594s +1.043s
16. Tito Rabat ESP Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V)* 1m 32.673s +1.122s
17. Stefan Bradl GER Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 32.721s +1.170s
18. Loris Baz FRA Avintia Racing (Desmosedici GP14.2) 1m 32.943s +1.392s
19. Yonny Hernandez COL Avintia Racing (Desmosedici GP14.2) 1m 33.046s +1.495s
20. Alvaro Bautista ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 33.061s +1.510s
21. Eugene Laverty IRL Aspar MotoGP Team (Desmosedici GP14.2) 1m 33.253s +1.702s
22. Takuya Tsuda JPN Suzuki Test Rider (GSX-RR) 1m 34.591s +3.040s
23. Nobuatsu Aoki JPN Suzuki Test Rider (GSX-RR) 1m 36.338s +4.787s

Izvor: crash.net

Igor Gašparević

Igor je jedan od osnivača sajta. Od 1997. godine ne propušta ni jednu moto trku u Šampionatu Srbije. Voli da piše i trudi se da bude objektivan. Osim pisanja, zadužen je i za društvene mreže, tako da vam uglavnom on odgovara na sva pitanja.

Video